array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "85656" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "261" ["headline"]=> string(44) "Proovisõit: Aasta auto 2018 - Opel Insignia" ["posttime"]=> string(19) "2017-11-23 20:09:00" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(47) "Aasta auto,Opel Insignia,proovisõit,test drive" ["counter"]=> string(4) "3168" ["description"]=> string(148) "Uurime lähemalt, mida kujutab endast Eesti Aasta autoks 2018 valitud uus Opel Insignia. Antud juhul selle universaalkerega versioon SportsTourer..." ["fulltexta"]=> string(5835) "<p>Opelist kirjutades ei saa muidugi mainimata jätta selle hiljutist müüki PSA Peugeot Citroënile. Eks näis. Ühest küljest on muidugi meeldiv teada, et ehk saab finantsraskuste periood Opelis nüüd lõplikult ümber, teisalt jälle kaotavad autod paljuski oma iseloomudes, sest nende koostamisel kasutatakse võimalikult palju juba olemasolevaid sõlmi ja lahendusi. Aga tegelikult on viimase kriisi ajast alates tootjad firmad olnud niigi sunnitud omavahel väga tihedat koostööd tegema ning seda selline tendents süveneb igal juhul. Toodangu isikupära küll väheneb, kuid kvaliteet peaks ju eeldatavasti tõusma.</p><p><br></p><p>Uus Opel Insignia on veel „enne PSA ajastu” auto. Esimesest põlvkonnast pea poole sentimeetri võrra pikem ning 7 millimeetri võrra laiem kere pakub tegelikult kõvasti rohkem ruumikust, sest ka teljevahet pikendati 92 millimeetri võrra. Samas napsab sedaanil, õigemini küll luukpäral, osa pearuumist kupeelikult langev katusejoon – pisut mugavust on siiski moele ohvriks toodud. Universaalkerega autol seda probleemi pole ning Sports Tourerit võib pidada tõeliseks pagasikunniks – masin mahutab 560 kuni 1665 liitrit, ehk tervelt 130 liitri võrra eelkäijast enam.&nbsp;</p><p><br></p><p>Insignia välimuse järgi on päris hea otsustada autode kujustussuundumuste üle. Insignia esimene põlvkond oli omas ajas üsnagi edumeelne ja tähelepanu äratav. Kui seda uue omaga võrrelda, siis pigem võrdleks seda poolpestud seebiga – selline pehme, ümar ja ohutu. Uus näeb igatahes oluliselt ägedam ja dünaamilisem välja. Ka seest. Lisaks võimalikult inimlikule tahvelarvuti integreerimisele, sest mida muud üks tänapäevane infotainment süsteem endast ikka kujutab, võib Opel taaskord kiidelda Saksa arstide poolt seljasõbralikuks tituleeritud istmetega. Ja tõesti, ka 300 kilomeetrit jutist maha sõita pole mingi probleem. Eriti kui on kasutada kogu pakutava elektroonika paremik, ehk kõik adaptiivsed ja mitteadaptiivsed abimehed. Elektroonikat on tegelikult palju. Kohe väga palju. Tundub täiesti uskumatuna, et vaid kümmekond aastat tagasi polnud ka premium-segmendi autodel paljutki neist varustuses aga nüüd juba ka Opeli-sugusel rahvaautol. Tõsi, kõige edevamad neist, nagu IntelliLux LED-esituled, mis tänu täiesti iseseisvale toimetamisele muudavad pimedas sõidu äärmiselt meeldivaks, on veel ikkagi täiendava rahatähe liigutamise tulemusel eraldi tellitavad, kuid siiski!&nbsp;</p><p><br></p><p>Uue Insignia juures võib aimata ka peatset isejuhtivate autode tulekut. Kõnealune Opel suudab päris paraja portsu kilomeetreid ilma juhtimata maha vurada. Ainus, millega tuleb arvestada on vaikne piiksumine, millega auto üritab sohvrile meelde tuletada, et käed tuleb siiski roolirattal hoida. Kuid veel üsna hiljuti lülitasid sellised süsteemid end kümnekonna sekundi jooksul lihtsalt välja, siis Insignia oma töötas edasi. Lühidalt, siin täitsa on millega tutvust teha ja kogu sellesse võimaluste arsenali tasub end süvitsi sisse kaevata. Korralikult valitud lisad võivad muuta auto selliseks, mis ei jää premium-segmendi isenditele milleski alla.&nbsp;</p><p><br></p><p>Jõuallikate ka käigukastide nimekirjas kohtab kaht bensiini- ja diiselmootorit. 1,5-liitrine bensukas arendab olenevalt seadest 103 või 121 kW. Kaheliitrine aga 191 kW. Viimased on kõik nelikveolised ja varustatud ühtlasi ka 8-astmelise automaatkäigukastiga. Diislite töömahud on 1,6 ja 2,0 liitrit. Esimeste võimsus kas 81 või 100 kW ja teistel 125 või 154 kW. Valikus samuti sama 8-astmeline automaat või kuuene manuaal. Võimsama bensiinimootori ja automaatkasti koostöö jättis pisut soovida. Auto oli küll ergas ja hea minekuga, kuid käikude ümberlülitamine käis tuntava jõnksuga. 125 kW diisel koos manuaaliga oli samas täiesti nauditav. Madalatel pööretel pakkus mootor piisavalt momenti ning elastsust.</p><p><br></p><p>Juhitavus on samuti täitsa ok. Just nii palju, kui McPhersoni küünlad koos FlexRide adaptiivvedrustusega seda võimaldavad. Pealgi ei muuda sport-seade sõidukit väga oluliselt jäigemaks, seega ülemäära uljaks Insigniat juhtides minna ei maksaks. Aga ettenähtud töö teeb auga ära.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kui millegi kallal vigiseda, siis ehk võiks müraisolatsioon olla parem. Selles mõttes, et auto välimus ja olemus lubaks justkui enamat. Kuid siin on ka üks aga: võrreldes eelmise põlvkonnaga saadi siin tervelt 175 kilogrammi kaaluvõitu. Millegi arvelt need kompromissid ju tulevad ning kui on valida kas suurem kütusekulu või tiba rohkem müra, siis ilmselt enamik meist valiks müra – raadio saab ju alati kõvemaks keerata.&nbsp;</p><p><br></p><p>Auto hindamine on alati üsnagi subjektiivne. Mis ühele meeldib, ei pruugi teisele mingit muljet avaldada. Olen enda jaoks avastanud väga lihtsa väljundi: see tunne, kui proovisõiduautost enda sõidukisse ümber istud. Selles kategoorias sai esimese põlvkonna Insignia väga kõva tulemuse. Kuigi vahepeal olen ka isiklikku sõiduvahendit vahetanud, olid esimesed kilomeetrid ka pärast uut Insigniat mõningal määral harjumatud. Kaugeltki mitte iga autoga pole see nii. Ju siis Insignia mulle sobib.</p><p><br></p><p>Opel Insignia Sports Toureri tehnilised andmed:</p><p>Pikkus 4986, laius 1863, kõrgus 1500, teljevahe 2829, rööbe ees 1607 ja rööbe taga 1610 millimeetrit. Pakiruumi maht 560 kuni 1665 liitrit. Garantii 120000 kilomeetrit või 4 aastat. Roostegarantii 12 aastat. Hinnad algavad 19200 eurost.&nbsp;</p>" } } Proovisõit: Aasta auto 2018 - Opel Insignia - AutoNet.ee

Opelist kirjutades ei saa muidugi mainimata jätta selle hiljutist müüki PSA Peugeot Citroënile. Eks näis. Ühest küljest on muidugi meeldiv teada, et ehk saab finantsraskuste periood Opelis nüüd lõplikult ümber, teisalt jälle kaotavad autod paljuski oma iseloomudes, sest nende koostamisel kasutatakse võimalikult palju juba olemasolevaid sõlmi ja lahendusi. Aga tegelikult on viimase kriisi ajast alates tootjad firmad olnud niigi sunnitud omavahel väga tihedat koostööd tegema ning seda selline tendents süveneb igal juhul. Toodangu isikupära küll väheneb, kuid kvaliteet peaks ju eeldatavasti tõusma.


Uus Opel Insignia on veel „enne PSA ajastu” auto. Esimesest põlvkonnast pea poole sentimeetri võrra pikem ning 7 millimeetri võrra laiem kere pakub tegelikult kõvasti rohkem ruumikust, sest ka teljevahet pikendati 92 millimeetri võrra. Samas napsab sedaanil, õigemini küll luukpäral, osa pearuumist kupeelikult langev katusejoon – pisut mugavust on siiski moele ohvriks toodud. Universaalkerega autol seda probleemi pole ning Sports Tourerit võib pidada tõeliseks pagasikunniks – masin mahutab 560 kuni 1665 liitrit, ehk tervelt 130 liitri võrra eelkäijast enam. 


Insignia välimuse järgi on päris hea otsustada autode kujustussuundumuste üle. Insignia esimene põlvkond oli omas ajas üsnagi edumeelne ja tähelepanu äratav. Kui seda uue omaga võrrelda, siis pigem võrdleks seda poolpestud seebiga – selline pehme, ümar ja ohutu. Uus näeb igatahes oluliselt ägedam ja dünaamilisem välja. Ka seest. Lisaks võimalikult inimlikule tahvelarvuti integreerimisele, sest mida muud üks tänapäevane infotainment süsteem endast ikka kujutab, võib Opel taaskord kiidelda Saksa arstide poolt seljasõbralikuks tituleeritud istmetega. Ja tõesti, ka 300 kilomeetrit jutist maha sõita pole mingi probleem. Eriti kui on kasutada kogu pakutava elektroonika paremik, ehk kõik adaptiivsed ja mitteadaptiivsed abimehed. Elektroonikat on tegelikult palju. Kohe väga palju. Tundub täiesti uskumatuna, et vaid kümmekond aastat tagasi polnud ka premium-segmendi autodel paljutki neist varustuses aga nüüd juba ka Opeli-sugusel rahvaautol. Tõsi, kõige edevamad neist, nagu IntelliLux LED-esituled, mis tänu täiesti iseseisvale toimetamisele muudavad pimedas sõidu äärmiselt meeldivaks, on veel ikkagi täiendava rahatähe liigutamise tulemusel eraldi tellitavad, kuid siiski! 


Uue Insignia juures võib aimata ka peatset isejuhtivate autode tulekut. Kõnealune Opel suudab päris paraja portsu kilomeetreid ilma juhtimata maha vurada. Ainus, millega tuleb arvestada on vaikne piiksumine, millega auto üritab sohvrile meelde tuletada, et käed tuleb siiski roolirattal hoida. Kuid veel üsna hiljuti lülitasid sellised süsteemid end kümnekonna sekundi jooksul lihtsalt välja, siis Insignia oma töötas edasi. Lühidalt, siin täitsa on millega tutvust teha ja kogu sellesse võimaluste arsenali tasub end süvitsi sisse kaevata. Korralikult valitud lisad võivad muuta auto selliseks, mis ei jää premium-segmendi isenditele milleski alla. 


Jõuallikate ka käigukastide nimekirjas kohtab kaht bensiini- ja diiselmootorit. 1,5-liitrine bensukas arendab olenevalt seadest 103 või 121 kW. Kaheliitrine aga 191 kW. Viimased on kõik nelikveolised ja varustatud ühtlasi ka 8-astmelise automaatkäigukastiga. Diislite töömahud on 1,6 ja 2,0 liitrit. Esimeste võimsus kas 81 või 100 kW ja teistel 125 või 154 kW. Valikus samuti sama 8-astmeline automaat või kuuene manuaal. Võimsama bensiinimootori ja automaatkasti koostöö jättis pisut soovida. Auto oli küll ergas ja hea minekuga, kuid käikude ümberlülitamine käis tuntava jõnksuga. 125 kW diisel koos manuaaliga oli samas täiesti nauditav. Madalatel pööretel pakkus mootor piisavalt momenti ning elastsust.


Juhitavus on samuti täitsa ok. Just nii palju, kui McPhersoni küünlad koos FlexRide adaptiivvedrustusega seda võimaldavad. Pealgi ei muuda sport-seade sõidukit väga oluliselt jäigemaks, seega ülemäära uljaks Insigniat juhtides minna ei maksaks. Aga ettenähtud töö teeb auga ära. 


Kui millegi kallal vigiseda, siis ehk võiks müraisolatsioon olla parem. Selles mõttes, et auto välimus ja olemus lubaks justkui enamat. Kuid siin on ka üks aga: võrreldes eelmise põlvkonnaga saadi siin tervelt 175 kilogrammi kaaluvõitu. Millegi arvelt need kompromissid ju tulevad ning kui on valida kas suurem kütusekulu või tiba rohkem müra, siis ilmselt enamik meist valiks müra – raadio saab ju alati kõvemaks keerata. 


Auto hindamine on alati üsnagi subjektiivne. Mis ühele meeldib, ei pruugi teisele mingit muljet avaldada. Olen enda jaoks avastanud väga lihtsa väljundi: see tunne, kui proovisõiduautost enda sõidukisse ümber istud. Selles kategoorias sai esimese põlvkonna Insignia väga kõva tulemuse. Kuigi vahepeal olen ka isiklikku sõiduvahendit vahetanud, olid esimesed kilomeetrid ka pärast uut Insigniat mõningal määral harjumatud. Kaugeltki mitte iga autoga pole see nii. Ju siis Insignia mulle sobib.


Opel Insignia Sports Toureri tehnilised andmed:

Pikkus 4986, laius 1863, kõrgus 1500, teljevahe 2829, rööbe ees 1607 ja rööbe taga 1610 millimeetrit. Pakiruumi maht 560 kuni 1665 liitrit. Garantii 120000 kilomeetrit või 4 aastat. Roostegarantii 12 aastat. Hinnad algavad 19200 eurost. 


Populaarseimad uudised