Uuendus äriklassis - uus Audi A6 sedaan

2018-03-09 16:00:00

Audi tuli välja uue A6 mudeliga, esitledes selle eduka sedaani kaheksandat põlvkonda ning olles segmenti täiendanud mitme innovaatilise lahendusega. Ei ole vahet, kas tegu digitaliseerimise, mugavuse või sportlikkusega – elegantse vormiga Audi A6 on multitalent luksusklassi autode seas. Täisdigitaalne „MMI touch response“ võimaldab intuitiivset juhtimist. Ulatuslikud ühenduvus- ja juhiassistentide lahendused annavad tunnistust intelligentsusest. Vedrustus ühendab sujuva sõidumugavuse ja stabiilsuse, muutes mudeli veelgi sportlikumaks. Standardvarustusse on suurema mugavuse ja tõhususe huvides lisatud kerghübriidajamiga mootor. 

„MMI touch response“ – vajadustele kohandatav ja intuitiivne 

Uue Audi A6 „MMI touch response“ loob uue standardi intuitiivse kasutamise ja personaliseerimise vallas. Ulatuslikud nutikad personaliseerimise valikud kohandavad auto juhi vajadustele: täisdigitaalses operatsioonisüsteemis saab sõiduki kesksed funktsioonid MMI-ekraanil sobivasse kohta lohistada – sarnaselt nutitelefoni rakenduste kasutamisele. Otseteede ja lemmikute nupud on parim alus individuaalsetele eelistustele ja väga lihtsad kasutada. 

Ideaalne igapäevastele sõitjatele ja autopargi haldajatele: kuni seitse juhti saab oma eelistatud sätted individuaalses profiilis salvestada ja määrata kuni 400 erinevat parameetrit. Tänu loogilisele ja lamedale menüüstruktuurile on tagatud kiire ligipääs sõiduki funktsioonidele. Konfigureeritavad lemmikute nupud aitavad süsteemi kasutaja eelistustele kohandada. Lisavarustusest on võimalik tellida tagasisidega puutetundlikke valgustusega ja multifunktsionaalseid nuppe. 

Loomuliku kõnega hääljuhtimine teeb uuest Audi A6 mudelist aruka vestluspartneri ja reisikaaslase: küsimusi ja käsklusi töödeldakse kahel viisil, kasutades pardaarvutisse salvestatud andmeid ning koos täiustatud navigeerimissüsteemiga MMI navigatsioon „Plus“ pilves hoitavat üksikasjalikku teavet. 

„MMI touch response“ operatsioonisüsteem annab tunnetatavat ja akustilist tagasisidet, tagades kiire ning intuitiivse kasutuse: kasutaja kuuleb ja tunnetab kinnitavat klõpsatust kohe, kui sõrmega funktsiooni käivitab. 

Kui tellitud on MMI navigatsioon „Plus“, haldab juht ülemisel ekraanil olevat infotainment süsteemi, millel on 10,1-tolline ekraan. Alumiselt 8,6-tolliselt kuvarilt, mis asub armatuurlaua keskel konsoolis, saab reguleerida kliimaseadet ning kasutada erinevaid mugavusfunktsioone ja sisestada teksti; juht saab randme toetada automaatkäigukasti valitsale. Lisaks projitseeritakse oluline teave tuuleklaasile, nii et juht ei pea selle vaatamiseks pead pöörama. MMI navigatsioon „Plus“ sisaldab ka 12,3-tollise ekraaniga näidikutepaneeli Audi Virtual Cockpit. 


MMI navigatsioon „Plus“ ja „Audi connect“ – suurem äriklassi mugavus 

Uus Audi A6 pakub laia valikut erinevatest ühenduvuslahendustest, mis tagavad ülima ohutuse, kasutusmugavuse ja individuaalsuse. Standardvarustuses on MMI navigatsioonisüsteem ning lisavarustusest saab tellida MMI navigatsioon“Plus“ – uudse kujundusega meediakeskuse. Tippklassi andmeedastusmoodulis kasutatakse uut standardit LTE Advanced. 

MMI navigatsioon „Plus“ pakub terve rea uusi navigeerimisvõimalusi. Nende seas on iseõppimise funktsioon, mis läbitud marsruutidel põhinedes annab arukaid otsingusoovitusi. Teekonnajuhiseid pakutakse elektrooniliselt teenusepakkuja HERE opereeritavatelt serveritelt; server sisaldab teavet kogu piirkonna liiklusolude kohta. Andmevoo katkemisel lülitub navigatsioonisüsteem ümber paralleelselt töötavale elektroonilisele teekonnajuhiste süsteemile. Standardvarustusse kuulub navigatsioonikaardi kuus tasuta uuendamist iga kuue kuu tagant. 

Tänu tellitavatele lisandmoodulitele, muu hulgas kahele helisüsteemile, on MMI navigatsioon „Plus“ veelgi võimsam. Tippklassi helisüsteem Bang & Olufsen Advanced Sound System pakub kõrguseteavet kasutades vaimustavat ruumilist (3D) heli sõiduki tagaosas. Ka telefonisides on tänu Audi telefonialusele saavutatud uus tase nii toimivuse, heli kui ka ühenduse kvaliteedi osas. 

Võrguteenus „Audi connect“ annab teavet liiklusmärkide ja ohtude kohta. Kasutusel on Audi masinapargi nn parveintellekt ja Audi A6 on selle keskkonnaga võrgu kaudu ühendatud. Turule laskmise järel lisatakse tänaval parkimise teenus, mis teeb parkimiskoha leidmise lihtsamaks. Uue A6 omanikud saavad rakendust myAudi kasutades nutitelefonist juurdepääsu Audi digiteenustele. 

Tavapärase võtme asemel on võimalik tellida Audi connect võti. See teeb selle äriklassi auto kasutamise veelgi mugavamaks, kuna uksi saab avada ja sulgeda ning mootorit käivitada Androidi nutitelefonist. Andmed edastatakse autole lähiväljasidet kasutades. Omanik võib anda juurdepääsuõigused kuni viiele inimesele või nutitelefonile. 


Juhiabisüsteemid 

Veelgi mugavam, elegantsem ja turvalisem nii pikkadel kui ka lühikestel sõitudel – uus A6 ning selle uued ja täiustatud juhiabisüsteemid kehtestavad uued standardid luksusautode klassis. Nende seas on parkimis- ja garaažipiloodid, mis aasta jooksul valikusse lisanduvad: piloodi abil manööverdatakse sedaan iseseisvalt parkimiskohale või garaaži ja sealt välja. Juht võib autost enne nutitelefoni laaditud rakenduse myAudi käivitamist autost välja tulla ja protsessi jälgida. Selleks peab juht vastavat funktsiooninuppu all hoidma. 

Parkimis- ja garaažipiloodid on osa parkimisabi paketist. Kokku on pakette kolm. Assistentpaketis „City“ sisaldub selline funktsioon nagu uus ristumisabi (crossing assist). Assistentpakett „Tour“ sisaldab adaptiivset sõiduabi (adaptive cruise assist), mis täiendab adaptiivset püsikiirusehoidjat ja sekkub ettevaatlikult roolimisse, et hoida sõiduk omas sõidureas, ja tõhususabi (efficiency assist), mis edendab ökonoomset sõidustiili. 

Ulatuslik juhiabisüsteem tugineb Audi kõrgtehnoloogilisel moodulil: keskne juhiabikontroller (zFAS). See arvutab pidevalt anduriandmete põhjal detailse keskkonnamudeli. Andurikomplekt võib mudelist sõltuvalt sisaldada kuni viit radarandurit, viit kaamerat, kahteteist ultraheliandurit ning laserskannerit, mis on veel üks oluline uuendus. 

Kerghübriidtehnoloogia – kõik mootorid on elektriseeritud 

Uue A6 kõik mootorid põhinevad Audi uuel kerghübriidtehnoloogial. Rihmülekandega generaator-käiviti (belt alternator starter, BAS) töötab koos liitiumioonakuga. Audi A6 suudab vabakäigul liikuda kiirusel 55 kuni 160 km/h. 

„Start/Stop“ funktsioon käivitub kiirusel alla 22 km/h. Mootor käivitub paigalt ennetavalt kohe, kui Audi A6 ees olev sõiduk liikuma hakkab. Aeglustumise ajal aitab BAS ringlusse võtta kuni 12 kW energiat. Reaalses maailmas sõitmisel vähendab MHEV-tehnoloogia kütusekulu kuni 0,7 liitrit 100 kilomeetri kohta. 


Kere ja mõõtmed – äriklassis on rohkem ruumi jalgadele 

Ka uue Audi A6 kere täiendab sõitmisel valitsevat meeldivat õhkkonda. Seda põhjustavate faktoritena toome esmalt välja täiustatud aerodünaamika: minimaalne õhutakistustegur 0,24 ja kompleksne aeroakustika tähendavad, et sedaan sõidab meeldivalt vaikselt isegi suurel kiirusel. 

Teine faktor on kere jäikus – see on alus, mis annab märku tippkvaliteedist ja sportlikkusest. Audi keres on kasutatud arukat terase ja alumiiniumi segu. Sellised komponendid nagu esivedrustus, uksed, kapott, pakiruumi luuk ja esiporitiivad on alumiiniumist. 

Uue Audi A6 salong on eelkäijaga võrreldes veelgi suurem. Uus mudel jääb eelmise mudeli ja konkurentidega võrreldes peale tagaistmetel jalaruumi suuruse poolest. Ees ja taga on nüüd rohkem ruumi ka pea ja õlgade tarvis. Pakiruum mahutab rohkem – sinna saab horisontaalselt paigutada kaks golfikotti. Pakiruumi mahutavus on jäänud samaks – 530 liitrit. Pakiruumi luugi saab avada elektriliselt jalaviibutusega. 

Täiesti uued istmed rõhutavad veelgi Audi A6 kui elegantse pikkadeks sõitudeks mõeldud mudeli karakterit. Kohandatud kontuuristmed on ulatuslikult reguleeritavad ja ülimalt mugavad. Esiistmetele võib tellida ventilatsiooni ja massaažifunktsiooni. Tagatud on ka hea sisekliima: lisavarustuses olev õhukvaliteedi pakett aitab kahe maheda lõhna, ionisaatori ja tõhusa saastefiltriga õhku paremaks muuta. Katusele on võimalik tellida suurte klaasprofiilidega panoraamaken, mis täidab salongi valgusega. Mugavusfunktsioonide seas on veel integreeritud pesujoaga klaasipuhastid ning valikuline esiklaasisoojendus. 


Vedrustus – sama dünaamiline kui sportauto, sama manööverdatav kui kompaktauto 

Uus Audi A6 on oma eelkäijaga võrreldes märksa sportlikum – eeskätt tänu vedrustuse innovaatilisele lahendusele. Varieeruva ülekandega sportlik roolisüsteem on nüüd veelgi otsesem, kui roolimisnurk on suurem; ka uus amortisatsiooni kontseptsioon annab teedelt intensiivset ja diferentseeritud tagasisidet. Uus Audi A6 on manööverdatav linnatänavatel, väle maanteedel ning elegantne ja mugav kiirteedel. 

Selline väledus ja manööverdatavus on saavutatud tänu dünaamilisele nelikroolimisele. See ühendab otsese ja sportliku rooliülekande vankumatu stabiilsusega, lahendades nii klassikalise konflikti eri eesmärkide vahel. Kiirusest sõltuvalt on rooliülekande arv 9.5:1 ja 16.5:1 vahel. Seda põhjustab harmooniline laineülekanne auto esiotsas. Tagasillal pöörab spindelajam rattaid kuni 5 kraadi. Madalal kiirusel pööratakse rattaid esiratastega vastupidises suunas, mis muudab A6 dünaamilisemaks ja vähendab pöörderingi 1,1 meetrist kuni 11,1 meetrini. Nii on manööverdamine lihtsam vaatamata sellele, et kõnealuse suure sedaani välispikkus on ligi viis meetrit. Suurel kiirusel pöörduvad rattad samas suunas, mis optimeerib stabiilsust sirges reas sõites või rida vahetades. Seega ei paku A6 üksnes juhile sujuvat ja sirgjoonelist stabiilsust suurtel kiirustel. Ka kaassõitjad naudivad suuremaid mugavusi, kuna pööramine tundub tagaistujatele märksa sujuvam. 

Uue konstruktsiooniga veermik on suures osas alumiiniumist. Ehkki eelkäijaga võrreldes on Audi A6 rattad suuremad (kuni 21 tolli, rehvimõõt 255/35), on selle sõiduomadused paremad ja sõitmisel tekib müra vähem. Esisillal on fikseeritud alumiiniumsadulatega pidurid. Audi pakub nelja vedrustuse varianti: tavapärane terasvedrustus, sportlik vedrustus, reguleer vedrustus ja adaptiivne õhkvedrustus, mis on samuti summutusega kontrollitud. 


Jõuülekanne 

Audi A6 tuleb Euroopas müügile kahe võimsa ja sujuva mootoriga – üks diisel- ja teine bensiinimootor. Bensiiniauto (kombineeritud kütusekulu, l/100 km: 7,1–6,7; kombineeritud CO2 heited g/km: 161–151) mootor on 3.0 TFSI. V6 turboülelaaduriga mootor kiirendab selle äriklassi sedaani nullist 100 kilomeetrini tunnis 5,1 sekundiga pöördemomendiga 250 kW (340 hj) ja 500 Nm; elektroonikaga piiratud tippkiirus 250 km/h on pelgalt tehniline küsimus. 3.0 TDI mootor võimsusega 210 kW (286 hj) pakub sarnast tulemust (kombineeritud kütusekulu, l/100 km: 5,8–5,5*; kombineeritud CO2 heited g/km: 150–142, pöördemoment väntvõllil on 620 Nm. 

3.0 TDI mootoriga kaasneb kaheksakäiguline tiptronic käigukast. 3.0 TFSI mootoriga mudelil on standardvarustuses seitsmekäiguline S tronic. Mõlemad mootorid on standardvarustuses quattro neliveoga, mille konstruktsioon erineb sõltuvalt konkreetsest seadistusest. Tiptronic käigukasti täiendab iselukustuv telgedevaheline diferentsiaal; S tronicu puhul on kasutatud veelgi tõhusamat ultratehnoloogiat, mis käivitab vajaduse korral alati kohe tagasilla jõuülekande. Kõik käigukastid on automaatsed. 

Lisaks tiptronic käigukastile võimaldab lisavarustuses olev sportdiferentsiaal A6 veelgi dünaamilisemalt juhtida, kuna jõud jaotatakse aktiivselt tagarataste vahel. Sarnaselt dünaamilise nelikroolimise, reguleeritavate amortisaatorite ja adaptiivse õhkvedrustusega on see integreeritud elektroonilise šassiiplatvormi juhtimisfunktsiooni. Need süsteemid on innovaatilise täpsuse huvides omavahel tihedalt võrgu kaudu seotud. Juht saab funktsiooni Audi Drive Select abil valida erinevate sõiduprofiilide vahel – võrreldes eelkäijaga on nii mugavus kui ka sportlikkus suuremad. 


Väliskujundus – tehniline ja elegantne 

Sarnaselt mudelitega A8 ja A7 Sportback on ka A6 uue disainikeele väljendusrikas toetaja. Pingul pindade, teravate servade ja silmatorkavate joontega äriklassi sedaan annab edasi oma eripära: sportlik elegants, kõrgetehnoloogia ja keerukus detailides. 

Välisilme puhul torkavad silma tasakaalus proportsioonid – pikk kapott, pikk teljevahe ja lühikesed üleulatused. A6 on 4939 millimeetrit pikk, st 7 millimeetrit pikem kui tema eelkäija. Laiust on 12 millimeetri võrra suurendatud 1886 millimeetrini. Kõrgus 1457 millimeetrit on 2 millimeetrit rohkem kui eelmisel mudelil. Madalal paiknevast laiast Singleframe iluvõrest, lamedatest esilaternatest ja võimsatest kontuuritud õhusisselaskeavadest õhkub sportlikkust. 

Külgvaates vähendavad auto visuaalset kõrgust kolm silmatorkavat joont. Võimsalt pingul kontuurid rataste peal annavad tunnistust Audi quattro geenidest. Siluetti iseloomustab pingul katusejoon, mis aheneb lamedateks C-piilariteks. Lühike pakiruumi luuk on otstest kumerate servadega, et aerodünaamikat optimaalselt ära kasutada. Silmatorkav kroomriba rõhutab tagaosa kolmemõõtmelist kuju ja ühendab omavahel tagatuled. 

Uus A6 on saadaval 14 värvitoonis, millest seitse on uued. Lisaks põhivariandile saavad kliendid valida sport- ja disainipakettide ning S line välispaketi vahel. Paljud detailid on erinevad, näiteks Singleframe või küljel olevad õhu sisselaskeavad. Kõigis joontes ja värvides on kasutatud valguse ja varjude mängu, mis rõhutab veelgi reljeefset muljet. 


Valgustuse disain – ellu äratatud tehnoloogia 

Valgustuse disain rõhutab A6 tehnilist olemust. Audi pakub kolmes erinevas variandis esilaternaid. Tippklassi HD Matrix LED esilaternates moodustavad viis horisontaalset joont päevatulede signatuuri; need rõhutavad esiosa laiust. Nende kohal on lähitulemoodulid, mis näevad välja kui silmaavad. Alternatiivselt koosneb tagalaternate iseloomulik signatuur ühest horisontaaljoonest ja üheksast vertikaalsest segmendist; pidurituled täidavad nende vahele jääva ala. Tippklassi varustusse kuuluvad ka dünaamilised suunatuled. Uste avamisel ja lukustamisel äratab koju saabumise ja kodust lahkumise funktsioon ellu disaini ja tehnoloogia kombinatsiooni, mis on Audile iseloomulik tunnus. 

Audi pakub salongi jaoks kahte erinevat valgustuspaketti. Valgustuspakett I "Ambiente Lighting" - "Ambient" valgustus armatuurlauas ja ustes (ees ja taga) ning sisenemisvalgustus tagumistes ustes. Valgustuspakett II "Contour/Ambient lighting" - "Ambient" ja kontuurvalgustus kogu autos (võimalik valida 30-ne värvitooni vahel). 


Interjöör – futuristlik kujundus 

Uue A6 interjööris valitsevad mustad paneelid – lihvitud välimus, mis väljendab selle äriklassi auto tehnilist pädevust ja digitaalset iseloomu. Sellega luuakse pingevaba salongiõhkkond disainikeeles, mis mõjub lakoonilise ja asjalikuna. Elegantne näidikupaneel ning rahulik ja pidev horisontaaljoon loovad õhulise ruumilisuse mulje. 

Uue Audi A6 keskkonsool on suunatud juhile; ka ülemine puudutusele reageeriv „MMI touch response“ on kergelt vasakule poole kaudu. Mustade paneelide keskel kaob see väljalülitatuna alumiiniumsalve peaaegu ära. Kuvar aktiveeritakse ukse avamisel; selle graafiline kasutajaliides tundub napp, sobitudes kogu sisekujundusega. 

Uus Audi A6 veereb Neckarsulmi tehase tooteliinilt maha ja tuuakse Saksamaa turule 2018. aasta juunis. 

Audi A6 Sedan 50 TDI quattro (kombineeritud kütusekulu, l/100 km: 5,8–5,5; kombineeritud CO2 heited g/km: 150–142); alghind on 58 050 eurot. 


Sama kategooria uudised

Viimased uudised

Pani täiega otse

2019-04-14 22:04:46

Jõgevamaal toimus raske liiklusõnnetus

2019-04-11 12:42:19

Autojuht jäi pärast tulistamist ellu

2019-04-11 11:18:35

Kõrvalistuja lendas autost välja ja sai surma

2019-04-10 15:33:01

Kuidas Rootsis ärandajat taga aeti

2019-04-10 12:49:12

Peidiku kontoriversioon

2019-04-10 11:53:57

Väike ekstreem, koos vastavate tagajärgedega

2019-04-10 10:52:14

Järvamaal hukkus rongilt löögi saanud naine

2019-04-09 11:42:22

Autopesija pani Camaroga matsu

2019-04-08 17:32:56

Taksojuht tappis vaid ühe pidurdamisega kaks rekajuhti

2019-04-08 15:41:30

Darwini auhind jäi napilt üle andmata

2019-04-08 12:24:49

Ühejalgne autoröövel

2019-04-08 11:33:13

Populaarseimad uudised

Kuidas Leedus Audi RS7 üles taoti

2019-03-27 10:56:56

Sõidusimulaator õigete kommentaaridega

2019-03-30 10:02:00

Töökoja omanik näitab ette, kuidas autot tuleb remontida

2019-03-22 09:59:58

Pärnumaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2019-04-08 09:12:00

Venetsueela sõjaväelased harjutavad USA rünnakule vastamist

2019-03-19 08:28:51

Tähelepanematus!

2019-03-20 08:44:08

Juht ei jäänud ellu. Kuidas saanukski?

2019-03-22 19:05:34

Kas seda autot mäletad? Vaata, mis sellest edasi sai

2019-03-27 07:41:56

Varsti ka meie teedel ja haiglates

2019-03-21 09:31:23

Taksojuht tappis vaid ühe pidurdamisega kaks rekajuhti

2019-04-08 15:41:30

Darwini auhinna nominent eputab

2019-03-21 08:05:07

Pudenesid nagu prussakad autost välja

2019-03-19 17:46:31

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>