Proovisõit - Ford S-Max
2017-04-07 21:15:00

Mahtuniversaalid jagunevad laias laastus kaheks: ühed on sõiduautod ning teised kaubikute mugavamaks tehtud modifikatsioonid. Mõlemal on oma, suhteliselt erinevad, sihtrühmad. Nii sõidavad pereinimesed rohkem Sharanides ja Galaxytes, äriinimeste transfeeriks kasutatakse aga enamjaolt Mercedes V-klassi. Ka Renault Traffic pakub väiksema seltskonnaga reisides täiesti normaalset olemist – omal nahal proovitud ja kogetud.
Ford S-Max on selles nimekirjas suhteliselt erandlik isend – nimelt kõige sportlikum. Peamiselt visuaalses mõttes. Tegu on nö esimesse gruppi kuuluva, ehk sõiduautoliku masinaga. Laugus tuuleklaas annab dünaamilise profiili, mida omakorda rõhutavad suure kaldega esimesed piilarid ning tagant langev katusejoon. Teise põlve S-Maxile poogiti külge ka mõned uued, puhtalt silmailu pakkuvad detailid ning auto saigi tõepoolest veelgi jõulisem ja ägedam.
Aga visuaaliga siin päris ei piirduta - tipmises seades pakutakse S-Maxile 240hobujõulist kaheliitrise töömahuga EcoBoost bensiinimootorit, mis suudab 1704 kilogrammi kaaluvale kerele päris kenakese hoo sisse anda. Tõsi, üsna raske on ette kujutada hoogsate viraažide läbimist kramplikult küüned armatuurlauda vajutanud, ähvardavalt sisisev naine kõrval ja rõõmust kiljuvad kolm komplekti lapsi tagumisele real. Kui kujutame sellesse pilti ette veel pagasiruumis asuvasse kolmandasse istmeritta surutud ämma, siis võib üsna kindel olla, et iga vähemagi enesealalhoiuinstinktiga pereisa ei tee ühtki ülemäärast jalavajutust ning püsib rangelt etteantud liikluseeskirjade piirides.
Võrreldes esimese põlvkonna S-Maxiga on uue kere kergem ja jäigem. Parem stabiilsus ja vähem naginaid käib asjaga kaasas. Ruumikuningad on mõlemad, siinkohal tuleks kolmas istmerida muidugi mängust välja jätta – seal sõidavad teinekord lapsed, kui soovivad midagi erilist või vanematest lihtsalt võimalikult kaugel istuda. Aga eespool ei saa küll keegi vähese ruumi üle kurta ning teises reas asuva järelkasvu menetlemine on selle võrra kõvasti kergem ning seda hindavad just lastega pered.
Mõistagi sisaldab uus Ford ka terve rida uusi elektroonilisi juhiabisüsteeme, mida juba teistelt mudelitelt samuti näinud oleme. Pimenurgaandurist ja sõidureas hoidmise süsteemidest pole tänapäeva mõistes vist enam mõtet rääkida, kuid teega risti parkimisabi ja isekohanduv roolisüsteem vääriksid ära märkimist. Parkimisabid on siin hoopiski laiemalt ette võetud, sest ohutus tuleb tagada nii parkimiskohale sisse-, kui ka sealt välja sõites. Olemas on ka esimene kaamera, mis jagab pilti auto ninaosas 180 kraadi ulatuses, ehk näiteks koduvärava vahelt ninaotsa välja pistes saab kohe pildi ette, kas kuskilt midagi on lähenemas või ei.
Uus roolisüsteem, mida pakutakse muidugi kõrgemates varustusastmetes, sisaldab rooliratta sisse paigaldatud tiguajamit, mis näiteks aeglasel kiirusel manööverdades aitab rooliratast kiiremini keerata. Suurematel kiirustel muudab see pidevalt suhet rooli ja rataste vahel, muutes sõitmise mugavamaks ja sujuvamaks. Seda tasuks kindlasti proovida just neil, kel palju sõitmist või manööverdamist.
Üks omapärane lisa on veel. Nooremad sõitjad hakkavad seda kindlasti vihkama, kuid mida nende vanemad peavad väga kasulikuks – MyKey tehnoloogia: igat võtit saab eraldi programmeerida ning konkreetsele kasutajale kehtestada piirangud kas näiteks tippkiiruse, telefoni kasutamise või muusika valjuse osas.
Lustisüsteemiks on uues S-Maxis SYNC 2, koos oma väga korraliku hääljuhtimissüsteemiga. Ilma nuppe näppimata saab kamandada isegi kliimaseadet, telefonist rääkimata.
Ning last, but not least, jalaga juhitav tagaluugisüsteem. Juba üha enam ja enam näeb marketite parklates jalaga kaitseraua all vehkivaid tegelasi endal käed kotte/pakke täis.
Kõik diiselmootorid on kaheliitrised, olenevalt seadest annavad välja 120, 150 või 180 hobujõudu. Kõrvale pakutakse kas manuaal- või topeltsiduritega Powershift automaatkasti. Bensiinimootoritest pakutakse kas käsikastiga 1,5-liitrist või 240-hobujõulist kaheliitrise töömahuga ning automaatkastiga EcoBoost agregaate. Kõikide juures neist kasutatakse start-stop ning aktiivse esivõre süsteeme, lisaks paigaldatakse põhja alla aerodünaamikat siluv põhjakaitse. Kõik ikka selleks, et heitmed allapoole suruda.
Hinnad algavad 26 000 eurost ja lõpevad 35 800 juures parima varustusastmega 180hobujõulise diisli eest. Kõige sõidetavam on aga kindlasti 240-hobujõuline S-Max, hinnaga 33 230 eurot. Summad pole muidugi lõplikud, sest lisavarustuse nimekiri on parasjagu pikk ning kes kardab, et tema Ford võib liiga odav välja näha, saab hinnakest kerge vaevaga kolmandiku võrra ülespoole upitada.
Ford S-Maxi näol on tegu meie turul ühe silmapaistvama mahtuniversaaliga. Kes soovib dünaamilise väljanägemisega, mahukat ja mugavat pereautot, võiks kindlasti S-Maxi kaaluda.

























