Parimad nõksud diiselmootoriga auto kergeks käivitamiseks külmaga

2018-02-21 10:52:00

Esiteks tuleks muidugi tõele silma vaadata ning hinnata oma auto üldist seisukorda. Kui aku on vana, mootor töötab niigi raskustega, eelsüüteküünlad läbi ning starter samuti nõrguke, siis ehk polegi mõtet proovima hakata. Pigem siis seisku auto kodus, kui sellega tee peale jääda. „Enamjaolt külmaga käivitamise probleemid tekivad mittekorras eelsüüteküünaldest või silindrite nõrgast surveastmest. Korras mootor käivitub -20 kraadiga nii nagu suvel.„


Palju poleemikat tekitas käsipiduri kasutamine/mittekasutamine. Kui süsteem on korras ja enne külma niiskust saanud pole, siis ei tohiks piduri kinnikülmumine teemaks olla. Samas, kui pidurid on kaetud soolalumese seguga ning öösel läheb väga külmaks võib pidurite lukustumine toimuda. Abiks kerge koputus, soovitavalt puust esemega, vastu pidurisadulat.


Akuga seotud probleemidest on peamiseks külmaga selle mahutavuse vähenemine. Tuleb arvestada, et aku eluiga on ca 5 aastat. Vana aku mahutavus ulatub umbes 70-75 protsendini uue omast ning ka käivitusvoolust ei pruugi enam lihtsalt piisata. Lahenduseks on aku toomine ööseks tuppa, kus ühtlasi võib seda juba ka laadida, või auto viimine soojemasse kohta. Võimalusel suletud territooriumil auto tühikäigul jooksutamine. Kergemaks käivitamiseks võib kapotialust, just sissetõmmatava õhu temperatuuri tõstmist silmas pidades, lokaalselt fööni või puhuriga soojendada. Riskantsem lahendus on mõne kuuma esemeasetamine karteripõhja alla.


„Kõiksugu lisasoojendused on väga suureks abiks. Mootori tervise seisukohalt on see kõige ideaalsem lahendus kuna soojenevad ka õlid ja muud vedelikud ja ei lase neil pakseneda.“ „Webasto on üsna kallis alternatiiv, kuid väga mugav ja ka väga hea. „


Eelsüüteküünlad soojendavad mootoris segu olenevalt tootjast ja mudelist reeglina 10-20 sekundit, mõnel kauemgi. Seega, pärast vastava tulukese kustumist kellapaneelil võiks käivitamisega veel mõne hetke oodata. Võib kasutada ka küünaldega korduva soojendamise nippi.


Kommentaaridest lipsas läbi ka eetri kasutamine. Põhiliseks riskiallikaks on vale doseerimine, mis võib kergesti viia mootori purunemiseni. Seega kogenematutele kasutajatele seda ei soovitaks. Samuti nagu bensiini lisamist diislikütusele.


Lisaks võivad ohud peituda ka diislikütuses endas, milles parafiini osakesed võivad hanguda lubatust juba oluliselt kõrgematel temperatuuridel. Siin on kaks põhilist varianti: osta kütuselisandit (toimivad reeglina efektiivselt) või valada enne käivitamist autosse toas soojendatud kütust.


Kõige lihtsamad ja elementaarsemad nõksud seisnevad autole võimalikult varjulise parkimiskoha leidmises. Juba lõõskava tuule puudumine tagab selle, et kapotialuse temperatuur jääb ümbritsevast paari kraadi võrra kõrgemaks. Ja sellest võib piisata, et külmal hommikul auto käima saada.


Ja muidugi, kui leiad vahendid boosteri soetamiseks, siis võib enamuse ülaltoodust üldse ära unustada. :)


Kindalsti on paljudel veel omi nippe. jaga neid teistega ja kirjuta siiasamaasse kommentaariumisse. Äitäh kõigile, kes oma mõtteid jagasid.


Sama kategooria uudised

Viimased uudised

Kui valad mootorisse vale õli

2018-07-21 18:12:30

Selline näeb välja 10 aastat vana UAZ

2018-07-21 14:47:51

Ümberringi ainult valed!

2018-07-21 14:14:21

Veokas lõhub sõiduauto seda puudutamattagi

2018-07-21 12:46:45

Kuidas tegelikult toimib jalaga pagasiruumi all viibutamine

2018-07-21 12:42:50

Kaubikut kustutati solgiveega

2018-07-21 12:34:43

Röövimine päise päeva ajal?

2018-07-20 12:48:24

FOTOD: Tähelepanu! Pätid üritavad suveniirrahaga tünga teha!

2018-07-20 11:38:25

Tööohutusgurud

2018-07-20 10:30:09

Puhas pimenurga värk

2018-07-19 23:51:20

Punaväelane unustas käsipiduri

2018-07-19 23:40:04

Gaasiseade ja palav ilm ei taha hästi kokku sobida

2018-07-19 20:21:11

Populaarseimad uudised

Jõgevamaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2018-07-02 12:23:00

Kõik see algas katsest maksta varastatud kaardiga

2018-07-03 12:07:59

Auto kinni pidanud politseinikel kukkus suu lahti

2018-07-18 10:05:28

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>