Tanklat ei külastata vaid paagi täitmiseks

2018-05-25 09:27:30

"Rehvirõhku kontrollin kaks korda aastas: aprillis ja novembris, kui neid vahetan" - seda ütlevad paljud autojuhid. Siiski tasuks rehvirõhku kontrollida märksa sagedamini kui kaks korda aastas, eriti kui tegu on vanema sõidukiga.


"Iga autojuht võiks teada, et õige rehvirõhk mõjutab nii auto juhitavust, kütusekulu kui ka rehvide eluiga. Uuemate autode juhid saavad rehvirõhku kontrollida näidikute blokis elektrooniliselt, vanemate autode puhul tuleb seda kontrollida käsitsi. Rõhku soovitan kontrollida vähemalt kord kahe nädala tagant," sõnas Goodyeari esindaja Risto Kivisikk.


Kontrollimine on lihtne

Autoekspert ja BMW juhtimisakadeemia juht Darius Jonušis kinnitab, et rõhk on rehvide puhul kõige olulisem tegur ning rehvide parimal viisil rakendamiseks tuleb teha kindlaks, et neis oleks alati õige rõhk - ei kõrgem ega madalam. "Tegelikult ei ole ju raske kord paari nädala tagant tanklasse põigata ja rehvirõhku kontrollida," sõnas Jonušis.


Tootja soovitatud rehvirõhkude tabeli leiab tavaliselt auto juhiukse postil, mõnikord ka kütuseluugi siseküljel olevalt kleebiselt. Vanemate autode puhul võib kleebis olla kulunud, kuid sellisel juhul leiab kerge vaevaga vajaliku informatsiooni internetist - seda muidugi ainult juhul, kui auto sõidab endiselt tehasevarustusse kuuluvatel velgedel.


"Õige rõhk pole oluline pelgalt ohutuse aspektist vaid mängib olulist rolli auto juhitavusel tagades optimaalse kokkupuute ja parima haarde teepinnaga. Nõnda ei parane ainult auto juhitavus, aga ühtlasi pikeneb rehvi eluiga, sest kõik selle osad kuluvad ühtlaselt. See kehtib nii talve- kui suverehvide kohta," selgitab Risto Kivisikk.


Ebakorrektsest rõhust võivad anda märku mitte ainult lohkuvajunud vaid ka ebaühtlaselt kulunud rehv. Kui näiteks rehvi üks pool on rohkem kulunud, on see märk kas valest rehvirõhust või mehaanilisest probleemist auto veermikus.


Jonušis rõhutab, et auto stabiilsus teel sõltub ainult neljast kitsukesest pinnast - rehvi kontaktpinnast. Ei ole mingit vahet, kas auto on uus või vana, kas juhil on juhtimiskogemust 20. aastat või 2 kuud - kui rehvid on halvas seisukorras, liiga kulunud või rehvirõhk vale, on auto ikkagi ebastabiilne.


Põhjusi on enam kui üks

Miks rehvirõhk muutub? Kas ei piisa, kui rehvid üks kord täis pumbata ja kõik - kuni järgmise rehvivahetuseni ei ole tarvis midagi teha? Risto Kivisikk selgitab, et rehvirõhku mõjutab olulisel määral temperatuur - näiteks ilma soojenemisel rõhk rehvides kasvab, aga jahenemisel kahaneb. Samuti tõuseb rehvirõhk pikal ja suure kiirusega teekonnal, mistõttu pole otstarbekas kontrollida rehvirõhku reisides vaid pigem hommikul, mil rehvid pole veel soojaks sõidetud.


Rõhk võib langeda ka kulunud ja koos rehviga mittevahetatud ventiili tõttu, aga seda võib loomulikult põhjustada ka mõni väline vigastus. Rehvirõhu muutumust pole juhil alati lihtne märgata, kuid korrektse rõhu olulisust kinnitavad ka Euroopa Liidu nõuded. Rehvirõhu jälgimissüsteem (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) on üks esimesi turvaelemente, mis on saanud kohustuslikuks kõikides EL müüdavates uutes autodes. Alates 2014-nda aasta novembrist omab iga liinilt maha veerenud automudel seda süsteemi osana standardvarustusest. Veelgi varem on kohustuslikuks tehtud ainult ohutussüsteemid nagu seda on blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) või elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC).


"Tänu TPMS süsteemile võivad viimastel aastatel toodetud autode juhid pöörata tanklasse vaid paaki täitma ja kohvi ostma. Kuid vanemate autode omanikud, kus TPMS süsteemi pole, peavad rehvirõhku jälgima regulaarselt - vähemalt paar korda kuus. See tagab rehvide pikaealisuse ja autojuhi, tema kaasreisijate ning teiste liiklejate ohutuse," rõhutab Kivisikk.


Kui märkasite, et rõhk vähenes ühes rehvis poole võrra, aga teistes on jäänud samaks, peaks külastama teenindust. Rehvis on arvatavasti vigastus (näiteks nael), mille peab kõrvaldama. Probleemi ignoreerimisel võib rehv õhust täielikult tühjeneda teile kõige ebasobivamal ajal.


Sama kategooria uudised

Liiklusõnnetused

2018-07-04 08:10:53

Liiklusõnnetused

2018-07-03 09:26:09

Jõgevamaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2018-07-02 12:23:00

Liiklusõnnetused

2018-07-02 09:36:00

Põlvamaal toimus raske avarii

2018-07-01 18:04:03

Liiklusõnnetused

2018-06-29 09:03:04

Ülemiste tunnelis purunes betooniveok

2018-06-28 16:20:57

Liiklusõnnetused

2018-06-28 08:50:52

Tartumaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2018-06-27 21:41:00

Liiklusõnnetused

2018-06-27 09:24:29

Liiklusõnnetused

2018-06-26 09:00:07

Liiklusõnnetused

2018-06-25 08:42:00

Viimased uudised

Ehitajad rokivad täiega

2018-12-10 19:54:10

Haikarjus Jim

2018-12-10 18:09:00

Soe maja küttepuudest ja savist

2018-12-10 12:29:51

Pinnaseproov võetud, nüüd võib ehitama hakata

2018-12-10 11:04:17

Kaval lüke aga ei läinud läbi

2018-12-10 09:28:01

Monumentaalfüüsik lahkas lompi

2018-12-09 21:00:00

Prantsusmaa rahutustes osalenu sai raskelt viga

2018-12-09 19:48:40

Filmis üht avariid aga kaadrisse jäi hoopis teine

2018-12-09 19:07:00

Üritavad Darwini preemiat kätte saada!

2018-12-09 12:00:00

Räme tagaajamine lõppes jubeda õnnetusega

2018-12-08 14:07:47

Immigrandid murravad sisse autodesse, et Inglismaale pääseda

2018-12-08 11:10:00

Kuhu kadusid Eesti vanad rongid

2018-12-07 14:13:13

Populaarseimad uudised

Selfie tunniajase vahega

2018-11-27 14:37:00

Kosel toimus raske avarii

2018-12-02 20:20:49

Turistid said kõvasti rohkem, kui tellisid

2018-11-19 11:26:15

Kas keegi oskab seletada, mis täpselt videol toimub?

2018-11-12 11:47:34

Väga räme liiklusõnnetus. Nõrganärvilistele ei soovita vaadata!

2018-11-16 12:19:56

Päris äge pauk

2018-12-03 18:05:22

Vahel on disainer geenius, vahel täielik idikas

2018-11-25 20:26:00

Kõik eskaleerub jube kiiresti

2018-11-22 10:43:13

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>