array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "86380" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "248" ["headline"]=> string(30) "Proovisõit - Maserati Levante" ["posttime"]=> string(19) "2018-01-15 18:28:25" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(39) "Maserati Levante,proovisõit,test drive" ["counter"]=> string(4) "1538" ["description"]=> string(122) "Ilmselt pole mingi vägitükk väita, et Levante on Maseratile pigem ratsionaalne paratamatus, kui lihtsalt soov ennast..." ["fulltexta"]=> string(5224) "<p>Ilmselt pole mingi vägitükk väita, et Levante on Maseratile pigem ratsionaalne paratamatus, kui lihtsalt soov ennast linnamaasturite segmendis tõestada. Aga kui juba Cayenne tõi Porsche pankrotist välja, siis miks ei võiks ka Levante Maserati müüginumbreid turgutada. Keskmiselt ongi nüüd Levante juba iga kolmas müüdud Maserati ning koos Ghibliga ettevõtte tulemused uutele kõrgustele upitanud.</p><p><br></p><p>Levantesid on kaht tüüpi: kolmeliitrise diiselmootoriiga Levante Diesel ning samuti kolmeliitrise töömahuga, kuid bensiini põletav Levante S. Põhimõtteliselt ei tohiks neil suurt vahet olla, kuid tegelikkuses on tegu kahe üsnagi erineva autoga. Kahtlemata on Levante Diesel mõeldud kliendimagnetiks. Suhteliselt soodsa hinna ja mõningase lisavarustusega saab kätte täiesti sõidetava isendi. Kuid see õige, pika ajalooga sportautosid tootva firma hing lööb välja Levante S-i juures. Kiirendus sajani poolteist sekundit kiirem, tippkiirust 34 km/h rohkem ja see hääl. See hääl, mis diislil paljuski puudub. Justkui oleks koos Maranellost toodud mootoriga pistetud autole kapoti alla sedavõrd ohtralt emotsioone, et sõitja suu rebib tahtmatult kõrvuni pähe. Pesueht Ferrari. Vaid logo on Maserati oma. Sel hetkel tunned, et hing on müüdud. Pöördumatult.</p><p><br></p><p>Maserati Levante&nbsp; välisdisain on väljapeetult jõuline. Kõrge, suure esivõrega, suurte poritiibadega, kupeelikult suure kaldega tagaosa. Kui ettevõtte muudel mudelitel on esivõre logo ehk liiga vastu maad vajutatud, siis Levante puhul domineerib see üle terve nina. Väga stiilne ja maitsekas. Auto on üldse väljast vaadates harukordselt hästi välja kukkunud. Seest samamoodi – eeskätt rõhutatakse väärikusele. Üleliigseid nuppe ja valitsaid väga ei paista, suure osa reguleerimistest tuleb toimetada läbi puutetundliku ekraaniga lustisüsteemi.&nbsp;</p><p><br></p><p>Levante vedrustus tuleb Ghiblilt. Teatavate täiendustega muidugi. Palju kasutatakse alumiiniumit. Toimib hästi ja sõita on mugavalt rahulik. Seda muidugi asfaldil, kus tegelikult asubki Levantede peamine levikuala. Nelikvedu on muidugi olemas, kuid mitte pidev ning üle 50 protsendi veojõust ei saagi esimestele ratastele ka parima tahtmise juures üle kanda.&nbsp;</p><p><br></p><p>Omaette teema aga on kaheksakäiguline automaatkast. Kui diiselmootoriga saab see enam-vähem hakkama, siis Levante S-i 430 hobujõudu jõnksutab sportlikumal sõidul autot ikka päris korralikult. Ühest küljest tuleb ju aru saada, et mis sportautot sa linnamaasturist ikka tahad, teisalt Maserati ju. Mis sest, et kõrge kliirensi ja 2,2 tonnise tühimassiga. Kihutada ju tahaks ikkagi.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kui aga sõitmisest juba rääkida, siis asfaldil on see mõlemas Levantes täielik nauding. Mugavad istmed, ümberringi nahk ja puit, kõikjal käte toetuskohtades pehmed pinnad, mida enamat ikka oodata. Tavaseades sõites ei kuule diiselmootori tegemistest pea midagi, mis on kahtlemata väga suureks puuduseks. Ka bensiinimootor suudetakse ühtlasel sõidul üsnagi vaikseks sundida, kuid mingi vaikne urin on siiski kosta. Aga kui gaasipedaali vajutada ...</p><p><br></p><p>Kahtlemata on Maserati üldse üks üsna edev automark ning seetõttu eristub ka Levante teiste omasuguste seast. Võib ju vaielda, milline neist on kõige sportlikum või kõige maasturim, lõplikku tõde polegi ilmselt võimalik selgitada.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kui veel võrrelda diisel- ja bensiinimootoriga Levantet, siis kahtlemata langevad kõik eelised viimasele. Kõik, peale ühe. Ja selleks on hind. Tuleb välja, et Levante Diesel maksab Levante S-st laias laastus 20 000 eurot vähem ning siin ilmselt peitub ka konks, miks diiselmootoriga Maserati linnamaasturid bensiinimootoriga analoogidest oluliselt populaarsemaks osutuvad. Aga ka laias laastus 75 000 eurost alghinda saab täiendava lisavarustusega veel mitme tuhande võrra kõrgemale upitada.</p><p><br></p><p>Kui plaanid Levantet proovida, siis tasub tähelepanu pöörata vedrustuse kõrguse reguleerimisvõimalusele ning erinevatele sõiduseadetele. Ja kindlasti tasub proovida maanteel möödasõitu. See käib mõlema mootoriversiooni puhul ülimalt lihtsalt.&nbsp;</p><p><br></p><p>Tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: pikkus 5003, laius 1968, kõrgus 1679 ja telgede vahe 3004 millimeetrit. Pöördering 11,7 meetrit. Pagasit mahub autosse 580 liitri jagu + mahakäänatavate seljatugede reserv. Levante S kaalub pisut üle 2,1 ja Diesel üle 2,2 tonni. Kütusekulu sõltub väga paljuski sõitjast. Ametlikel andmeil peaks Diesel kombineeritud tsüklis 100 kilomeetrit läbima 7,2 ja S 10,9 liitriga, kuid tegelikus elus on need nii ulmepisikesed näitajad, et pigem ei tasuks neid küll kuidagi orientiiriks võtta. <i>Summa summarum</i> on tegu praegu turul olevatest linnamaasturitest ühe ägedamaga.</p>" } } Proovisõit - Maserati Levante - AutoNet.ee

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Ilmselt pole mingi vägitükk väita, et Levante on Maseratile pigem ratsionaalne paratamatus, kui lihtsalt soov ennast linnamaasturite segmendis tõestada. Aga kui juba Cayenne tõi Porsche pankrotist välja, siis miks ei võiks ka Levante Maserati müüginumbreid turgutada. Keskmiselt ongi nüüd Levante juba iga kolmas müüdud Maserati ning koos Ghibliga ettevõtte tulemused uutele kõrgustele upitanud.


Levantesid on kaht tüüpi: kolmeliitrise diiselmootoriiga Levante Diesel ning samuti kolmeliitrise töömahuga, kuid bensiini põletav Levante S. Põhimõtteliselt ei tohiks neil suurt vahet olla, kuid tegelikkuses on tegu kahe üsnagi erineva autoga. Kahtlemata on Levante Diesel mõeldud kliendimagnetiks. Suhteliselt soodsa hinna ja mõningase lisavarustusega saab kätte täiesti sõidetava isendi. Kuid see õige, pika ajalooga sportautosid tootva firma hing lööb välja Levante S-i juures. Kiirendus sajani poolteist sekundit kiirem, tippkiirust 34 km/h rohkem ja see hääl. See hääl, mis diislil paljuski puudub. Justkui oleks koos Maranellost toodud mootoriga pistetud autole kapoti alla sedavõrd ohtralt emotsioone, et sõitja suu rebib tahtmatult kõrvuni pähe. Pesueht Ferrari. Vaid logo on Maserati oma. Sel hetkel tunned, et hing on müüdud. Pöördumatult.


Maserati Levante  välisdisain on väljapeetult jõuline. Kõrge, suure esivõrega, suurte poritiibadega, kupeelikult suure kaldega tagaosa. Kui ettevõtte muudel mudelitel on esivõre logo ehk liiga vastu maad vajutatud, siis Levante puhul domineerib see üle terve nina. Väga stiilne ja maitsekas. Auto on üldse väljast vaadates harukordselt hästi välja kukkunud. Seest samamoodi – eeskätt rõhutatakse väärikusele. Üleliigseid nuppe ja valitsaid väga ei paista, suure osa reguleerimistest tuleb toimetada läbi puutetundliku ekraaniga lustisüsteemi. 


Levante vedrustus tuleb Ghiblilt. Teatavate täiendustega muidugi. Palju kasutatakse alumiiniumit. Toimib hästi ja sõita on mugavalt rahulik. Seda muidugi asfaldil, kus tegelikult asubki Levantede peamine levikuala. Nelikvedu on muidugi olemas, kuid mitte pidev ning üle 50 protsendi veojõust ei saagi esimestele ratastele ka parima tahtmise juures üle kanda. 


Omaette teema aga on kaheksakäiguline automaatkast. Kui diiselmootoriga saab see enam-vähem hakkama, siis Levante S-i 430 hobujõudu jõnksutab sportlikumal sõidul autot ikka päris korralikult. Ühest küljest tuleb ju aru saada, et mis sportautot sa linnamaasturist ikka tahad, teisalt Maserati ju. Mis sest, et kõrge kliirensi ja 2,2 tonnise tühimassiga. Kihutada ju tahaks ikkagi. 


Kui aga sõitmisest juba rääkida, siis asfaldil on see mõlemas Levantes täielik nauding. Mugavad istmed, ümberringi nahk ja puit, kõikjal käte toetuskohtades pehmed pinnad, mida enamat ikka oodata. Tavaseades sõites ei kuule diiselmootori tegemistest pea midagi, mis on kahtlemata väga suureks puuduseks. Ka bensiinimootor suudetakse ühtlasel sõidul üsnagi vaikseks sundida, kuid mingi vaikne urin on siiski kosta. Aga kui gaasipedaali vajutada ...


Kahtlemata on Maserati üldse üks üsna edev automark ning seetõttu eristub ka Levante teiste omasuguste seast. Võib ju vaielda, milline neist on kõige sportlikum või kõige maasturim, lõplikku tõde polegi ilmselt võimalik selgitada. 


Kui veel võrrelda diisel- ja bensiinimootoriga Levantet, siis kahtlemata langevad kõik eelised viimasele. Kõik, peale ühe. Ja selleks on hind. Tuleb välja, et Levante Diesel maksab Levante S-st laias laastus 20 000 eurot vähem ning siin ilmselt peitub ka konks, miks diiselmootoriga Maserati linnamaasturid bensiinimootoriga analoogidest oluliselt populaarsemaks osutuvad. Aga ka laias laastus 75 000 eurost alghinda saab täiendava lisavarustusega veel mitme tuhande võrra kõrgemale upitada.


Kui plaanid Levantet proovida, siis tasub tähelepanu pöörata vedrustuse kõrguse reguleerimisvõimalusele ning erinevatele sõiduseadetele. Ja kindlasti tasub proovida maanteel möödasõitu. See käib mõlema mootoriversiooni puhul ülimalt lihtsalt. 


Tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist: pikkus 5003, laius 1968, kõrgus 1679 ja telgede vahe 3004 millimeetrit. Pöördering 11,7 meetrit. Pagasit mahub autosse 580 liitri jagu + mahakäänatavate seljatugede reserv. Levante S kaalub pisut üle 2,1 ja Diesel üle 2,2 tonni. Kütusekulu sõltub väga paljuski sõitjast. Ametlikel andmeil peaks Diesel kombineeritud tsüklis 100 kilomeetrit läbima 7,2 ja S 10,9 liitriga, kuid tegelikus elus on need nii ulmepisikesed näitajad, et pigem ei tasuks neid küll kuidagi orientiiriks võtta. Summa summarum on tegu praegu turul olevatest linnamaasturitest ühe ägedamaga.


Populaarseimad uudised