array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "85961" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "219" ["headline"]=> string(25) "Proovisõit - Ford Fiesta" ["posttime"]=> string(19) "2017-12-14 13:06:03" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(34) "Ford Fiesta,test drive,proovisõit" ["counter"]=> string(4) "1674" ["description"]=> string(134) "Ford Fiesta on üks üsna pika ajalooga sõiduk, esimene selline nägi ilmavalgust juba 1976. aastal. Tavaliselt kipuvad autofirmad..." ["fulltexta"]=> string(6288) "<p>Ford Fiesta on üks üsna pika ajalooga sõiduk, esimene selline nägi ilmavalgust juba 1976. aastal. Tavaliselt kipuvad autofirmad sellistel puhkudel eriti härdaiks ning rõhuma mudeli pärandile, unustades lihtsa fakti, et masin on just nii hea, kui selle viimane põlvkond. Võib ju tuua küllalt näiteid, kus ebaõnnestunud maimuke rändab vaatamata oma kuulsusrikkale minevikule otseteed prügikasti. Fiesta puhul aga oleks Fordil põhjust rinda kummi lüüa küll. Lugedes eelmise põlvkonna proovisõidulugu meenus, et latt oli juba tol ajal, 9 aastat tagasi, päris kõrgele tõstetud.</p><p><br></p><p>Uue Fiesta disainis tasuks kõigepealt tähelepanu pöörata tagaosale. Esiosa on niigi aimatav juba teistelt sama tootja mudelitelt. Mingeid peadpööritavad muudatusi pole firma üldisesse stiili sisse viidud ja see on väga hea. Fordi praegune disainikeel kuulub kindlasti maailma paremiku hulka. Aga tagaosas ei suuda enamus tootjaid väikeste luukpäradega suurt midagi ette võtta ning need lihtsalt lõpevad kuidagi mittemidagiütlevalt ära. Fiesta disainerid aga suutsid erinevate joontega kenasti mängides luua täiesti pilkupüüdva tulemuse.&nbsp;</p><p><br></p><p>Sisekujustus liigitub mõnevõrra tagasihoidlikumaks, kuigi tõele au andes ei saa palju enamat siit eeldadagi – suure osa armatuurlauast katab puutetundliku ekraaniga multimeediaseade, selle all ventilatsioon ning temperatuuride reguleerimise nupud. Juhi nina ette jääb samuti suure ekraaniga kellapaneel ning multifunktsionaalne rool. Aga kõik pinnad, kuhu käsi puhkamiseks toetuda võib, on pehmed. Päris jäigast plastikust on vaid dekoratiivse iseloomuga detailid. Istmed piisavalt pehmed, võib-olla ehk võiks neid saada pisut enam tahapoole liigutada. Tõsi, tagumises istmereas siis istuda küll enam ei saaks. Ja see ongi üks väheseid puudusi Fiesta juures – tegu on ju väikese autoga.</p><p><br></p><p>Valikusse pakutakse kolme erinevat mootorit. 1,0- ja 1,1-liitrised tarbivad liikumiseks bensiini. Diislikütuse abil liigub 1,5liitrine TDCi. Võimsused jäävad vahemikku 70 kuni 140 hobujõudu. Ainus automaatkastiga versioon on 100 hobujõuline 1.0 EcoBoost, mis oli ka konkreetseks proovisõiduautoks. Automaadiga sõites vajab sujuv paigalt startimine harjumist, manuaaliga oleks kindlasti lihtsam, kuid kes tänapäeval käike ikka käsitsi sudida viitsib. Mootori enda kohta pole midagi halba öelda, seda on aastate jooksul ka mitmete auhindadega pärjatud ning suudab Fiestat päris korralikult edasi viia. Siinkohal ei saa mainimata jätta, et Fiesta suudab sõitjad ära petta, sest juba 40-ga sõites tundub, et lausa kihutad, see tähendab, et kiiremini, kui linnas lubatud. Ei saanudki päris täpselt aru, kus selline mulje idanema hakkas, ehk võib põhjust otsida heast juhitavusest, sest ka näiteks kurvide võtmine pole Fiestale mingiks probleemiks – seda saab teha paljudest teistest konkurentidest oluliselt kiiremini sõites.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kõik see saab alguse juba materjalivalikust, võrreldes eelmise põlvega sai uue kere 15 protsendi võrra jäigem. Samuti suurendati rööbet, 30 millimeetri võrra ees ja 10 millimeetri võrra taga. Oma rolli mängib ka 8 millimeetri võrra kasvanud telgede vahe. Noh, ja kui nüüd lõpuks tulla veel ka elektroonika juurde, siis Fiesta pardale kuulub elektroonilise vektorjuhtimisega kurvihaardekontrollisüsteem, mis kurvides rakendab sisemistele ratastele õrnalt pidureid ning muudab sõitmise veelgi stabiilsemaks ja ohutumaks. Fordi info kohaselt on kõige tehnoloogilisem väikeauto maailmas. Väide on kahtlemata ambitsioonikas, kuid sõitjad hindavad enim sõidu mugavust ja dünaamikat ning siin pole Fiesta osas küll millegi üle kurta.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kompaktse linnaautona suudab Fiesta mahutada 292 liitrit pagasit. Kui sõitjaid vähem, võib teiste istmete seljatoed alla klappida ning ruumi suisa kuni 1093 liitrini suurendada.&nbsp;</p><p><br></p><p>Müratasemelt jääb Fiesta kuhugi oma klassi keskmike hulka. Kiirendades kostub bensiinimootori surin salongi, suurematel kiirustel kuuleb nii tuule kohinat, kui rehvimüra. Ei midagi ülemäära, kuid ega ideaalselt vaikset autot ei tea samas segmendis ühtegi.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kolme- ja viieukseliste Fiestade kõik neli varustusastet omavad pisut erinevat välisdisaini, seega kade naabrimees suudab juba pärast väikest enesetäiendamiskursust Fordi veebilehel üsna täpselt määratleda, palju auto ostmiseks raha välja käidud on. Raha aga välja käia tuleb. Baashind 12 400 kolmeukselise vabalt hingava bensiinimootoriga modifikatsiooni eest sisaldab endas üsna askeetlikku autot. Ka 19 900 eurot maksva võimsaima diiselmootoriga ST-Line´i isendit saab veel päris mitme tuhandega tagant utsitada. Ja üsna pea lisandub veel üks varustusaste Vignale, mille hinnad algavad juba 21 600 eurost. Hetkel pakub Ford kampaania korras ka kerget allahindlust. Teisest küljest on jälle päris hea, et valikuvabadus sedavõrd lai kätte antakse, sest Fiesta suguse auto komplekteerimisel tulebki silmas pidada eelkõige kasutamise eesmärki: kas ainult töölt koju või tuleb rohkem pikemaid otsi. Vastavalt sihtotstarbele tuleb ka asju pardale valida.</p><p><br></p><p>Lisavarustuse elektroonika nimekiri on aukartustäratavalt pikk alates rööbiti parkimise assistendist lõpetades liiklusmärkide tuvastussüsteemini välja. Lisaks terve trobikond lahendusi sõitjate ja autost väljaspool liikuvate inimeste ohutuse tagamiseks. See kõik muidugi maksab ja mitte vähe.</p><p><br></p><p>Tähtsamad parameetrid tehniliste andmete tabelist: pikkus 4040, laius 1735, kõrgus 1476 ja teljevahe 2493 millimeetrit.</p><p><br></p><p>Niisiis, pisike Fiesta näitab, et uus ei kuku vanast kaugele. Suurepärase juhitavusega auto suudab edukalt kergitada eelmise põlvkonna poolt juba niigi kõrgele upitatud lati veelgi paremale positsioonile. Tasub kindlasti proovimist.</p>" } } Proovisõit - Ford Fiesta - AutoNet.ee

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Ford Fiesta on üks üsna pika ajalooga sõiduk, esimene selline nägi ilmavalgust juba 1976. aastal. Tavaliselt kipuvad autofirmad sellistel puhkudel eriti härdaiks ning rõhuma mudeli pärandile, unustades lihtsa fakti, et masin on just nii hea, kui selle viimane põlvkond. Võib ju tuua küllalt näiteid, kus ebaõnnestunud maimuke rändab vaatamata oma kuulsusrikkale minevikule otseteed prügikasti. Fiesta puhul aga oleks Fordil põhjust rinda kummi lüüa küll. Lugedes eelmise põlvkonna proovisõidulugu meenus, et latt oli juba tol ajal, 9 aastat tagasi, päris kõrgele tõstetud.


Uue Fiesta disainis tasuks kõigepealt tähelepanu pöörata tagaosale. Esiosa on niigi aimatav juba teistelt sama tootja mudelitelt. Mingeid peadpööritavad muudatusi pole firma üldisesse stiili sisse viidud ja see on väga hea. Fordi praegune disainikeel kuulub kindlasti maailma paremiku hulka. Aga tagaosas ei suuda enamus tootjaid väikeste luukpäradega suurt midagi ette võtta ning need lihtsalt lõpevad kuidagi mittemidagiütlevalt ära. Fiesta disainerid aga suutsid erinevate joontega kenasti mängides luua täiesti pilkupüüdva tulemuse. 


Sisekujustus liigitub mõnevõrra tagasihoidlikumaks, kuigi tõele au andes ei saa palju enamat siit eeldadagi – suure osa armatuurlauast katab puutetundliku ekraaniga multimeediaseade, selle all ventilatsioon ning temperatuuride reguleerimise nupud. Juhi nina ette jääb samuti suure ekraaniga kellapaneel ning multifunktsionaalne rool. Aga kõik pinnad, kuhu käsi puhkamiseks toetuda võib, on pehmed. Päris jäigast plastikust on vaid dekoratiivse iseloomuga detailid. Istmed piisavalt pehmed, võib-olla ehk võiks neid saada pisut enam tahapoole liigutada. Tõsi, tagumises istmereas siis istuda küll enam ei saaks. Ja see ongi üks väheseid puudusi Fiesta juures – tegu on ju väikese autoga.


Valikusse pakutakse kolme erinevat mootorit. 1,0- ja 1,1-liitrised tarbivad liikumiseks bensiini. Diislikütuse abil liigub 1,5liitrine TDCi. Võimsused jäävad vahemikku 70 kuni 140 hobujõudu. Ainus automaatkastiga versioon on 100 hobujõuline 1.0 EcoBoost, mis oli ka konkreetseks proovisõiduautoks. Automaadiga sõites vajab sujuv paigalt startimine harjumist, manuaaliga oleks kindlasti lihtsam, kuid kes tänapäeval käike ikka käsitsi sudida viitsib. Mootori enda kohta pole midagi halba öelda, seda on aastate jooksul ka mitmete auhindadega pärjatud ning suudab Fiestat päris korralikult edasi viia. Siinkohal ei saa mainimata jätta, et Fiesta suudab sõitjad ära petta, sest juba 40-ga sõites tundub, et lausa kihutad, see tähendab, et kiiremini, kui linnas lubatud. Ei saanudki päris täpselt aru, kus selline mulje idanema hakkas, ehk võib põhjust otsida heast juhitavusest, sest ka näiteks kurvide võtmine pole Fiestale mingiks probleemiks – seda saab teha paljudest teistest konkurentidest oluliselt kiiremini sõites. 


Kõik see saab alguse juba materjalivalikust, võrreldes eelmise põlvega sai uue kere 15 protsendi võrra jäigem. Samuti suurendati rööbet, 30 millimeetri võrra ees ja 10 millimeetri võrra taga. Oma rolli mängib ka 8 millimeetri võrra kasvanud telgede vahe. Noh, ja kui nüüd lõpuks tulla veel ka elektroonika juurde, siis Fiesta pardale kuulub elektroonilise vektorjuhtimisega kurvihaardekontrollisüsteem, mis kurvides rakendab sisemistele ratastele õrnalt pidureid ning muudab sõitmise veelgi stabiilsemaks ja ohutumaks. Fordi info kohaselt on kõige tehnoloogilisem väikeauto maailmas. Väide on kahtlemata ambitsioonikas, kuid sõitjad hindavad enim sõidu mugavust ja dünaamikat ning siin pole Fiesta osas küll millegi üle kurta. 


Kompaktse linnaautona suudab Fiesta mahutada 292 liitrit pagasit. Kui sõitjaid vähem, võib teiste istmete seljatoed alla klappida ning ruumi suisa kuni 1093 liitrini suurendada. 


Müratasemelt jääb Fiesta kuhugi oma klassi keskmike hulka. Kiirendades kostub bensiinimootori surin salongi, suurematel kiirustel kuuleb nii tuule kohinat, kui rehvimüra. Ei midagi ülemäära, kuid ega ideaalselt vaikset autot ei tea samas segmendis ühtegi. 


Kolme- ja viieukseliste Fiestade kõik neli varustusastet omavad pisut erinevat välisdisaini, seega kade naabrimees suudab juba pärast väikest enesetäiendamiskursust Fordi veebilehel üsna täpselt määratleda, palju auto ostmiseks raha välja käidud on. Raha aga välja käia tuleb. Baashind 12 400 kolmeukselise vabalt hingava bensiinimootoriga modifikatsiooni eest sisaldab endas üsna askeetlikku autot. Ka 19 900 eurot maksva võimsaima diiselmootoriga ST-Line´i isendit saab veel päris mitme tuhandega tagant utsitada. Ja üsna pea lisandub veel üks varustusaste Vignale, mille hinnad algavad juba 21 600 eurost. Hetkel pakub Ford kampaania korras ka kerget allahindlust. Teisest küljest on jälle päris hea, et valikuvabadus sedavõrd lai kätte antakse, sest Fiesta suguse auto komplekteerimisel tulebki silmas pidada eelkõige kasutamise eesmärki: kas ainult töölt koju või tuleb rohkem pikemaid otsi. Vastavalt sihtotstarbele tuleb ka asju pardale valida.


Lisavarustuse elektroonika nimekiri on aukartustäratavalt pikk alates rööbiti parkimise assistendist lõpetades liiklusmärkide tuvastussüsteemini välja. Lisaks terve trobikond lahendusi sõitjate ja autost väljaspool liikuvate inimeste ohutuse tagamiseks. See kõik muidugi maksab ja mitte vähe.


Tähtsamad parameetrid tehniliste andmete tabelist: pikkus 4040, laius 1735, kõrgus 1476 ja teljevahe 2493 millimeetrit.


Niisiis, pisike Fiesta näitab, et uus ei kuku vanast kaugele. Suurepärase juhitavusega auto suudab edukalt kergitada eelmise põlvkonna poolt juba niigi kõrgele upitatud lati veelgi paremale positsioonile. Tasub kindlasti proovimist.