Proovisõit - Nissan Qashqai
2018-03-09 12:00:00

Hiljuti lipsas uudistest läbi, et Inglismaal sõitis konveierilt maha kolme miljones Nissan Qashqai. Tegelikult päris kena näitaja, kui arvestada, et mudel tuli tootmisse alles 2006. aastal. Sekundaarne järeldus – segmendi müük rokib täiega. Tõsi, täna pole enam ühtki suuremat autotootjat, kes sellesse segmenti ei panustaks. Ja ärme räägi siinkohal nö rahvaautosid tootvatest firmadest – linnamaastureid vorbivad juba ka luksusbrändid, kes mõned aastad tagasi lubasid end pigem oksa tõmmata, kui oma ilusa sportautodest koosneva mudelirivi ära rikkuda. Järeldus number 3 – konkurents on meeletu ja selle taustal 3 miljonit Qashqaid mõjub kindlasti kohe erakordselt tubli saavutusena ning mis seal salata, Qashqai on ka Eestis müüduim omasugune.
Teise põlvkonna Qashqai tuli turule 2014. aastal. Tavaliselt tehakse mudeli elutsükli keskel sellele väiksem või suurem facelift, ehk koonukohendus, ehk värskenduskuur – aeg on ju edasi läinud ning sel ajal üht-teist leiutatud, milleta tänapäeval enam väga hakkama ei saagi. Nissanis seisti kindlasti paraja dilemma ees, sest ühest küljest oli uuendusi vaja, kuid kõik toimis ning senist müügiedu ei tohtinud ju ka ära uuendada. Seega tehti nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik.
Kohendatud välimusega Qashqaid ilmestavad uued LED-tuled ja esivõre. Lähituled muudeti kurvitundlikeks ning suudavad valgusvoogu kuni 15 kraadi võrra pöörata. Esivõre sai mootori paremaks jahutamiseks suuremad õhuvõtuavad, kuid esimesena hakkab siiski silma klaasi taha peidetud logo. Põhjus lihtne: sealt leiab hädapidurdusabi radari. Nipet-näpet muudatusi on veel.
Salongis hakkab kõigepealt silma uus rooliratas, mis astus püünele koos viimase Micraga. Kasutusele võeti ka uued viimistlusmaterjalid. Uued on ka pikema padjaga istmed. Samas jääb ka kõige tagumisse asendisse lükatud istmetega rooli taga pisut kitsaks. Pikkade inimeste puhul muidugi. Sõita saab ja ehk harjub pikapeale ka ära, kuid päris mugavat isteasendit ei leidnudki. Kui esimene iste on päris taha lükatud, siis tagumisele istmele mahub sõitma vaid lühem inimene. Hubasust ja õdusust aga lisab suur klaasist katus. Ka sõitjateruumi täienduste nimekiri on üsna märkimisväärne, kuid tegu on peaasjalikult pisidetailidega. Teisalt just need teevadki elu mõnusaks.
Üks suurem muudatus veel: uus varustusaste Tekna+. Sisaldab elektriliselt reguleeritavad mälufunktsiooniga esimesi istmeid, kvaliteetsemaid kattematerjale ning Bose helisüsteemi.
Silmaga nähtamatuteks osadeks jäävad pehmemad vedrud ja jäigemad stabilisaatorvardad. Nende üleandeks on kerekallete vähendamine ja sujuvam sõit. Vanema Qasqaiga sõitmisest ei mäleta, et kalletega oleks probleeme olnud, kuid uuenduste eel koguti kasutajate tagasisidet ning ju siis leiti ikkagi piisavalt põhjust muudatuste sisseviimiseks. Lisaks kõigele muule lisati pisut ka müraisolatsiooni ustesse ja rattakoobastesse.
Loomulikult ei mõju sellised muudatused sõiduomadustele halvasti, otse vastupidi. Aga kuna uuendused puudutasid enamuses siiski vaid auto kujustust, siis midagi pöörast sellest autost avastada polnud. Muide, oma ajaloo parima soorituse müügitulemuste vallas sooritas Qashqai täpselt aasta tagasi, küllap pannakse uus märk maha hoopiski kolmanda põlvkonna Qashqaiga, kui ükskord järg selleni jõuab.
Nissan pakub Qashqaile nelja mootorit, pooled põletavad bensiini ja teine pool loomulikult diislikütust. 1.5 dCi arendab 110 ja 1.6 dCi 130 hobujõudu. Viimane on ainus saadaolev nelikveoline versioon. Aga ainult manuaalkastiga. Bensiinimootoritest arendab 1.2 DIG-T 115 ja 1.6 DIG-T 163 hobujõudu. Mõlemad suuremad mootorid on saadaval ka Xtronic variaatorkastiga. Konkreetne proovisõiduauto oli 130-hobujõuline variaatoriga esiveoline diisel, mille ametlikuks kütusekuluks oli ette nähtud kombineerituna 4,7 liitrit saja kilomeetri kohta. Reaalsuse elu näitaja jääb vahemikku 5,5 kuni 6 liitrit.
Mõned tähtsamad positsioonid tehniliste andmete tabelist. Nissan Qashqai on 4394 millimeetrit pikk, 1806 lai ning 1509 kõrge. Teljevahe moodustab 2646 ning rööbe ees ja taga vastavalt 1565 ja 1560 millimeetrit. Pagasiruumi maht 430 kuni 1598 liitrini.
Qashqai jätkab tuntud headuses. Konkurendid muidugi punnitavad viimast, et piruka rasvasemast otsast ka neile midagi osaks saaks. See ongi elukestev konkurents, mis ei lõpe iial. Kusjuures tibusid ei loeta mitte sügisel vaid kogu aeg. Seni on neid kõige rohkem just Qashqail ette näidata.































































