Proovisõit - Cadillac XT5

2017-05-16 17:45:00

Cadillacid on juba eelmise sajandi kuuekümnendandest alates saanud külge suhteliselt kandilised kujustused, kuid umbes kümmekond aastat tagasi läks asi ikka täiesti käest ära. Justkui oleks disainiosakonnas raskekujulise kubismi harrastajate üle viimnegi kontroll kaotatud ning neile vabad käed antud. Muidugi, kunstnikuhingega kahejalgsele pakub kasvõi erinevate joonte väljailmumine mõne teise nurga alt vaadates omamoodi esteetilist naudingut, tavalise lihtsureliku jaoks aga tähendab sellise kandilise moodustise ilmumine tahavaatepeeglisse ilmeksimatult, et oled mõnele Cadillacile jalgu jäänud. Muidugi, alati võib ju küsida, et kas nii kalli auto puhul võiks selline ekstravagantsus pigem kasuks või kahjuks tulla, siis tegelikult peitub banaalne tõde lihtsalt ka selles, et kui otsid premium-segmendi autot, millesarnaseid teed ja tänavad täis, siis võid vabalt Saksa kolmiku toodangu poole kiigata. Soovid midagi erilist, siis palun – Cadillac!

 

USA juurte ja päritolu Cadillac XT5 pakub sõitjale kõike seda, mida üle suure lombi on oma tähtsamate klientide meelitamiseks välja mõeldud: suurus, võimsus ja mugavus. Kõiki neid omadusi peegeldab ka Cadillaci pesamuna – pea viiemeetrise pikkuse ja ka kahetonnise kaaluga linnamaastur, mis tänu 314 hobujõule suudab siiski kõigest seitsme ja poole sekundiga sajani kiirendada.

 

XT5 keretüüp, lühike ja kõrge, toob Cadillaci kandid erakordselt hästi esile. Omamoodi põnevad on pikad päevasõidutuled, kuid profiil ja tagaosa jäävad ninaosa varju. Aga sisse istuda on mõnus: iste asub kõrgel ning ka väljavaade sellest tingituna igati hea. Kui väljast vaadatuna tundub XT5 olema üsnagi kompaktne, siis tegelikult on see mulje täiesti petlik ning sõitjateruum pakub tegelikult üle keskmise avarust.

 

Salongi kujustus peegeldab mõistagi Ameerikas nõutud standardeid, mis ühe põhjamaalase jaoks võib tunduda ka üle vindi keeratuna. Kuid USA autodele nii omast jäiga plastmassi ohtrust ei paista siin kusagilt ning sisse istudes satud vaieldamatult mugavasse keskkonda. Istmed toetavad iga külje pealt ning jalaruumi leidub samuti piisavalt. Kuna tegu on siiski väikemaasturiga, siis tagumisel diivanil asi enam nii rõõmus ei ole. Seda peamiselt pikkade sõitjate korral. Kui autos sõidab kuni 4 keskmist inimest, siis peaks neil selles üsna lahedalt ruumi olema. Kummalisel kombel on XT5 vaid viiekohaline ning kuigi pagasiruumi mahuks 2 lisaistet kindlasti ära, siis neid valikus ei olegi.

 

Mõistagi on XT5 elektroonikat pilgeni täis. Eriti efektselt antakse sellest mõista hetkel, kui auto enda arvates avariiohtlikku olukorda satub. Head-up ekraanile kuvatakse siis sedavõrd suur punane hoiatus, et esimese ehmatusega jääb mulje nagu sõidaks tuletõrjeauto sust üle. Aga muidu sekkub kontrolliv elektroonika igati mõistlikult ja pehmelt. Vaid järsematel kiirendustel kipuvad rattad vilistama. Ühe omapärase lahendusena tuleks ära mainida sõitjateruumi tahavaatepeegli, mis ei oma peegelpinda vaid sellel kuvatakse pilt tagumisest kaamerast. Pilt on küll üsna kitsas riba, kuid asetatud kohta, kuhu vihmapiisad kergesti ligi ei pääse. Tagurdamisel moonutab pilti kõvasti, kuid koha leidmiseks on tagurduskaamera, mis aitab oluliselt paremini manööverdada.

 

XT5 sõidu stabiilsus tundub alguses mõneti üllatav, kuid kui arvestada suurt massi, siis pole siin midagi imestada – auto läheb täpselt sinna, kuhu juht suunab. 8-astmeline automaatkast saab oma tööga suurepäraselt hakkama, kiirendamisel mingit erilist jõnksutamist küll tunda pole. Vedrustuse tegemistest saavad kõik sõitjad osa, halvemal teel kostab päris hästi sisse. Rool on hea aga pisut tundetu. Noh, aga mingit arenguruumi peab ju ka jääma.

 

Cadillac XT5 kogu mootorivaliku täidab vaid üks agregaat: 3,6-liitrine V6. Nagu juba mainitud, arendab see 314 hobujõudu. Musklis spordihärg just pole, kuid mõistlikuks kulgemiseks kõlbab küll ja veel. Auto teab väga hästi mida tähendab termin kiirendamine ning ka maanteel pole möödasõitudega mingeid probleeme. Kütusekulu sõltub muidugi üsna jala raskusest Tootja andmeil peaks linnas saama hakkama 14,1; maanteel 7,6 ja keskmiselt 10 liitri bensiiniga saja kilomeetri kohta. Proovisõidu keskmiseks sain 11,3; linnasõit ja maantee suhteliselt pooleks. Muide, ühtlasel kiirusel sõites lülituvad kütuse kokkuhoiu huvides kaks silindrit tööst välja. Aga kui vaadata CO2 emissiooni poole, siis 229 g/km ütleb kohe ära mis autoga tegelikult tegu. Paslik oleks veel lisada garantii tingimused: 5 aastat või 150 000 kilomeetrit.

 

Nagu alguses mainitud: Cadillac XT5 näol on tegu premium-segmendi autoga ning sõit vastab kirjeldusele täielikult. Kolmes erinevas varustusastmes on sellele ka hind välja mõeldud: Luxury ümmarguselt 50 000, Premium 60 000 ja Platinum 70 000 eurot.


Sama kategooria uudised

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Proovisõit - Ford Edge

2018-02-08 20:51:48

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Proovisõit - Volvo XC60

2017-12-07 18:46:00

Proovisõit - Škoda Kodiaq

2017-12-01 21:00:00

Proovisõit: Aasta auto 2018 - Opel Insignia

2017-11-23 20:09:00

Proovisõit - Toyota C-HR

2017-06-28 16:19:00

Proovisõit - Cadillac XT5

2017-05-16 17:45:00

Proovisõit - Ford S-Max

2017-04-07 21:15:00

Proovisõit - uuenenud Daciad

2017-03-20 16:35:00

Proovisõit - Ford Kuga

2017-03-02 15:20:00

Viimased uudised

Lexus uuendab kupeed RC

2018-02-19 16:37:25

ABT tuunis Audi SQ5

2018-02-19 15:50:10

Valuvelje taastamine

2018-02-19 15:26:00

Video: Opel Combo Life 2018

2018-02-19 13:00:00

Toyota uuendas Yarise Crossiks

2018-02-19 11:32:46

Närvid ei pidanud vastu

2018-02-19 11:22:35

Italdesign näitab Genfis 1,9 miljoni eurost kabrioletti

2018-02-19 11:00:00

Suurtootja FCA järgmine juht leitakse maja seest

2018-02-19 10:30:00

Fast and Furious reaalses elus

2018-02-19 10:01:00

Mercedes demonstreerib esimest täiselektrilist autot Genfis

2018-02-19 09:40:06

23. ja 24. veebruaril muudetakse Vabaduse väljaku liikluskorraldust

2018-02-19 09:32:10

Tondi tänaval algavad rekonstrueerimistööd

2018-02-19 09:17:48

Populaarseimad uudised

Video: Teehooldusfirma näitab millised hullud teedel kihutavad

2018-02-01 15:30:27

Põgenemine politsei eest: 3 surnut, 2 üliraskete vigastustega haiglas

2018-02-05 11:05:35

Kuidas Iraanis kurjategijal käsi maha raiutakse

2018-01-24 11:25:25

Kuurist leiti peaaegu tutikas Vaz 2107

2018-02-02 11:30:00

Kuidas teeninduses klienti pügada püüti

2018-01-27 16:13:09

Teepeenralt möödasõitu sooritanud auto tekitas hukkunutega avarii

2018-02-06 09:29:00

Avarii rahaautoga puistas maantee sularaha täis

2018-01-26 09:10:00

Hüljatuna leiti terve Subaru diilerkeskus

2018-02-14 15:12:45

Selles lennukis pärast maandumist ateiste enam polnud!

2018-01-20 10:54:00

Karistus bemmi pesemata jätmise eest - surm!

2018-02-09 07:23:46

Tartu maanteel juhtus veel üks üliraske liiklusõnnetus

2018-01-24 15:08:00

Mõne mehe jaoks on BMW diagnoos, mitte auto

2018-02-05 07:25:30

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>