Tanklat ei külastata vaid paagi täitmiseks

2018-05-25 09:27:30

"Rehvirõhku kontrollin kaks korda aastas: aprillis ja novembris, kui neid vahetan" - seda ütlevad paljud autojuhid. Siiski tasuks rehvirõhku kontrollida märksa sagedamini kui kaks korda aastas, eriti kui tegu on vanema sõidukiga.


"Iga autojuht võiks teada, et õige rehvirõhk mõjutab nii auto juhitavust, kütusekulu kui ka rehvide eluiga. Uuemate autode juhid saavad rehvirõhku kontrollida näidikute blokis elektrooniliselt, vanemate autode puhul tuleb seda kontrollida käsitsi. Rõhku soovitan kontrollida vähemalt kord kahe nädala tagant," sõnas Goodyeari esindaja Risto Kivisikk.


Kontrollimine on lihtne

Autoekspert ja BMW juhtimisakadeemia juht Darius Jonušis kinnitab, et rõhk on rehvide puhul kõige olulisem tegur ning rehvide parimal viisil rakendamiseks tuleb teha kindlaks, et neis oleks alati õige rõhk - ei kõrgem ega madalam. "Tegelikult ei ole ju raske kord paari nädala tagant tanklasse põigata ja rehvirõhku kontrollida," sõnas Jonušis.


Tootja soovitatud rehvirõhkude tabeli leiab tavaliselt auto juhiukse postil, mõnikord ka kütuseluugi siseküljel olevalt kleebiselt. Vanemate autode puhul võib kleebis olla kulunud, kuid sellisel juhul leiab kerge vaevaga vajaliku informatsiooni internetist - seda muidugi ainult juhul, kui auto sõidab endiselt tehasevarustusse kuuluvatel velgedel.


"Õige rõhk pole oluline pelgalt ohutuse aspektist vaid mängib olulist rolli auto juhitavusel tagades optimaalse kokkupuute ja parima haarde teepinnaga. Nõnda ei parane ainult auto juhitavus, aga ühtlasi pikeneb rehvi eluiga, sest kõik selle osad kuluvad ühtlaselt. See kehtib nii talve- kui suverehvide kohta," selgitab Risto Kivisikk.


Ebakorrektsest rõhust võivad anda märku mitte ainult lohkuvajunud vaid ka ebaühtlaselt kulunud rehv. Kui näiteks rehvi üks pool on rohkem kulunud, on see märk kas valest rehvirõhust või mehaanilisest probleemist auto veermikus.


Jonušis rõhutab, et auto stabiilsus teel sõltub ainult neljast kitsukesest pinnast - rehvi kontaktpinnast. Ei ole mingit vahet, kas auto on uus või vana, kas juhil on juhtimiskogemust 20. aastat või 2 kuud - kui rehvid on halvas seisukorras, liiga kulunud või rehvirõhk vale, on auto ikkagi ebastabiilne.


Põhjusi on enam kui üks

Miks rehvirõhk muutub? Kas ei piisa, kui rehvid üks kord täis pumbata ja kõik - kuni järgmise rehvivahetuseni ei ole tarvis midagi teha? Risto Kivisikk selgitab, et rehvirõhku mõjutab olulisel määral temperatuur - näiteks ilma soojenemisel rõhk rehvides kasvab, aga jahenemisel kahaneb. Samuti tõuseb rehvirõhk pikal ja suure kiirusega teekonnal, mistõttu pole otstarbekas kontrollida rehvirõhku reisides vaid pigem hommikul, mil rehvid pole veel soojaks sõidetud.


Rõhk võib langeda ka kulunud ja koos rehviga mittevahetatud ventiili tõttu, aga seda võib loomulikult põhjustada ka mõni väline vigastus. Rehvirõhu muutumust pole juhil alati lihtne märgata, kuid korrektse rõhu olulisust kinnitavad ka Euroopa Liidu nõuded. Rehvirõhu jälgimissüsteem (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) on üks esimesi turvaelemente, mis on saanud kohustuslikuks kõikides EL müüdavates uutes autodes. Alates 2014-nda aasta novembrist omab iga liinilt maha veerenud automudel seda süsteemi osana standardvarustusest. Veelgi varem on kohustuslikuks tehtud ainult ohutussüsteemid nagu seda on blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) või elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC).


"Tänu TPMS süsteemile võivad viimastel aastatel toodetud autode juhid pöörata tanklasse vaid paaki täitma ja kohvi ostma. Kuid vanemate autode omanikud, kus TPMS süsteemi pole, peavad rehvirõhku jälgima regulaarselt - vähemalt paar korda kuus. See tagab rehvide pikaealisuse ja autojuhi, tema kaasreisijate ning teiste liiklejate ohutuse," rõhutab Kivisikk.


Kui märkasite, et rõhk vähenes ühes rehvis poole võrra, aga teistes on jäänud samaks, peaks külastama teenindust. Rehvis on arvatavasti vigastus (näiteks nael), mille peab kõrvaldama. Probleemi ignoreerimisel võib rehv õhust täielikult tühjeneda teile kõige ebasobivamal ajal.


Sama kategooria uudised

Liiklusõnnetused

2018-07-04 08:10:53

Liiklusõnnetused

2018-07-03 09:26:09

Jõgevamaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2018-07-02 12:23:00

Liiklusõnnetused

2018-07-02 09:36:00

Põlvamaal toimus raske avarii

2018-07-01 18:04:03

Liiklusõnnetused

2018-06-29 09:03:04

Ülemiste tunnelis purunes betooniveok

2018-06-28 16:20:57

Liiklusõnnetused

2018-06-28 08:50:52

Tartumaal toimus ränkraske liiklusõnnetus

2018-06-27 21:41:00

Liiklusõnnetused

2018-06-27 09:24:29

Liiklusõnnetused

2018-06-26 09:00:07

Liiklusõnnetused

2018-06-25 08:42:00

Viimased uudised

Varsti ka meie teedel ja haiglates

2019-03-21 09:31:23

Darwini auhinna nominent eputab

2019-03-21 08:05:07

Tähelepanematus!

2019-03-20 08:44:08

Pudenesid nagu prussakad autost välja

2019-03-19 17:46:31

Venetsueela sõjaväelased harjutavad USA rünnakule vastamist

2019-03-19 08:28:51

Plahvatas garaaži kogunenud gaas

2019-03-18 20:19:31

Mitte mehaaniline vaid humaaniline roolisüsteem

2019-03-18 08:30:00

Raha vedeleb otse tänaval ja seda tuleb aina juurde!

2019-03-17 17:33:06

Müüakse Bugatti Veyronit, ühtlasi pakutakse muruniitmisteenust

2019-03-17 16:25:12

Efektselt parklasse

2019-03-15 10:07:22

Pidu läks pärast avariid edasi

2019-03-15 08:54:00

Kabelimats kolmele

2019-03-14 19:32:19

Populaarseimad uudised

Oi bljäää... Niva sai ägeda mudeliuuenduse!

2019-02-22 13:10:00

Plaksust valmis!

2019-02-23 12:32:58

Põlvamaal hukkus ketaslõikuriga mürsku lõiganud mees

2019-02-21 14:43:00

Elektrikilpi ei maksa lumega kustutada

2019-02-23 11:06:00

Juht põles sisse, sest Tesla pani uksed lukku

2019-02-27 17:25:54

Venemaal uus meetod autoomanikelt raha välja pressimiseks

2019-02-22 11:57:00

Mercedese maastur rüüstati ühe ööga täiesti paljaks

2019-03-05 12:24:00

Kuidas Porsche Cayenne´i kaldaliivast välja tõmmati

2019-02-25 12:48:30

Tallinnas toimus ränkraske liiklusõnnetus

2019-03-01 10:41:00

Darwini preemia kandidaat laseb ennast tulistada

2019-03-01 10:13:41

Õnn murrab lausa ise õuele

2019-02-25 09:30:34

Tesla kihutab punase tule alt läbi ja teeb raske avarii

2019-02-21 13:07:50

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>