Proovisõit - Dacia Duster

2018-03-21 21:42:00

2010. aastaks oli saabunud kätte juba ka see hetk, kus isegi Andrus Ansip oli sunnitud nentima, et sellises (majandus)kriisis ta enam elada ei tahaks. Päris täpselt ei tea, kuidas Dacia juhtkond suutis seda ette näha, et selleks ajaks on ka autotööstus nii käpuli kui üldse võimalik ning inimesed lausa vajavad just võimalikult odavaid sõiduvahendeid. Loganiga saadud kogemus lubas korralikku läbilööki ka odavate maasturite segmendis ning 2010. aastal toodigi turule esimese põlvkonna Duster. 


Võib ju vaielda, kas esimese Dacia Dusteri disain oli normaalne või ei, kuid masinal olid omad fännid täiesti olemas. Seda enam, et hinnad jäid tõepoolest soodsateks. Ning nüüd, kui turule on jõudnud teise põlvkonna masinad, siis võib julgelt nentida, et kõik on parem, nii välimus, kui tehnika, kui sõiduomadused, kuid hind on jätkuvalt Dusteri üks peamisi ligitõmbamise argumente. 


Kuigi teise põlvkonna Duster on täiesti uuesti kujustatud ning sel pole ühtki vana mudeliga sarnast keredetaili, siis esimese ropsuga peale vaadates ei tee uuel ja vanal suurt vahet midagi. Kui masinad kõrvuti seisma panna, siis jah, tõepoolest hakkavad silma iseloomuliku LED-signatuuriga rohkem äärtesse viidud esituled, suurem esivõre ja põrkeraud. Küljelt omakorda kõrgem aknajoon. Palju on disainerid panustanud Dusteri tagaossa – uued on tagaluuk aga mis veelgi tähtsam, tuled, mis minu arvates vanal põlvkonnal oli väga ebaõnnestunud ja jätsid sellise odava pooletoobise sõiduki mulje. Uuel on kõvasti rohkem stiili ja näeb kordades parem välja. Uus Duster on jätkuvalt robustne, kuid nüüd stiilselt robustne.


Interjööri hakati välja töötama puhtalt lehelt. Tuuleklaas lükati 10 sentimeetri võrra ette, kellad tõsteti 7 sentimeetri võrra kõrgemale, uued on rool, kliimaseadme nupud ning viimistlusmaterjalid. Üldmulje põhjal võib öelda, et rohkem on kroomi ja pehmemaid kohti. Reguleerida saab ka istmete kõrgust ning esimesed pakuvad täiesti arvestatavat küljetuge. Juhile pandi paremale poole kasutamiseks ka pisike käetugi. Täiendava isolatsiooni toimel vähenes müratase 20 – 50 protsenti. 


Igasugust varustust aga lisandus kuhjaga: 360-kraadine kaamerasüsteem, mis iseenesest on väga mugav abiline maastikul, kiirustundlik roolivõimendi, automaatne tulede sisselülitamine, hädapidurdusabi jpms. Kerekonstruktsioon absorbeerib paremini energiat ning on nii sõitjaile, kui ka jalakäijaile ohutum. Mainigem siia lõppu, et turvapatju on 6. 


Mootorivalikut on igale maitsele: 3 diislit, kaks bensiinimootorit ning LPG-versioon. Võimsused jäävad vahemikku 90 kuni 125 hobujõudu. Iseenesest pole võimsust küll palju, kuid tegelikkuses suudab Duster täiesti korralikku maastikusuutlikkust üles näidata. Seda on ka ehitusel arvestatud: 21 sentimeetrise kliirensiga auto pealesõidu-, tipu- ja mahasõidunurgad on vastavalt 30, 21 ja 34 kraadi. Nelikveolistel isenditel saab sillad lukku lüüa ja momenti jagatakse siis nende vahel täpselt pooleks. Ja tegelikult suudab auto siis seljatada lihtsast sopasest külavaheteest kaugelt rängemaid olusid. See pole veel sugugi kõik, nõlvalt laskumisabi toob alla ka sellistest kalletest, kus eelnevalt tuleb instruktoril juhti kõvasti veenda, et jah, see auto suudab ka siin edukalt hakkama saada. Tõsi, nelikveos kasutatakse siin eelmiselt põlvkonnalt juba tuntud elektrooniliselt juhitava siduriga lahendust. Aga kui arvestada, et Dusteri hinnad algavad 9900 eurost ja lõppevad 17360 juures, pisut lisavarustust ka veel juurde, siis tegelikult annab turult sellise võimekuse ja hinna suhtega autot tikutulega otsida. Dacia esindajad muidugi väidavad, et ei leiagi. Nende sõnul kuulub Duster hinna poolest B-, kuid suuruse poolest C-segmenti ning kõige õigem oleks seda võrrelda Toyota RAV4, Nissan Qashqai või Kia Sportagega.


Tavalisel linna- või maanteesõidul Duster midagi eriti ülevoolavat esile ei too, kuid sõit on rahuldavalt mugav, rool konkreetne ning ülemääraseid niginaid-naginaid kuskilt kuulda pole. Igasuguste mürade tasandamiseks paigaldati eelmise põlve isenditega võrreldes suuremad ja parema häälega kõlarid. 


Niisiis. Dusteri eelis ja väga oluline eelis on hind. Ka Dacia inimeste endi sõnul on see olnud valiku esimene kriteerium ning kuigi uue masina kere on vanast jäigem, on Euro NCAP turvatestide eesmärgiks võetud kolm tärni viiest. Kõrgemale küündimine lisaks hinnale juba liiga palju ning tekiks vajadus juba veelgi enama varustuse järele, mis tõstaks hinda veelgi kõrgemale. Siis aga poleks Duster enam omas elemendis. 


Lõpetuseks võib öelda, et Duster on väga äge auto. Temaga maastikul veedetud aeg jääb ilmselt pikemaks ajaks silme ette. Muide, lisavarustusena pakutakse mitmeid torusid ette ja külgedele, mis muudavad auto välimust paremaks. Samas, kui on palju mülgastes müttamist, tasub need tellimata jätta, sest autost väljudes määrivad need torud püksid kindlasti ära. Seda autot ostes tasub aga müügimeest tähelepanelikult kuulata, sest seal leidub mitmeid panipaiku üsnagi ebatraditsioonilistes kohtades, kuhu muidu ei teakski kiigata.


Mõned tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: pikkus 4341, laius 1804, kõrgus 1693 ja telgede vahe 2674 millimeetrit. Pakiruumi 445 liitrit ning tagumiste istmete seljatuge alla käänates kuni 1478 liitrit. Ja veel üks huvitav pisidetail: kui pardakompuutri järgi enam kütust edasiliikumiseks ei ole, siis vähemalt 30 kilomeetrit saab veel julgelt maha sõita. Omal nahal katsetatud.


Sama kategooria uudised

Proovisõit - Nissan Navara Trek-1°

2018-06-19 16:40:12

Proovisõit - Dacia Duster

2018-03-21 21:42:00

Proovisõit - Nissan Leaf

2018-03-17 19:35:00

Proovisõit - Renault Koleos

2018-03-13 13:00:00

Proovisõit - Nissan Qashqai

2018-03-09 12:00:00

Proovisõit - Toyota Land Cruiser

2018-03-05 13:00:00

Proovisõit - Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive

2018-03-03 15:45:36

Proovisõit - Peugeot 308

2018-02-26 10:45:01

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Proovisõit - Ford Edge

2018-02-08 20:51:48

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Viimased uudised

Ehitajad rokivad täiega

2018-12-10 19:54:10

Haikarjus Jim

2018-12-10 18:09:00

Soe maja küttepuudest ja savist

2018-12-10 12:29:51

Pinnaseproov võetud, nüüd võib ehitama hakata

2018-12-10 11:04:17

Kaval lüke aga ei läinud läbi

2018-12-10 09:28:01

Monumentaalfüüsik lahkas lompi

2018-12-09 21:00:00

Prantsusmaa rahutustes osalenu sai raskelt viga

2018-12-09 19:48:40

Filmis üht avariid aga kaadrisse jäi hoopis teine

2018-12-09 19:07:00

Üritavad Darwini preemiat kätte saada!

2018-12-09 12:00:00

Räme tagaajamine lõppes jubeda õnnetusega

2018-12-08 14:07:47

Immigrandid murravad sisse autodesse, et Inglismaale pääseda

2018-12-08 11:10:00

Kuhu kadusid Eesti vanad rongid

2018-12-07 14:13:13

Populaarseimad uudised

Selfie tunniajase vahega

2018-11-27 14:37:00

Kosel toimus raske avarii

2018-12-02 20:20:49

Turistid said kõvasti rohkem, kui tellisid

2018-11-19 11:26:15

Kas keegi oskab seletada, mis täpselt videol toimub?

2018-11-12 11:47:34

Väga räme liiklusõnnetus. Nõrganärvilistele ei soovita vaadata!

2018-11-16 12:19:56

Päris äge pauk

2018-12-03 18:05:22

Vahel on disainer geenius, vahel täielik idikas

2018-11-25 20:26:00

Kõik eskaleerub jube kiiresti

2018-11-22 10:43:13

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>