Dacia uuendab mudelivalikut
2016-12-15 13:38:00

Pariisi autonäitusel esitles Dacia uut disaini neljale põhimudelile: Sanderole, Sandero Stepwayle, Loganile ja Logan MCV-le. Uus valgustuslahendus, uus sõitjateruum, panipaigad ja varustus muudavad autod modernsemaks, kuid need on jätkuvalt taskukohase hinnaga. Mõned uuendused saavad endale ka Dokker, Dokker Van ja Lodgy. Lisaks laiendab Dacia uue Sandero, uue Sandero Stepway, uue Logani ja uue Logan MCV mootori- ja käigukastivalikut. Dacia saab uue, senisest modernsema, taskukohasema ja säästlikuma bensiinimootori SCe 75. Edaspidi on Duster saadaval ka EDC (Efficient Dual Clutch) automaatkäigukastiga.
1.1 Uus Sandero, uus Sandero Stepway, uus Logan ja uus Logan MCV-d ning Dokkeri, Dokker Vani ja Lodgy uuendused
Jõuline välisdisain
Sandero, Sandero Stepway, Logan ja Logan MCV saavad uue esiosa. Ees ja taga kasutatakse uut valguslahendust1, mis lisab auto välimusele dünaamilisust ja modernsust. Eesmiste LED päevasõidutulede juures kasutatakse mustrit, mis meenutab nelja üksteise peale asetatud nelinurka – see on Dacia uus valgussigantuur. Uuendused muudavad mudelite esiosa laiemaks ja atleetlikumaks. Tagaosas püüab pilku nelja valgusruuduga tunnusvalgustus.
Jõulisust lisavad uus kaitseraua kuju ning kroomelemendid esivõre ja udutulede juures.
Sandero Stepway saab uue – Dusteri kujustusest mõjutatud esiosa. Kaitseraua must toon harmoneerub esivõre kroom-kolmurkadega. Maastikuauto pärasust lisavad kõrgem kliirens, läikivmatid kroom-põhjakaitsed esi- ja tagaosas ning katusereelingud. Autole lisab muljet jõulisusest ja iseloomukusest kroomitud väljalasketoru ots tagaosas.
Uuendatakse ka ilukilpide ja valuvelgede valikut (sõltuvalt turust ja mudelist). Elegantsust saab auto profiilile lisada Flex-ilukilpidega.
Modernne sõitjateruum
Uute mudelite sõitjateruum on senisest esinduslikum. Näha on läikivmatti kroomviimistlust roolirattal, ventilatsiooniavade ja näidikute ümber ning keskkonsoolil, uste käepidemetel ja käigukangil.
Uue nelja "kodaraga" rooliratta signaalinupp asub rooli keskel ning kannab Dacia embleemi. Kõrgemate varustustasemetega käib kaasas eksklusiivse Soft Feel viimistlusega rool, mis on vastupidav ja meeldiv puudutada.
Kogu mudelivalik saab uued polstritekstiilid, mis toovad autodesse värskust ja mugavust. Uue Sandero Stepway polstritel on reljeefne 3D-muster ja nägusust lisavad õmblused.
Rohkem varustus ja mugavust
Uute mudelite varustusse kuuluvad praktilised juhiabisüsteemid, mille ülesanne on juhi elu lihtsamaks muuta – muu hulgas tagurduskaamera (sõltuvalt versioonist) ja nõlvalt startimise abisüsteem. Dacia on elektriliste aknatõstukite lülitid ümber paigutanud, nüüd asuvad need ustel. Juhi jaoks on aknalülitil käepärane ühe vajutuse funktsioon ning mugavust suurendab juhiistmega integreeritud eest liigutatav käetugi (sõltuvalt mudelist; lihtsustab ligipääsu lülititele istmete vahel).
Sõitjateruum on avar nagu Daciatel ikka ja tänu mitmetele panipaikadele ka senisest praktilisem – näiteks on kaasreisija istme kõrval mobiiltelefonitasku, keskkonsooli küljel asub tasapind väikeste asjade hoidmiseks ning selle taga on pudelihoidik. Samuti 12-voldine pistikupesa, mis võimaldab tagaistmel nutiseadmeid laadida.
Dokkeri, Dokker Vani ja Lodgy uued, 2017. aasta versioonid
Dacia uut disaini saab näha ka uuel Dokkeril, uuel Dokker Vanil ja uuel Lodgyl.
Kõigil kolmel uuel mudelil on kroomviimistlusega esivõre2. Stepway versioonidele on saadaval ka uued Dark Metal Flex rattad. 16-tollised ALTICA alumiiniumveljed asendavad ülejäänud mudelitele seni paigaldatud rattad. Uue Lodgy tagaluugil on sportlik kroomliist.
Sõitjateruum saab muu uuenenud mudelivalikuga võrreldavaid viimistluselemente, näiteks läikivmatid-kroom-detailid uuel nelja kodaraga roolirattal, keskkonsoolil ja ventilatsiooniavade ümber ja juhi ühe-puute aknalülitil. Kahevärviline armatuurlaud on asendatud süsimusta armatuurlauaga. Uus polster mõjub kaasaegsemalt. Uue Dokkeri Stepway versiooni polstritel on sama 3D-muster mis Sandero Stepwayl. Uues Lodgys ja Dokkeris on tagumises reas istujate käeulatuses kaks lahtivolditavat lauda ning võrktasku kõrvalistujale.
Manööverdamise kergendamiseks on uue Dokkeri ja uue Dokker Vani varustusse lisatud tagurduskaamera – sama, mis Lodgyle on juba saadaval.
1.2 Uus ja ökonoomsem SCe 75 mootor
Dacia on Renault Grupi esimene mark, mis pakub uhiuut vabalthingavat bensiinimootorit SCe 75. See üheliitrise töömahuga kolmesilindriline mootor annab baasversioonis 75 hobujõudu ja 97 Nm. Võrreldes oma eelkäijaga (1,2 16V, 75 hj) on see mootor ökonoomsem ja CO2 heide peaaegu 10 protsendi3 võrra väiksem.
Selline sääst on saavutatud mootori massi vähendamisega 20 kg võrra – seda tänu alumiiniumist mootoriplokile ja moodsatele tehnoloogiatele nagu näiteks:
muutuva jõudlusega õlipump,
DLC (Diamond Like Carbon) kattega kaetud klapitõukurid ja grafiidiga kaetud kolbide välisküljed.
Topeltnukkvõllide muutuv ajastus Variable Valve Timing (VVT) tagab lisavõimekuse ja suurema sõidumugavuse.
SCe 75 vastab kõikidele Renault-Nissani Liidu kvaliteedistandarditele. Samuti vastab see modernne, säästlik ja soodsa hinnaga jõuallikas Dacia põhiväärtustele ja jõuab müügile 2017. aasta alguses (sõltuvalt turust).
SCe 75-baasmootori kõrval on Dacia põhimudelitele saadaval veel suur valik mootorite ja käigukastide kombinatsioone:
Bensiin: TCe 90 Stop&Start (S&S) süsteemiga, TCe90 S&S LPG / TCe 90 S&S, mille paariliseks on Easy-R automatiseeritud manuaalkäigukast.
Diisel: dCi 75 S&S / dCi 90 S&S koos manuaalkäigukasti või automatiseeritud Easy-R käigukastiga.
Kogu Dacia valik on nüüdsest saadaval LPG gaasimootoritega (sõltuvalt turust).
1.3 EDC automaatkäigukastiga Duster ja suurem sõidunauding
12 aastaga on Euroopas automaatkäigukastide osakaal kasvanud kuuelt protsendilt 18 protsendile (2015. aasta seisuga). Dacia EDC (Efficient Dual Clutch) automaatkäigukast on loodud alternatiiviks manuaalkastile. Dusterile on EDC käigukast saadaval koos diiselmootoriga dCi 110 4x2 S&S.
See kuuekäiguline EDC topeltsiduriga automaatkast ühendab endas automaatkäigukasti mugavuse ja sujuvuse ning manuaalkäigukastile omase ökonoomsuse ja madala CO2 heitme.
EDC kasutab kahte sidurit: üks neist juhib paaritute käikude (esimene, kolmas, viies) ja teine paariskäikude (teine, neljas, kuues) ja tagasikäigu tööd.
Käike vahetatakse elektriliselt, kasti tööd suunab juhtmoodul. Üks sidur lahutab ja teine ühendab samaaegselt järgmise käigu, nii tagatakse energiakadudeta jätkuv haardumine.
Sellise süsteemi eeliseks on muu hulgas kiire käiguvahetus kuni oludele vastava kõrgeima käiguni ja seeläbi kütusekulu ja CO2 heitmete minimeerimine. EDC tehnoloogia tagab ka lisamugavuse ja kiire reageerimise juhi soovidele. EDC-ga käib kaasas nõlvalt startimise abisüsteem.
2. Rekordmüük
2016. aasta oktoobri lõpuga on Dacia tänavu maailmas müünud üle 477 967 auto, kasv on olnud kuueprotsendiline. Dacia turuosa kasvas Euroopas ühe kümnendikpunkti võrra (2,4 protsenti), kaks kümnendikpunkti (8,2 protsenti) Euraasia regioonis ja kaheksa kümendikpunkti (18,5 protsenti) Magribi regioonis.
Tervelt 27 turul 44-st, kus Daciaid müüakse, saavutati uued turuosa- või müügirekordid.
- Euroopas oli Dacia kogumüük 346 882 autot – see on uus rekord ja kasv 11,1 protsenti. Sandero ja Duster olid jaeklientide seas oma klassis vastavalt kolmandal ja teisel kohal4.
- Prantsusmaal kasvas Daciate müük 11,5 protsenti 94 055 sõidukini ja püstitas uue müügirekordi jaeklientide arvestuses (üle 92 727 auto). Sandero müük tõusis 15,6 protsenti, auto kerkis müügitabelis kolme koha võrra. Jaeklientide arvestuses oli Sandero Prantsusmaal enimmüüdud auto.
- Teistel Euroopa turgudel kasvas Dacia müük 10,9 protsenti 252 827 autoni. Itaalias saavutati 45 065 autoga rekordtulemus, kasv oli 15,1 protsenti. Senised rekordid löödi ka Hispaanias (45 669 autot) ja Poolas (15 781 autot).
- Marokos kasvas Dacia müük 16,4 protsenti 33 801 autoni. Dacia on sõiduautode ning väikeste tarbesõidukite turul 26-protsendilise osakaaluga liider.
- Türgis saavutas Dacia 34 840 müüdud autoga uue turuosarekordi (kasv 4,8 protsenti). Rumeenias, kus Dacia on populaarseim mark, kasvas müük 3,5 protsenti 31 316 autoni.
Dacia eesmärk on 44 turul, kus juba täna tegutsetakse, oma populaarsust veelgi kasvatada.
3. Dacia edu taga on tugevad tootmistehased
Dacia uusi mudeleid toodetakse Pitestis Rumeenias, Tangieris ja Casablancas Marokos ning Oranis Alžeerias. Et kasvavat nõudlust rahuldada, töötavad kõik tehased kolmes vahetuses. Et suuta reageerida autoostjate eripalgelistele ootustele, on Dacia võtnud endale eesmärgiks toota oma turgudele võimalikult lähedal.
Pitesti oli esimene tehas, mis andis panuse Dacia edulukku, just siin hakati 2004. aastal esimesena valmistama Loganeid. Pitestis toodetakse hetkel uut Loganit, uut Logan MCV-d, uut Sanderot, uut Sandero Stepwayd ja uut Dusterit. Pitesti on mitmekülgne tootmisrajatis, mis hõlmab kerekoostetehast, mootoritehast, logistikakeskust ja valukoda. Tehases töötab täisvõimsusel.
Margi populaarsuse kasvamisel avati 2012. aastal tehas Tangieris. Täna valmivad seal uus Lodgy, uus Dokker ja uus Dokker Van, samuti uued Sandero ja Sandero Stepway. 2017. aastal hakatakse Tangieris valmistama ka uut Logan MCV-d.
Tänu taastuvate ressursside kasutamisele on Tangieri tehas loodud peaaegu CO2 heitmete vabaks. Termoenergia toodetakse tehases endas ja elekter saadakse taastuvatest allikatest. See on esimene ja ainus selline tehas. Samuti on Tangieri tehas konstrueeritud nii, et sellest ei jõuaks loodusesse tööstuslikku heitvett. See taaskasutab ja töötleb ümber tööstuslikku heitvett. Olmereovesi läbib enne tehasest väljumist bioloogilise töötluse.
Renault Grupil on Marokos ka teine tehas – SOMACA. See asub Casablancas ja seal toodetakse uut Loganit, uus Sanderot ja uut Sandero Stepwayd.
Kõige värskem tehas avati kahe aasta eest Oranis. 2016. aasta juunis hakati seal Alžeeria turule valmistama uut Sandero Stepwayd.
4. Aktiivne Dacia kogukond
Dacia on alates 2004. aastast märkimisväärselt kasvanud ning saavutanud autoturul erakordse status quo. Dacia valikus on praegu seitse mudelit, autosid toodetakse neljas tehases, turustatakse 44 turul ja ülemaailmne kogumüük ületab nelja miljonit sõidukit. Sotsiaalmeedias on Dacial üle 3,3-miljoniline kogukond, mis on aktiivne ja andnud margi edusse märkimisväärse panuse.
Dacia ja jagamismajandus
Dacia on populaarne tänu mudelivalikule ja Dacia jälgijate aktiivsele kogukonnale. See kogukond sündis spontaanselt 11 aastat tagasi, mil Logani esitlusele järgnevalt toimusid esimesed Dacia piknikud. Prantsusmaal korraldatud kaheksandast piknikust võttis osa üle 11 000 inimese, sarnastel üritustel Taanis ja Saksamaal osales vastavalt 3000 ja 5500 inimest. Need traditsiooniks saanud piknikud pakuvad võimalust osa saada meelelahutusprogrammist ning suhelda teiste Dacia entusiastidega.
Et oma seniste klientidega suhelda ja nende veelgi rohkem inimestele võimalust anda olla kogukonda kaasatud, on Dacia loonud Prantsusmaale ‘Système Dacia’ kogukonnaplatvormi, mis annab võimaluse jagada müügipakkumisi, nõuandeid ja muud informatsiooni praeguste ja tulevaste Dacia kasutajate vahel. Esmaseks kokkupuuteks Daciaga on võimalik sõiduproov kokku leppida mõne juba Daciat omava inimesega.
Inimeselt-inimesele autorent on järgmine oluline viis, mille abil Dacia oma mudelivalikut tutvustab. See on põhjus, miks Dacia teeb koostööd ettevõttega Drivy, mis on põhitegija Prantsusmaa seda tüüpi autorenditurul. Ühtlasi käivitati 18–29-aastastele suunatud programm ‘Dacia Jeunes’, mille üheks peaeesmärgiks on lihtsustada noorte inimeste autoostu. Seda tänu spetsiaalsetele pakkumistele nagu näiteks esimese aasta kindlustus hinnaga vaid 1 euro, teemaksu tasumise süsteem, hoolduste sooduskupongid jne.























































































































































































































































