Uus Opeli crossover Crossland X

2017-01-18 09:45:00

Uus crossover on Opeli X-perekonna väikeautode klassi (B-klassi) teine liige, asudes Mokka X-i kõrvale. Suurem Grandland X lastakse kompaktklassis (C-segment) välja käesoleva aasta teises pooles. Niimoodi käivitab Opel intensiivse tootearendusprojekti „7 aastal 17“ ehk annab käesoleval aastal välja seitse uut mudelit, millest kaks uut X-uustulnukat ühendavad endas nii mõndagi suurepärast: julget disaini, linnamaasturi eeliseid ja linnaeluga sobivaid omadusi. Opel Crossland X teeb oma debüüdi Berliinis 1. veebruaril.

Võrreldes Mokka X-ga, mis on varustatud valikulise nelikveoga, et aeg-ajalt ka maastikusõitu nautida, on Opel Crossland X oma värske välimusega mõeldud eelkõige linnasõitudeks, sobides samas hästi ka ökotallu ostlema või maale puhkama sõitmiseks. Uus Crossland X on oma 4,21 meetriga Astrast 16 cm lühem, aga 10 cm kõrgem. Niimoodi saavad sõitjad veidi kõrgemal istuda ja paremat vaadet nautida. Kes soovib sõidukogemust veelgi paremaks muuta, võib lisada panoraamkatuse.

Lisaks pakub uustulnukas mitmeid uuendusi, mis teevad sõitmise ohutumaks, mugavamaks ja lihtsamaks. Adaptiivsed LED-esituled (AFL), esiklaasinäidik ja 180-kraadise vaatega panoraam-tahavaatekaamera koos parkimisabiga, jalakäija tuvastamise ja automaatse hädapidurdusega avariiennetussüsteem[1], juhi väsimust tuvastav süsteem, sõiduraja hoidmise süsteem, liiklusmärkide tuvastamine ja külgmise pimeala hoiatus on vaid mõned näited. Uus Crossland X pakub ka Opelile juba iseloomulikku suurepärast ühenduvust tänu Opel OnStarile ning ka Apple CarPlay ja Android Autoga ühilduvale IntelliLink info- ja meelelahutussüsteemile, mille juurde kuuluvad ka kuni 8-tollised värvilised puuteekraanid.

Nii juht kui ka eesistuja saavad nautida AGR-sertifikaadiga ergonoomilisi istmeid. Ka näiteks 410-liitrine pagasiruum – ilma tagaistmeid alla klappimata – on oma klassi suurim. Lisaks on tagaistmel sõitjatel võimalik istet 150 mm pikisuunas reguleerida, et saada juurde jalaruumi või suurendada pagasiruumi mahtu. 

Väikeste crossoverite ja linnamaasturite segment õitseb ja müüginumbrid on 2010. aastaga võrreldes praktiliselt viiekordistunud. Nüüd annab Crossland X sellele uuele ja kiirelt kasvavale segmendile, mis on kompaktklassi kannul juba kanda kinnitanud, veelgi hoogu juurde.

Puhas disain ja suurepärane ruumikasutus

Julge, värske ja lahe – need on kolm omadust, mida vajab iga linnasõiduks mõeldud crossover. Uuel Crossland X-l on need kõik olemas. Samas jääb ta oma maksimaalselt hea välimuse ja iseloomuga ikkagi endiselt Opeliks. 4212 mm pikkune, 1765 mm laiune ja 1590 mm kõrgune mudel on äärmiselt kompaktne. Crossland X annab Opeli kujundusfilosoofiale – „ehitusmeisterlikkus kohtub saksa täpsusega“ – oma tõlgenduse ning on samaaegselt peen ja robustne. Esiotsas uhkustab silmapaistev iluvõre, mida kroonib Opeli välgunool. Välgunoolt ümbritsevad kaks kroomitud tiiba, mis laiuvad väljapoole Opelile omaste topelttiiba meenutavate LED-päevatulede suunas. Keskelt Opeli logo juurest kroomitud tiibade suunas jooksvad horisontaaljooned ja AFL LED-esituledeni viivad kroomitud võreliistud loovad mulje eriti laiast autost. Linnamaasturile omane viimistlus ja hõbedased detailid ees ja kogu sõiduki alaosas annavad oma panuse auto enesekindlasse välimusse ning näitavad funktsionaalset ja sportlikku elegantsi.

Värsked ja puhtad külgjooned ning otsekui hõljuv katus, mis visuaalselt eraldab sõiduki alumise ja ülemise osa, venitavad Crossland X-i optiliselt pikemaks ja rõhutavad selle sisemist ruumikust. Hõljuv katus meenutab ka Opel Adami kaarjat kroomitud aknaliistu, mis tagaosas allapoole kaardub. Auto isikupärastamiseks on katus saadaval mitmes värvitoonis. Crossland X-i silmapaistev tagaots ja nähtav põhjakaitse annavad selgelt aimu linnamaasturist. Kõrge asetusega poolitatud tagatuled meenutavad samuti topelttiiba ning ristuvad pagasiluugiga, mida rõhutab allapoole kaarduv katusejoon.

Opeli kujundusfilosoofia keskmeks olev vormiline disain, mis on ühendatud täpsusega, mängib suurt rolli ka sisekujunduses. Näidikupaneel ja keskkonsool on selge ehitusega ja juhi suhtes horisontaalselt paigutatud. Peen kroomitud viimistlus näidikute ja õhuavade ümber jätab kvaliteetse mulje. Apple CarPlay ja Android Autoga ühilduvate moodsate info- ja meelelahutussüsteemide Radio R 4.0 IntelliLink ja Navi 5.0 IntelliLink kuni 8-tolline ekraan on keskkonsooli integreeritud. Ühilduvaid nutitelefone saab laadida ka juhtmevabalt. Valikuline side- ja teenustesüsteem Opel OnStar võimaldab luua Wi-Fi pääsupunkti ja tagab suurepärase ühenduvuse kõigile mobiilseadmetele.

Erakordselt hea ühenduvus ja lai mootorivalik bensiinimootoritest diisel- ja LPG-mootoriteni ning valik manuaal- ja automaatkäigukasti vahel ei ole muidugi veel ainsad mugavat sõitu tagavad omadused. Crossland X-i ruumikus ja esmaklassilised ergonoomilised istmed teevad pikad sõidud mugavaks. Lisaks sellele on Opel Crossland X äärmiselt paindlik, mille võib panna ka liigutatavate tagaistmete arvele. Neid saab 60/40 jaotuses alla klappida ja 150 mm võrra tahapoole lükata, nii et teises reas istumine on pikajalgsetele reisijatele nüüd veelgi mugavam. Istmeid ettepoole lükates saab pagasiruumi mahtu suurendada 520 liitrini, mis on oma klassi suurim. Pikki esemeid on mugav pagasiruumi asetada nii, et käetugi on eemale klapitud. Kui tagaistmed täielikult alla klappida, suureneb pagasiruumi maht 1255 liitrini. Loomulikult on ka salongis palju hoiukohti vajalike esemete jaoks. Crossland X-i saab lukustada, avada ja käivitada võtmeta avamise ja käivitamise süsteemi abil.

Uuenduslik valgustustehnoloogia ja olulised abisüsteemid

Uus Opel Crossland X pakub mitmeid ülimoodsaid tehnoloogiaid ja abisüsteeme, mis teevad sõidu veelgi mugavamaks ja ohutumaks. Adaptiivsed täis-LED-tuled tagavad pimedas suurepärase nähtavuse. Sellised funktsioonid nagu kurvituled, kaugtulede automaatlülitus ja tulede valgusvihu kõrguse automaatne reguleerimine valgustavad eesolevat teed optimaalselt. Valikuline esiklaasinäidik vähendab tähelepanu hajumise ohtu ja kuvab juhi otsesesse vaatevälja vajalikud andmed kiiruse, navigeerimise ja abisüsteemide kohta.

Opel Eye esikaamera töötleb erinevaid andmeid ja koondab need juhiabisüsteemidesse nagu liiklusmärkide tuvastamise süsteem ja sõiduraja hoidmise süsteem. Sõiduki tahtmatu rajalt lahkumise tuvastanud süsteem hoiatab juhti kuuldavate ja nähtavate signaalide teel. Kiirusepiirajaga püsikiirushoidik võimaldab samuti meeldivamat sõitu. Jalakäijate tuvastamise ja automaatse hädapidurdusega avariiennetussüsteem[2] aitab õnnetusi vältida. Süsteem edastab alarmi ja visuaalse hoiatuse, aga ka pidurdab iseseisvalt, kui vahemaa eessõitva sõidukiga kiirelt väheneb ja juht ei reageeri. Avariiennetussüsteemile on lisatud ka spetsiaalne juhi väsimust tuvastav süsteem2, mis hindab juhi sõidustiili alusel tema väsimust ja annab teada, kui on tarvis paus teha.

Mudelil Crossland X on ka panoraamne tahavaatekaamera, mis suurendab tagumist vaatevälja 180 kraadini, nii et juht saab tagurdades näha mõlemalt poolt tulevat liiklust. Parkimise teeb veelgi mugavamaks parkimisabi. See tuvastab sobiva parkimiskoha ja pargib sõiduki automaatselt. Ka parkimiskohalt välja saab automaatselt sõita. Mõlemal juhul peab juht ainult pedaalidele vajutama. Talvekuudel pakuvad lisamugavust ja ohutust soojendusega rool ja soojendusega esiklaas.

[1] Süsteem töötab automaatselt kiirusel üle 5 km/h ja alla 85 km/h. Vahemikus 5 - 30 km/h on pidurdusjõud kokkupõrke kiiruse vähendamiseks 0,9 g. Kiirusel 30 - 85 km/h pidurdab süsteem sõidukit maksimaalselt kiiruseni 22 km/h. Seejärel peab juht sõidukit ise pidurdama, et kiirust veelgi vähendada.

[2] Saadaval alates mudeliaastast 2018

 
 


Sama kategooria uudised

Viimased uudised

Pudenesid nagu prussakad autost välja

2019-03-19 17:46:31

Venetsueela sõjaväelased harjutavad USA rünnakule vastamist

2019-03-19 08:28:51

Plahvatas garaaži kogunenud gaas

2019-03-18 20:19:31

Mitte mehaaniline vaid humaaniline roolisüsteem

2019-03-18 08:30:00

Raha vedeleb otse tänaval ja seda tuleb aina juurde!

2019-03-17 17:33:06

Müüakse Bugatti Veyronit, ühtlasi pakutakse muruniitmisteenust

2019-03-17 16:25:12

Efektselt parklasse

2019-03-15 10:07:22

Pidu läks pärast avariid edasi

2019-03-15 08:54:00

Kabelimats kolmele

2019-03-14 19:32:19

Kuidas Venemaal katuselt jääd eemaldati

2019-03-14 18:17:00

See auto oligi täiesti valesse kohta pargitud!

2019-03-14 10:55:59

Eriüksus kargab lennukist välja

2019-03-14 08:50:25

Populaarseimad uudised

Oi bljäää... Niva sai ägeda mudeliuuenduse!

2019-02-22 13:10:00

Plaksust valmis!

2019-02-23 12:32:58

Vaene tööline

2019-02-21 08:27:37

Põlvamaal hukkus ketaslõikuriga mürsku lõiganud mees

2019-02-21 14:43:00

Elektrikilpi ei maksa lumega kustutada

2019-02-23 11:06:00

Juht põles sisse, sest Tesla pani uksed lukku

2019-02-27 17:25:54

Venemaal uus meetod autoomanikelt raha välja pressimiseks

2019-02-22 11:57:00

Mercedese maastur rüüstati ühe ööga täiesti paljaks

2019-03-05 12:24:00

Kuidas Porsche Cayenne´i kaldaliivast välja tõmmati

2019-02-25 12:48:30

Tallinnas toimus ränkraske liiklusõnnetus

2019-03-01 10:41:00

Darwini preemia kandidaat laseb ennast tulistada

2019-03-01 10:13:41

Õnn murrab lausa ise õuele

2019-02-25 09:30:34

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>