Proovisõit - Ford Kuga

2017-03-02 15:20:00

2013. aasta kõige hirmsam hetk rooli taga toimus tol ajal just äsja turule jõudnud teise põlve Ford Kuga roolis. Lühidalt võib intsidendi kokku võtta nii: kitsal lumisel teel kohtumine arutult kihutava lumesahaga jättis valida kaks halba varianti: kokkupõrge sahaga või kõrge lumevalliga. Mõlemad raudselt padjateemad. Veoka ja valli vahele jäi kitsuke vaba riba, kuid kuna kogu asi toimus veel kurvis, siis iga järsem rooliliigutus võrdunuks külglibisemisega. Alateadlikult siiski proovisin. Täiesti ootamatul kombel aga suutis Kuga uuel trajektooril püsida ning sellega oma aktsiad enneolematustesse kõrgustesse lennutada. Sestap pakub uue Kuga testimine samuti rõõmu ja ootusärevust, et kuhu nüüd juba omadega jõutud on.

 

Tõsi, nüüdne uus Kuga on kõigest facelift, mitte päris uue põlvkonna esindaja. On ju viimaste aastate pardaelektroonika areng olnud sedavõrd muljetavaldav, et vanad head ajad, kus mudeleid uuendati 5-6aastaste tsüklite tagant, muudaks toote tänapäeval kiiresti moraalselt vananenuks. Värskem välimus ei tee ka paha. Kusjuures viimase puhul võib täheldada, et kaasajastatud vana käib samuti päris hästi – uus ninaosa disainikeel sarnaneb mitmes elemendis esimese põlvkonna omale, kusjuures mõjub siiski väga jõuliselt ja maskuliinselt, eriti just tulede osa.

 

Sõitjateruum jäeti üsnagi samaks. Silma hakkavad uus on rooliratas ja lustisüsteem. Viimane kuulub juba kolmandasse SYNC-i põlvkonda, ehk integreerumine taskus asuva nutiseadmega on viidud kõrgeimale võimalikule tasemele. Ette nähakse ka süsteemi tarkvarauuendused üle traadita võrgu. Mis väga meeldis oli Kuga kõrge lagi ning võimalus juhiiste üsna kõrgele tõsta. Kuna nina on suhteliselt lühike, siis auto gabariite esimese ropsuga päris hästi ei tunneta, kõrge isteasend annab aga piisava ülevaate. Loomulikult kuuluvad varustusse ka esimesed parkimisandurid, kuid oma silm on ju siiski kuningas. Pealegi, parkimisandurid on autonduses juba suhteliselt eilne päev - uuenenud Kuga suudab vaba koha ka täiesti iseseisvalt tuvastada ning auto teistega kas paralleelselt või rööbiti kohale asetada.

 

Peamistest turvalahendustest võiks ära mainida kurviaeglustussüsteemi, juhuks kui juht on viraaži liiga optimistlikult sisenenud ning kurvihaardekontrolli, mis sisemisi rattaid kergelt pidurdades suurendab sõidu stabiilsust. Samas on ka arenguruumi, seda just adaptiivset püsikiirushoidikut jms silmas pidades.

 

Mootorivalikusse kuulub kaks isendit: 1,5liitrine EcoBoost bensukas, võimsustega kas 150 või 182 hobust või 2liitrine turbodiisel, mis olenevalt seadest annab välja 120, 150 või 180 „hobust“. Valikus nii esi-, kui nelikvedu ning sellest olenevalt kas käsi- või automaatkast. Proovisõiduauto 150hobujõuline automaatkastiga diisel pidas end täiesti korralikult üleval. Müra kostus sisse vaid kiirendades, puhta kõlaga audiosüsteem ei lasknud ka vähesel tuulekohinal häirivaks muutuda. Vedrustus töötas ülemääraste kolinateta ning juhitavus üldiselt täitsa OK. Taaskord tahaks kiita elektroonilisi juhiabisüsteeme, mis ei kuku kohe esimesel võimalusel sohvrile oma kohta kätte näitama vaid võimaldavad ka mõistlikkuse piirides kergemaid üleannetusi.

 

Mahtude juurde asudes vaatavad tehniliste andmete tabelist vastu järgmised suurused: minimaalselt 456 ja maksimaalselt 1603 liitrit. Pole sugugi paha ning avarust leiab Kugast küll ja küll.

 

Muud tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: pikkus 4531, laius 1838 ja teljevahe 2960 millimeetrit. Kaal jääb olenevalt jõuallikast ja käigukastivalikust 1600 ja 1700 kilogrammi vahele. Auto jaksab tirida kuni 750 või 2100 kilogrammist haagist olenevalt kas see on ilma või koos piduritega. Keskmine kütusekulu kombineeritud tsüklis peaks testiauto 150-hobujõulisel automaatkastiga diislil jääma 5,2 liitri juurde. Reaalses elus osutus see siiski 7 liitri kanti kippuvat. Samas kiirendab kogu see kooslus 10,9 sekundiga sajani ning suudab tippkiiruseks näidata 190 km/h. Viimast tõepoolest ei testinud, see on ju meie riigis täiesti illegaalne.

 

Uuenenud Kuga hinnad algavad 23 500 ja lõpevad 37 900 euro juures. Tasub proovida!

 

Sama brändi uudised

Ford Fiesta RS-i ei tule

2018-05-29 12:00:00

Video: Ford Focus 2019 tootmine Saksamaal

2018-05-23 11:00:00

Video: Fordi ilmatehas teeb ilma

2018-05-21 11:00:00

Ford keskendub kodumaal pikapitele ja maasturitele

2018-04-26 10:30:00

Neljanda põlve Focus jõuab Eestisse suve lõpuks

2018-04-11 11:50:13

Video: Roush muutis Ford Mustang GT 700-hobujõuliseks

2018-04-05 11:00:00

Ford võib Fiesta tehast hakata kasutama hoopis elektriautode tootmiseks

2018-04-03 16:00:00

Tõeliselt kuninglik maastur. Ka hinna poolest!

2018-03-26 15:45:16

Soodushooldus 5-aastastele ja vanematele Fordidele

Motorcraft pakkumised sõiduautodele

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>