Proovisõit: Aasta auto 2018 - Opel Insignia

2017-11-23 20:09:00

Opelist kirjutades ei saa muidugi mainimata jätta selle hiljutist müüki PSA Peugeot Citroënile. Eks näis. Ühest küljest on muidugi meeldiv teada, et ehk saab finantsraskuste periood Opelis nüüd lõplikult ümber, teisalt jälle kaotavad autod paljuski oma iseloomudes, sest nende koostamisel kasutatakse võimalikult palju juba olemasolevaid sõlmi ja lahendusi. Aga tegelikult on viimase kriisi ajast alates tootjad firmad olnud niigi sunnitud omavahel väga tihedat koostööd tegema ning seda selline tendents süveneb igal juhul. Toodangu isikupära küll väheneb, kuid kvaliteet peaks ju eeldatavasti tõusma.


Uus Opel Insignia on veel „enne PSA ajastu” auto. Esimesest põlvkonnast pea poole sentimeetri võrra pikem ning 7 millimeetri võrra laiem kere pakub tegelikult kõvasti rohkem ruumikust, sest ka teljevahet pikendati 92 millimeetri võrra. Samas napsab sedaanil, õigemini küll luukpäral, osa pearuumist kupeelikult langev katusejoon – pisut mugavust on siiski moele ohvriks toodud. Universaalkerega autol seda probleemi pole ning Sports Tourerit võib pidada tõeliseks pagasikunniks – masin mahutab 560 kuni 1665 liitrit, ehk tervelt 130 liitri võrra eelkäijast enam. 


Insignia välimuse järgi on päris hea otsustada autode kujustussuundumuste üle. Insignia esimene põlvkond oli omas ajas üsnagi edumeelne ja tähelepanu äratav. Kui seda uue omaga võrrelda, siis pigem võrdleks seda poolpestud seebiga – selline pehme, ümar ja ohutu. Uus näeb igatahes oluliselt ägedam ja dünaamilisem välja. Ka seest. Lisaks võimalikult inimlikule tahvelarvuti integreerimisele, sest mida muud üks tänapäevane infotainment süsteem endast ikka kujutab, võib Opel taaskord kiidelda Saksa arstide poolt seljasõbralikuks tituleeritud istmetega. Ja tõesti, ka 300 kilomeetrit jutist maha sõita pole mingi probleem. Eriti kui on kasutada kogu pakutava elektroonika paremik, ehk kõik adaptiivsed ja mitteadaptiivsed abimehed. Elektroonikat on tegelikult palju. Kohe väga palju. Tundub täiesti uskumatuna, et vaid kümmekond aastat tagasi polnud ka premium-segmendi autodel paljutki neist varustuses aga nüüd juba ka Opeli-sugusel rahvaautol. Tõsi, kõige edevamad neist, nagu IntelliLux LED-esituled, mis tänu täiesti iseseisvale toimetamisele muudavad pimedas sõidu äärmiselt meeldivaks, on veel ikkagi täiendava rahatähe liigutamise tulemusel eraldi tellitavad, kuid siiski! 


Uue Insignia juures võib aimata ka peatset isejuhtivate autode tulekut. Kõnealune Opel suudab päris paraja portsu kilomeetreid ilma juhtimata maha vurada. Ainus, millega tuleb arvestada on vaikne piiksumine, millega auto üritab sohvrile meelde tuletada, et käed tuleb siiski roolirattal hoida. Kuid veel üsna hiljuti lülitasid sellised süsteemid end kümnekonna sekundi jooksul lihtsalt välja, siis Insignia oma töötas edasi. Lühidalt, siin täitsa on millega tutvust teha ja kogu sellesse võimaluste arsenali tasub end süvitsi sisse kaevata. Korralikult valitud lisad võivad muuta auto selliseks, mis ei jää premium-segmendi isenditele milleski alla. 


Jõuallikate ka käigukastide nimekirjas kohtab kaht bensiini- ja diiselmootorit. 1,5-liitrine bensukas arendab olenevalt seadest 103 või 121 kW. Kaheliitrine aga 191 kW. Viimased on kõik nelikveolised ja varustatud ühtlasi ka 8-astmelise automaatkäigukastiga. Diislite töömahud on 1,6 ja 2,0 liitrit. Esimeste võimsus kas 81 või 100 kW ja teistel 125 või 154 kW. Valikus samuti sama 8-astmeline automaat või kuuene manuaal. Võimsama bensiinimootori ja automaatkasti koostöö jättis pisut soovida. Auto oli küll ergas ja hea minekuga, kuid käikude ümberlülitamine käis tuntava jõnksuga. 125 kW diisel koos manuaaliga oli samas täiesti nauditav. Madalatel pööretel pakkus mootor piisavalt momenti ning elastsust.


Juhitavus on samuti täitsa ok. Just nii palju, kui McPhersoni küünlad koos FlexRide adaptiivvedrustusega seda võimaldavad. Pealgi ei muuda sport-seade sõidukit väga oluliselt jäigemaks, seega ülemäära uljaks Insigniat juhtides minna ei maksaks. Aga ettenähtud töö teeb auga ära. 


Kui millegi kallal vigiseda, siis ehk võiks müraisolatsioon olla parem. Selles mõttes, et auto välimus ja olemus lubaks justkui enamat. Kuid siin on ka üks aga: võrreldes eelmise põlvkonnaga saadi siin tervelt 175 kilogrammi kaaluvõitu. Millegi arvelt need kompromissid ju tulevad ning kui on valida kas suurem kütusekulu või tiba rohkem müra, siis ilmselt enamik meist valiks müra – raadio saab ju alati kõvemaks keerata. 


Auto hindamine on alati üsnagi subjektiivne. Mis ühele meeldib, ei pruugi teisele mingit muljet avaldada. Olen enda jaoks avastanud väga lihtsa väljundi: see tunne, kui proovisõiduautost enda sõidukisse ümber istud. Selles kategoorias sai esimese põlvkonna Insignia väga kõva tulemuse. Kuigi vahepeal olen ka isiklikku sõiduvahendit vahetanud, olid esimesed kilomeetrid ka pärast uut Insigniat mõningal määral harjumatud. Kaugeltki mitte iga autoga pole see nii. Ju siis Insignia mulle sobib.


Opel Insignia Sports Toureri tehnilised andmed:

Pikkus 4986, laius 1863, kõrgus 1500, teljevahe 2829, rööbe ees 1607 ja rööbe taga 1610 millimeetrit. Pakiruumi maht 560 kuni 1665 liitrit. Garantii 120000 kilomeetrit või 4 aastat. Roostegarantii 12 aastat. Hinnad algavad 19200 eurost. 


Sama kategooria uudised

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Proovisõit - Ford Edge

2018-02-08 20:51:48

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Proovisõit - Volvo XC60

2017-12-07 18:46:00

Proovisõit - Škoda Kodiaq

2017-12-01 21:00:00

Proovisõit: Aasta auto 2018 - Opel Insignia

2017-11-23 20:09:00

Proovisõit - Toyota C-HR

2017-06-28 16:19:00

Proovisõit - Cadillac XT5

2017-05-16 17:45:00

Proovisõit - Ford S-Max

2017-04-07 21:15:00

Proovisõit - uuenenud Daciad

2017-03-20 16:35:00

Proovisõit - Ford Kuga

2017-03-02 15:20:00

Viimased uudised

Kiireim tänavalegaalne speedster Lotuselt

2018-02-22 16:05:30

Vana Aston Martin müüakse umbes 17 miljoni eest

2018-02-22 15:42:12

BMW M4 kabrio saab juubeliversiooni

2018-02-22 15:25:34

Lekkis Seati uue maasturi disain

2018-02-22 15:11:00

Politseiauto sõitis jalakäija surnuks

2018-02-22 15:05:58

Ford toob Genfi uue põlvkonna Edge´i

2018-02-22 13:37:31

Porsche esitleb 911 GT3 RS-i

2018-02-22 12:52:56

Uued Harley-Davidsonid ühendavad mineviku disaini modernse jõudlusega

2018-02-22 11:33:00

Mitsubishi ei välista Evo nime naasmist

2018-02-22 11:30:00

2 kohapeal valmis, üks vaagub haiglas hinge

2018-02-22 11:10:13

Škodat võivad ees oodata streigid

2018-02-22 11:00:00

Volvo XC40 elektrivariant suudab ühe laadimisega läbida 500 kilomeetrit

2018-02-22 10:30:00

Populaarseimad uudised

Video: Teehooldusfirma näitab millised hullud teedel kihutavad

2018-02-01 15:30:27

Põgenemine politsei eest: 3 surnut, 2 üliraskete vigastustega haiglas

2018-02-05 11:05:35

Kuidas Iraanis kurjategijal käsi maha raiutakse

2018-01-24 11:25:25

Kuurist leiti peaaegu tutikas Vaz 2107

2018-02-02 11:30:00

Kuidas teeninduses klienti pügada püüti

2018-01-27 16:13:09

Teepeenralt möödasõitu sooritanud auto tekitas hukkunutega avarii

2018-02-06 09:29:00

Avarii rahaautoga puistas maantee sularaha täis

2018-01-26 09:10:00

Hüljatuna leiti terve Subaru diilerkeskus

2018-02-14 15:12:45

Karistus bemmi pesemata jätmise eest - surm!

2018-02-09 07:23:46

Tartu maanteel juhtus veel üks üliraske liiklusõnnetus

2018-01-24 15:08:00

Mõne mehe jaoks on BMW diagnoos, mitte auto

2018-02-05 07:25:30

Ehedat Leedumaist kraami

2018-02-10 09:30:00

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>