Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Ilmselt pole mingi vägitükk väita, et Levante on Maseratile pigem ratsionaalne paratamatus, kui lihtsalt soov ennast linnamaasturite segmendis tõestada. Aga kui juba Cayenne tõi Porsche pankrotist välja, siis miks ei võiks ka Levante Maserati müüginumbreid turgutada. Keskmiselt ongi nüüd Levante juba iga kolmas müüdud Maserati ning koos Ghibliga ettevõtte tulemused uutele kõrgustele upitanud.


Levantesid on kaht tüüpi: kolmeliitrise diiselmootoriiga Levante Diesel ning samuti kolmeliitrise töömahuga, kuid bensiini põletav Levante S. Põhimõtteliselt ei tohiks neil suurt vahet olla, kuid tegelikkuses on tegu kahe üsnagi erineva autoga. Kahtlemata on Levante Diesel mõeldud kliendimagnetiks. Suhteliselt soodsa hinna ja mõningase lisavarustusega saab kätte täiesti sõidetava isendi. Kuid see õige, pika ajalooga sportautosid tootva firma hing lööb välja Levante S-i juures. Kiirendus sajani poolteist sekundit kiirem, tippkiirust 34 km/h rohkem ja see hääl. See hääl, mis diislil paljuski puudub. Justkui oleks koos Maranellost toodud mootoriga pistetud autole kapoti alla sedavõrd ohtralt emotsioone, et sõitja suu rebib tahtmatult kõrvuni pähe. Pesueht Ferrari. Vaid logo on Maserati oma. Sel hetkel tunned, et hing on müüdud. Pöördumatult.


Maserati Levante  välisdisain on väljapeetult jõuline. Kõrge, suure esivõrega, suurte poritiibadega, kupeelikult suure kaldega tagaosa. Kui ettevõtte muudel mudelitel on esivõre logo ehk liiga vastu maad vajutatud, siis Levante puhul domineerib see üle terve nina. Väga stiilne ja maitsekas. Auto on üldse väljast vaadates harukordselt hästi välja kukkunud. Seest samamoodi – eeskätt rõhutatakse väärikusele. Üleliigseid nuppe ja valitsaid väga ei paista, suure osa reguleerimistest tuleb toimetada läbi puutetundliku ekraaniga lustisüsteemi. 


Levante vedrustus tuleb Ghiblilt. Teatavate täiendustega muidugi. Palju kasutatakse alumiiniumit. Toimib hästi ja sõita on mugavalt rahulik. Seda muidugi asfaldil, kus tegelikult asubki Levantede peamine levikuala. Nelikvedu on muidugi olemas, kuid mitte pidev ning üle 50 protsendi veojõust ei saagi esimestele ratastele ka parima tahtmise juures üle kanda. 


Omaette teema aga on kaheksakäiguline automaatkast. Kui diiselmootoriga saab see enam-vähem hakkama, siis Levante S-i 430 hobujõudu jõnksutab sportlikumal sõidul autot ikka päris korralikult. Ühest küljest tuleb ju aru saada, et mis sportautot sa linnamaasturist ikka tahad, teisalt Maserati ju. Mis sest, et kõrge kliirensi ja 2,2 tonnise tühimassiga. Kihutada ju tahaks ikkagi. 


Kui aga sõitmisest juba rääkida, siis asfaldil on see mõlemas Levantes täielik nauding. Mugavad istmed, ümberringi nahk ja puit, kõikjal käte toetuskohtades pehmed pinnad, mida enamat ikka oodata. Tavaseades sõites ei kuule diiselmootori tegemistest pea midagi, mis on kahtlemata väga suureks puuduseks. Ka bensiinimootor suudetakse ühtlasel sõidul üsnagi vaikseks sundida, kuid mingi vaikne urin on siiski kosta. Aga kui gaasipedaali vajutada ...


Kahtlemata on Maserati üldse üks üsna edev automark ning seetõttu eristub ka Levante teiste omasuguste seast. Võib ju vaielda, milline neist on kõige sportlikum või kõige maasturim, lõplikku tõde polegi ilmselt võimalik selgitada. 


Kui veel võrrelda diisel- ja bensiinimootoriga Levantet, siis kahtlemata langevad kõik eelised viimasele. Kõik, peale ühe. Ja selleks on hind. Tuleb välja, et Levante Diesel maksab Levante S-st laias laastus 20 000 eurot vähem ning siin ilmselt peitub ka konks, miks diiselmootoriga Maserati linnamaasturid bensiinimootoriga analoogidest oluliselt populaarsemaks osutuvad. Aga ka laias laastus 75 000 eurost alghinda saab täiendava lisavarustusega veel mitme tuhande võrra kõrgemale upitada.


Kui plaanid Levantet proovida, siis tasub tähelepanu pöörata vedrustuse kõrguse reguleerimisvõimalusele ning erinevatele sõiduseadetele. Ja kindlasti tasub proovida maanteel möödasõitu. See käib mõlema mootoriversiooni puhul ülimalt lihtsalt. 


Tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: pikkus 5003, laius 1968, kõrgus 1679 ja telgede vahe 3004 millimeetrit. Pöördering 11,7 meetrit. Pagasit mahub autosse 580 liitri jagu + mahakäänatavate seljatugede reserv. Levante S kaalub pisut üle 2,1 ja Diesel üle 2,2 tonni. Kütusekulu sõltub väga paljuski sõitjast. Ametlikel andmeil peaks Diesel kombineeritud tsüklis 100 kilomeetrit läbima 7,2 ja S 10,9 liitriga, kuid tegelikus elus on need nii ulmepisikesed näitajad, et pigem ei tasuks neid küll kuidagi orientiiriks võtta. Summa summarum on tegu praegu turul olevatest linnamaasturitest ühe ägedamaga.


Sama kategooria uudised

Proovisõit - Nissan Navara Trek-1°

2018-06-19 16:40:12

Proovisõit - Dacia Duster

2018-03-21 21:42:00

Proovisõit - Nissan Leaf

2018-03-17 19:35:00

Proovisõit - Renault Koleos

2018-03-13 13:00:00

Proovisõit - Nissan Qashqai

2018-03-09 12:00:00

Proovisõit - Toyota Land Cruiser

2018-03-05 13:00:00

Proovisõit - Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive

2018-03-03 15:45:36

Proovisõit - Peugeot 308

2018-02-26 10:45:01

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Proovisõit - Ford Edge

2018-02-08 20:51:48

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Viimased uudised

Selline võiks olla unistuste garaaž

2019-02-19 18:11:56

Teslasid vedanud reka sõitis kraavi

2019-02-19 12:29:04

Vaata pilte: kas oled näinud?

2019-02-19 11:09:33

Täielik häving!

2019-02-19 09:25:00

Kuidas Brasiilias pätte taga aetakse

2019-02-19 08:48:39

Ahelavarii avarii seest filmituna

2019-02-18 16:53:14

Jaapani öine rong Sunrise Izumo

2019-02-18 15:16:16

Igaüks ikka tsiklil politseinike eest põgeneda ei oska

2019-02-18 13:48:00

Kaks troppi panevad ennast põlema. Sõna otseses mõttes!

2019-02-18 12:23:48

Tolliametnik lasi altkäemaksust keeldunu maha

2019-02-18 10:36:00

Lõikab kättemaksuks arvuti taga olevad juhtmed läbi

2019-02-18 08:28:22

Veokad upuvad ja kukuvad

2019-02-17 19:50:51

Populaarseimad uudised

Ei saanud oma automaati kuidagi tööle. Lõpuks siiski sai!

2019-01-28 10:41:59

Valgamaal toimus ränk mootorsaaniõnnetus

2019-01-20 21:04:28

Aeglane auto jõuab kiiremale järgi

2019-01-30 15:24:12

Mis juhtub, kui mootorisse valada püssirohtu!

2019-01-23 12:25:37

Jah, see oli Audi S8. Ja juht ei saanud vigagi!

2019-01-29 18:04:36

Leedus klopiti üles maha kantud Volvo S60

2019-01-24 10:13:00

Lume lükkamine katuselt vene moodi

2019-02-04 09:34:21

Surmahirmus töömees klammerdub kraana külge

2019-01-25 12:25:00

Kurioosne juhtum Monte Carlo rallilt

2019-01-25 09:46:51

Töömehel ikka vedas rängalt

2019-01-25 11:23:00

Bemm niidukina

2019-01-25 09:13:27

Vene rendiautodest varastati aasta jooksul 18 000 liitrit klaasipesuvedelikku

2019-01-23 10:58:55

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>