array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "86456" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(1) "3" ["brand"]=> string(3) "262" ["headline"]=> string(24) "Uus Renault Megane R.S. " ["posttime"]=> string(19) "2018-01-19 15:36:57" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(34) "Renault Megane,Renault Megane R.S." ["counter"]=> string(3) "888" ["description"]=> string(129) "Sportliku sõidu entusiastid on innukalt oodanud uut Renault Megane R.S.-i, mida esmaesitleti 2017. aasta septembris Frankfurt..." ["fulltexta"]=> string(25999) "<p>Pressiteade. Sportliku sõidu entusiastid on innukalt oodanud uut Renault Megane R.S.-i, mida esmaesitleti 2017. aasta septembris Frankfurt autonäitusel. Uue Megane R.S.-i eesmärk on olla – nagu selle eelkäijadki – C segmendi „kuumade luukpärade” tipptegija. Seepärast kasutatakse kolmandas põlvkonnas täiel määral Renault Spordi kogemusi ning kirge.&nbsp;</p><p><br></p><p>Oma jõulise disaini ja kiirusele seatud fookusega ei tee uus Renault Megane R.S. mingit saladust oma mootorisporditaustast, pakkudes sõidunaudingut nii maanteel kui ka ringrajal.</p><p>&nbsp;</p><p>*Efektiivsuse, elavuse, stabiilsuse ja mugavuse ühendav veermik on kombineeritud&nbsp; 4CONTROL nelikroolimise ja amortisaatorite hüdrauliliste löögisummutitega;&nbsp;</p><p>* Renault Sport Carsi ja Renault Sport Racingu inseneride koostöös sündinud uue põlvkonna 1,8-liitrine turbomootor võimsusega 280 hj ja 390 Nm;&nbsp;</p><p>*Valikusse kuulub neli versiooni, mille hulgast leiab sobiva igaüks. Valikus on kaht tüüpi käigukastid (manuaal ja EDC) ja kaks veermikku (Sport ja Cup);&nbsp;</p><p>*Kõrgtehnoloogiline varustus nagu R.S. Vision, MULTI-SENSE ja R.S. Monitori uus versioon.&nbsp;</p><p><br></p><p>"Alates 2003. aastal esitletud esimese põlvkonna Megane R.S.-ist oleme me aina parema dünaamika ja rohkema tehnoloogiaga pakkunud üha suuremat sõidunaudingut, tegemata kompromisse&nbsp; auto sobivuses igapäevakasutuseks… 2009. aastal turule jõudnud Megane III R.S. on tänaseks saanud tõeliseks legendiks, mille asendamine oli kogu meie meeskonnale tõeline väljakutse. Oleme uhked, et suutsime teha auto, mis on kurvides veelgi parem – suuresti tänu uuele 4CONTROL süsteemile. 4CONTROL muudab auto kitsastes kurvides väledamaks ning kiiretes kurvides stabiilsemaks nii tavateedel kui ka ringrajal. Võttes eeskuju margi külluslikust mootorispordipärandist, on uus Renault Megane R.S. mõeldud inimestele, kes suhtuvad autodesse kirega ja kes armastavad nendega sõita. Ning tänu oma mitmekülgsusele sobib ta täiuslikult ka igapäevakasutusse."&nbsp;</p><p>Patrice Ratti, Renault Sport Carsi tegevjuht</p><p>&nbsp;</p><p>"Lüües 2017. aastal auto arenduse juures kaasa, olen Renault Megane R.S.-i saadiku tiitli üle&nbsp; väga uhke. Mul oli võimalus seda autot testida erinevatel ringradadel – Monacos, Montlhéry's ja Spa-Francorchamps's – ja aitos kasutatud uued tehnoloogiad avaldasid mulle muljet. 4CONTROL on efektiivsust hindavale juhile tõeline täitunud unistus: see süsteem lisab üheaegselt nii vilkust kui ka stabiilsust. Kahju, et vormel 1-s on nelikroolimine keelatud!"&nbsp;&nbsp;</p><p>Nico Hülkenberg, Renault Sport Formula One Teami piloot ja Renault Sport Carsi saadik.&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>Veermik, mis ühendab kiiruse, elava juhitavuse ja stabiilsuse</p><p><br></p><p>4CONTROL tehnoloogia: segmendis ainulaadne</p><p><br></p><p>Megane III R.S.-i juhitavus oli väga kõrgel tasemel, kuid veermiku- ja vedrustussüsteemide insenerid on uue Megane R.S.-iga läinud veelgi kaugemale, võttes kasutusele 4CONTROL tehnoloogia.&nbsp;</p><p><br></p><p>Sport ja Cup veermiku puhul standardvarustusse kuuluv 4CONTROL nelikroolimine on kompaktsete sportautode klassis esmakordne. Renault Spordi eksperdid on 4CONTROL süsteemi spetsiaalselt seadistanud võimsale ja kiirele sportautole.&nbsp;</p><p><br></p><p>Tulemusena on sõidukogemus veelgi vahetum, jättes mulje, et auto on teele otsekui liimitud. 4CONTROL tagab väleduse kitsastes kurvides ja mulje tavaldava stabiilsuse suure kiirusega läbitavates kurvides:</p><p><br></p><p>*Madalal kiirusel pööravad tagumised rattad esimeste ratastega vastupidises suunas maksimaalse nurgaga 2,7 kraadi. 4CONTROL süsteemi eelised tulevad eriti hästi välja teravama juhitavusena kurvilistel teedel, pakkudes 20% võrra vahetumat roolimist. Valitud seadistused tagavad kiirema kurvidesse sisenemise ja esiveolise auto kohta seninägematult lõbusa juhitavuse.</p><p>*Suurematel kiirustel pööravad tagarattad esiratastega samas suunas, pöördenurk on piiratud ühe kraadiga. Optimaalselt pööravad tagarattad võimaldavad nautida suuremat stabiilsust ja lõõgastavat, kuid samas sportlikku sõidustiili.</p><p>*Muutus toimub kiirusel 60 km/h, Race sõidurežiimis 100 km/h. Erinevuse põhjuseks on see, et Race režiim on mõeldud kasutamiseks ringradadel ja seal on kurvikiirused suuremad kui mujal. 4CONTROL aitab juhtidel hoida autot õigel trajektooril ja kurvi läbimisel alustada gaasi lisamist võimalikult vara.</p><p>&nbsp;</p><p>4CONTROL kiirusel alla 60 km/h (alla 100km/h RACE režiimis)&nbsp; ja 4CONTROL kiirusel üle 60 km/h (üle 100km/h RACE režiimis)&nbsp;</p><p><br></p><p>Tugevad põhikomponendid kõigis põlvkondades</p><p>&nbsp;</p><p>Alates 2004. aastal esitletud Megane R.S.-i esimesest põlvkonnast räägib Renault Spordi panusest neile omane sõltumatute käändtelgedega esivedrustus. Esmalt autosporti mõelduna võeti sõltumatute käändtelgedega esivedrustus kasutusele ka võimsates esiveolistes autodes, eriti koos piiratud libisemisega diferentsiaaliga.&nbsp;</p><p><br></p><p>Uue Megane R.S.-i esivedrustust on täielikult muudetud, et kohandada selle geomeetriat 19-tolliste rataste laiusega ja lisada jäikust.&nbsp;</p><p><br></p><p>Uus Renault Megane R.S. on saadaval kaht tüüpi veermikuga: Sport ja Cup. See annab klientidele võimaluse valida erineva vedrustuse seadistuse (vedrud, amortisaatorid, pukside ja stabilisaatorvarva jäikus) ja juhitavuse vahel.&nbsp;</p><p><br></p><p>Uue Megane R.S.-i Sport veermik on teedel võimalikult tõhus, see pakub uutmoodi mitmekülgsust igal pinnasel, muu hulgas ka kõige kehvema kattega ja kõige ebatasemal teel. Selle tagavad uued amortisaatorid ja elektrooniliselt juhitav pöördemomendi jaotamine: kasutades vedavate rataste pidureid, vähendab see süsteem alajuhitavust ja parandab haarduvust kurvidest väljumisel.</p><p><br></p><p>Cup veermik on mõeldud intensiivseks sportlikuks kasutamiseks ja kohandatud ringradadel sõitmiseks. Cup veermik on 10% jäigemate amortisaatoritega ja uue mehaanilise Torsen® piiratud libisemisega diferentsiaaliga. Eelmise põlvkonnaga võrreldes on selle tööparameetreid muudetud. Uus diferentsiaal parandab juhitavust kõikides oludes:&nbsp;</p><p>*Aeglustusel tähendab nõrgem lukustus (Megane III R.S.-il 30%, nüüd 25%), et kurvidesse sisenemine on täpsem;&nbsp;</p><p>* Kiirendusel parandab tugevam lukustus (Megane III R.S.-il 38%, nüüd 45%) haarduvust ja vähendab alajuhitavust – esiveoliste sõidukitega paratamatult kaasas käivat nähtust.</p><p><br></p><p>Megane III R.S.-il palju kiitust teeninud pidureid on veelgi arendatud. Uue Megane R.S.-i pidurid on võimsamad, vastupidavamad ja seega sisendavad juhile rohkem kindlust. Esimeste piduriketaste läbimõõtu on suurendatud 355 millimeetrini (eelmise põlvkonnaga võrreldes +15mm).&nbsp;&nbsp;</p><p><br></p><p>Cup veermiku puhul on lisana võimalik valida kahest materjalist kombineeritud (alumiinium/malm) pidurikettad, mille mass on ühe ketta kohta 1,8 kilo võrra madalam ning mille jahutus on intensiivsel kasutamisel tõhusam. Piduripedaali tunnetust on seadistatud täpsemaks, see võimaldab autot, eriti ringrajal, paremini kontrollida.</p><p><br></p><p>Neli survehüdraulilist löögisummutit</p><p><br></p><p>Teine uue MeganeR.S.-i veermiku uudis on peidetud vedrustusse. Renault Sport on panuseid taaskord tõstnud, paigaldades kõigile neljale amortisaatorile survehüdraulilised löögisummutid.</p><p><br></p><p>Seda rallispordist inspireeritud tehnoloogiat saab iseloomustada kui "amortisaatorit amortisaatoris". Kui amortisaatori käigu lõpp läheneb, summutab ratta liikumist teine kolb. Hajutades energiat seda rattale üle kandmata – nagu tavaline löögisummuti teeks – aitavad survehüdraulilised löögisummutid vältida igasuguseid tagasilöögi- ja võnkenähtuseid, tagades optimaalse rehvi-maapinna kontakti.&nbsp;</p><p><br></p><p>Lahendus pakub suuremat mugavust tavasõidul (ületades näiteks kiirustõkkeid, löökauke jms) ja vähendavad suurel kiirusel tekkivaid juhitavust halvendavaid nähtusi:&nbsp;&nbsp;</p><p>*Sport veermikuga on sportlikkus ühendatud klassi parima kasutusmugavusega, sportlik sõit on tehtud lihtsaks;&nbsp;</p><p>*Cup veermik on mõeldud veelgi sportlikumaks sõiduks, vedrustuse töös esinevad kõrvalekalded on minimeeritud.</p><p>&nbsp;</p><p>Megane R.S.: 15 aastat tipus!</p><p><br></p><p>2003. aasta Frankfurdi autonäitusel esitletud Megane II R.S. laiendas Renault' sportautode valikut. Teedele ja müügisalongidesse jõudis 225hobujõuline ja juba ka sõltumatute käändtelgedega esivedrustusega kiire luukpära järgneval aastal.&nbsp;</p><p><br></p><p>2005. aastal toodi avalikkuse ette radikaalsema vedrustusega Trophy versioon. Kaks aastat hiljem jõudis F1 Team R26-le – mis loodi Renault' maailmameistritiitlite tähistamiseks – piiratud libisemisega diferentsiaal.&nbsp;</p><p><br></p><p>Megane II R.S. seiklus lõppes stiilselt 2008. aastal erimudeliga R26.R. Tervelt 123 kg kergemana põrmustas see Nürburgringi Nordschleife seeriaautode rajarekordi ajaga 8:17.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kolmanda põlvkonna Megane võttis teatepulga üle 2009. aastal 250hobujõulise mootori ja veelgi isikupärasema ja jõulisema disainiga, näidates esmakordselt ka F1-stiilis alaspoilerit esimesel kaitseraual.&nbsp;</p><p><br></p><p>Megane III R.S.-i karjäär arenes erimudelite ning disainialaste muutustega kuni 2016. aastani. 2011. aastal avaldas maailmale muljet selle 265hobujõuline Trophy versioon, sõites Nürburgringil välja uue rekordi (8:07.97). Aeg parandasid veelgi 275 Trophy ja Trophy-R (2014).&nbsp; Viimati mainituga lõi Laurent Hurgon Nordschleife'il ka kaheksa minuti piiri, kolmanda rekordina läks kirja 7:54.36.</p><p><br></p><p>Esimese kahe põlvkonna Megane R.S.-e müüdi Euroopas, Jaapanis, Austraalias, Lõuna- Aafrikas ja mujal kokku üle 53 000 auto. Nüüd jätkab edulugu 2017. aasta Monaco Grand Prix'l esitletud uus Renault Megane R.S..</p><p><br></p><p>Uue põlvkonna mootorid ja käigukastid&nbsp;</p><p><br></p><p>Renault-Nissani liidu sünergiast sündinud 1,8-liitrine turbomootor</p><p>&nbsp;</p><p>Uus Renault Megane R.S. on varustatud 1,8-liitrise otsesissepritsega turbomootori uue versiooniga, mis on sündinud Renault-Nissani Liidu sünergiast. Selle versiooni maksimaalne võimsus on 280 hj (205 kW) 6000 p/min ja maksimaalne pöördemoment 390 Nm 2400 – 4800 p/min. Tegu on oma klassi ühe suurema pöördemomendiga autoga, mis annab suure panuse sõidunaudingusse ja -mugavusse.&nbsp;</p><p><br></p><p>Eesmärgiks seatud näitajate saavutamiseks konstrueerisid Renault Spordi insenerid uue, tugevdatud plokikaane ja efektiivsema jahutuse, mis hajutab kuumust kohe põlemiskambri kõrval. Mootori konstruktsioon usaldati parimate Renault Sport Carsi, Renault Sport Racingu ja Renault Technocentre1 spetsialistide hooleks. Kasutades arvutuste ja simulatsioonide tegemiseks Viry-Châtillon' keskuse võimalusi, suudeti arendustöö lõpetada vaid kuue kuuga.&nbsp;</p><p><br></p><p>Ühtlasi keskenduti Twin Scroll turbolaadurile, mida kasutas juba Megane III R.S. See tehnoloogia parandab pöördemomenti madalatel pööretel.&nbsp;</p><p><br></p><p>Et tõsta mootorisse jõudva jaheda õhu hulka, muudeti sisselaset: lisati teine õhuvõtuava ja uus, suurem õhufilter.&nbsp;</p><p><br></p><p>Et uue Megane R.S.-i mootori näitajad veelgi kõrgemale tasemele viia, töödeldi selle pindu tehnoloogiatega, mis on tuntud superautode maailmast: näiteks kasutati DLC-d (Diamond Like Carbon) klapiajamis ja Mirror Bore Coatingut silindrihülssidel.&nbsp;</p><p><br></p><p>Uue Megane R.S.-i kettajamiga modernne mootor on ka vähese CO2 heitmega ja ökonoomne (võrreldes Megane III R.S.-iga vastavalt CO2 heide -11% ja kütusekulu -8%).&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>*1&nbsp; Renault' Engineering Centre&nbsp;</p><p><br></p><p>"Trophy" versioon 2018. aasta lõpuks</p><p><br></p><p>Aasta lõpuks toob Renault Sport turule "Trophy" versiooni, mille võimsus on tõstetud 300hobujõuni ja maksimaalne pöördemoment 400 Nm-ni. Selle mudeli standardvarustusse kuuluvad Cup veermik, 19-tollised veljed ja kahest materjalist kombineeritud pidurikettad.</p><p><br></p><p>Manuaal- või EDC käigukast: klienti valikutega hellitades</p><p><br></p><p>Megane III R.S.-i kõrgelt kiidetud kuuekäiguline manuaalkäigukast on kasutusel ka uuel Megane R.S.-il.&nbsp;</p><p><br></p><p>Lisavarustusena pakutakse nüüd ka kuuekäigulist EDC topeltsiduriga käigukasti. Et garanteerida täielik töökindlus, on EDC-d – mis on tuttav juba paljudelt Renault' mudelitelt – sportauto mootori pöördemomendi ja kõrgete pöörete talumiseks tugevdatud.&nbsp;</p><p><br></p><p>Et saavutada nõutavad kiirenduse, möödasõidukiirenduse ja maksimaalse kiiruse näitajad, valisid Renault Spordi insenerid ka uued ülekanded ja käiguvahetusajad, mis muutuvad MULTI-SENSE režiimidega ja mille hulgast leiab sobiva iga sõidustiili jaoks.&nbsp;</p><p><br></p><p>EDC käigukastiga käivad koos võidusõiduautolikud roolile paigutatud käiguvahetuslabad. Käiguvahetuse kiirus sõltub MULTI-SENSE režiimist:&nbsp;&nbsp;</p><p>*Comfort ja Normal: sujuvamad käiguvahetused;</p><p>*Sport: kiiremad käiguvahetused ja võimendatud mootori hääl;</p><p>*Race: efektiivsus, kuid kompromissideta mugavuses, veelgi kiiremad käiguvahetused.&nbsp;</p><p><br></p><p>Sport ja Race režiimides pakub EDC käigukast ka järgmisi funktsioone:&nbsp;</p><p>*Kui käigukast on manuaalrežiimis, võimaldab Multi-Change Down pidurdamisel väga kiiret käikude järjestikust allavahetamist. Selleks tuleb all hoida vasakpoolset käiguvahetuslaba. See tagab, et järgmise kurvi läbimiseks on alati kasutusel kõige sobivam käik.</p><p>&nbsp;*Launch Control: sidur ja turbo pannakse ennetavalt valmis, et kohaltvõtud käiksid sama kiiresti nagu võidusõiduautoga. Sport režiimis tagab veojõukontroll ka libedal pinnasel parima võimaliku haardumise.</p><p><br></p><p>Kui disain tähendab ka dünaamikat…&nbsp;</p><p><br></p><p>Laiem rööbe ja mootorispordist tuntud lahendused</p><p><br></p><p>Uue Megane R.S.-i disain on väljendusrikas ja sportlik: et auto pakuks dünaamikat igas väikeseski detailis! Võrreldes Megane GT-ga on esimesi külgtiibu laiendatud 60 ja tagumisi 45 millimeetrit. R.S. on GT-st ka 5 millimeetri võrra madalam ning koos uute 18- või 19-tolliste velgedega on auto saanud uued proportsioonid, mis muudavad selle väliselt agressiivsemaks.</p><p><br></p><p>Võimsat disaini täiendavad paljud mootorispordist tuntud lahendused, mis paigutavad uue Megane R.S.-i automaatselt eriti võimekate autode hulka:</p><p>*Esimese kaitseraua lai õhuvõtuava ja Renault Spordile omane F-1 stiilis spoiler, mis vihjab margi osalemisele vormel 1-s. Spoileri Gun Metal Grey hall satiinviimistlus on kontrastne kere kõrgläikega;</p><p>*Spetsiaalne 3D kärjemustriga Renault Spordi esivõre;</p><p>*Uuest Renault Megane'ist inspireeritud skulptuursete ja sensuaalsete joontega profiil, mida rõhutavad R.S.-i laiem rööbe ja laiemad tiivad;&nbsp;</p><p>*Külgtiibadel esirataste taga asuvad õhusuunajad, mis optimeerivad õhuvoolu läbi rattakoobaste;&nbsp;</p><p>*Spetsiaalsed lävekarbid ühendavad visuaalselt auto esimese ja tagumise osa; musta värvi liist, mis meenutab vormel 1 autot;</p><p>*Uus, kitsam ja kere värvi tagaspoiler tagab parema aerodünaamika. Vertikaalsed ventileerimisavad rõhutavad auto laiust ja annavad aerodünaamikasse lisapanuse, optimeerides külgsuunalisi õhuvoole;&nbsp;</p><p>*Tagumise kaitsrauaga integreeritud difuusor ja Megane R.S.-i tunnusjooneks olev kaitseraua keskel asuv väljalaskesüsteemi ots, mida ilmestab dekoratiivne viimistlus;</p><p>*Eelmise põlvkonnaga võrreldes efektiivsem difuusor. Ühelt poolt muudab see aerodünaamiline element disaini sportlikumaks, teisalt lisab survejõudu;</p><p>&nbsp;*Brembo® pidurisadulad: Cup veermiku korral punased ja seetõttu entusiastidele koheselt äratuntavad.&nbsp; &nbsp;</p><p><br></p><p>Tonic Orange: särav ja dünaamiline värv!</p><p><br></p><p>Uus Megane R.S. paistab silma ka tunnusvärviga: oranžiga Tonic Orange, mis täiendab Renault Spordi värvipaletti. Sarnaselt Renault Spordi Sirius Yellow kollasele on uus värv erilise läikega ning peegeldab valgust tavalisest efektsemalt, tuues paremini esile auto profiili.</p><p><br></p><p>Sõitjateruumi resoluutne sportlikkus on ilmne igas detailis:&nbsp;&nbsp;</p><p>*Kokpiti-meeleolu loovad integreeritud peatugedega sportistmed ees;&nbsp;&nbsp;</p><p>*Kaks polstritüüpi (kangas ja Alcantara®2);</p><p>*Punased õmblused süsimustal-hallil viimistlusel3 annavad salongile otsustavalt sportliku ilme;&nbsp;</p><p>*Alumiiniumist pedaalikatted ja spetsiaalne käigukang. Istmete materjali ja kuju valimisel keskenduti põhjalikult parima kombinatsiooni leidmisele igapäevase kasutusmugavuse ja ringrajasõidul tarviliku toekuse vahel.</p><p>&nbsp;</p><p>Palencia tehase tootmisvõimekus</p><p><br></p><p>Madridist 235 kilomeetri kaugusel loodes asuvas Renault' Palencia tehases on alates 1995. aastast toodetud üle nelja miljoni Megane'i. Tänu hiljutistele stantsimis-, kerekooste- ja värvimisosakonda&nbsp; ning koosteliini tehtud investeeringutele vastab tehas uue Megane R.S.-i valmistamise nõuetele.&nbsp; Esitiivad ja laiendatud küljedetailid sobituvad kerega ilma lisadetailideta, parandades nii tajutavat kvaliteeti.</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;</p><p>*2 Sõltuvalt riigist. *3 Välja arvatud katuseluugiga versioonid.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kasutades tehnoloogiat, et lisada kiirust&nbsp;</p><p><br></p><p>R.S. Monitor: kiirem ja võimsam</p><p><br></p><p>Täiesti uue, senisest kasutajasõbralikuma ülesehituse ning laiendatud funktsioonidega telemeetria- ja infosüsteem R.S. Monitor pakub uue Megane R.S.-i juhtidele uuel tasemel kogemust. Valikusse kuulub kaks versiooni:&nbsp;</p><p>* Auto tellimisel valikuvõimaluste hulka kuuluv R.S. Monitor kogub ja summeerib umbes neljakümne autosse paigutatud anduri infot. Tänu sellele saab R-Link 2 puuteekraanil reaalajas kuvada väga erinevat infot: kiirendust, pidurdamise näitajaid, rooli nurka, 4CONTROL süsteemi teavet, temperatuure, rõhkusid jpm.</p><p>* Selles segmendis esmakordsena võimaldab R.S. Monitor Expert filmida oma sõitu ning seejärel lisada videole telemeetriaandmeid, saades suurepäraseid nö laiendatud reaalsusega videod. Need videod täiustavad uue Megane R.S.-i kasutuskogemust ning neid saab iOS ja Android nutitelefonidel töötavate rakenduste abil koheselt jagada sotsiaalmeedias.</p><p><br></p><p>Ning kui soovite R.S. Monitor Experdilt veelgi enamat, võib salvestatud andmed üle kanda R.S. Replay kodulehele. Seal saab oma sõitu vaadata, läbitud ringe viimse detailini analüüsida ning võrrelda teiste Renault Spordi kogukonna liikmete sõitudega.</p><p><br></p><p>R.S. Vision: eriti võimekas valgustus Renault Spordilt</p><p><br></p><p>Clio R.S.-il tutvustatud R.S. Vision mitmiklefektor-LED valgustus kuulub uue Megane R.S.-i standardvarustusse. Ruudulipust inspireeritud disainiga tuled on integreeritud esimese kaitserauaga ja nende vahel asub F1 stiilis spoiler. Antud segmendis on sellised tuled unikaalsed. R.S. Vision pakub võimsat ja efektiivset valgustust, mis sobib hästi kokku uue Megane R.S.-i teiste omadustega. Tulede iga plokk koosneb üheksast LED elemendist, mille abil pakub see süsteem nelja funktsiooni: gabariidituled, kurvituled, udutuled ja kaugtuled. Kaugtulede funktsioon täiendab Full-LED tehnoloogiaga põhilaternate oma, viies valgusulatuse 460 meetrini4 (+17% võrreldes Megane III R.S.-iga). C-kujuline valgussignatuur hõlmab esmakordselt ka suunatulesid.</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;</p><p>&nbsp;*4 Mõõdetuna üheluksise valgustugevuseni: inimsilma võimekuse piirini.</p><p><br></p><p>MULTI-SENSE: varieeri oma sportautoelamust</p><p><br></p><p>Kohandades mootori reageerimist, gaasipedaali juhtprogrammi, käiguvahetust5 ja roolisüsteemi tööd, võimaldab MULTI-SENSE süsteem juhtidel muuta oma sõiduelamust vastavalt oludele ja maitsele. Valikus on viis sõidurežiimi:</p><p>*Comfort: mootori ja käigukasti seadistused5 vähendavad kütusekulu;&nbsp;</p><p>*Normal: hea kompromiss mugavuse, akustika ja ohutuse vahel, ESP rakendumine on seadistatud vastavalt tavasõidu nõuetele;&nbsp;</p><p>*Sport: sportlikum iseloom, mootori kiirem reageerimine ja valjem hääl, jäigem rool, ESP hakkab tööle hiljem;&nbsp;</p><p>*Race: mõeldud ringrajale, ESP on täielikult välja lülitatud. 4CONTROL süsteemi seadistusi muudetakse elavamat juhitavust silmas pidades;</p><p>*Perso: see režiim võimaldab juhtidel muuta erinevate tehnoloogiate ja juhiabisüsteemide (ADAS)&nbsp; seadistusi.</p><p><br></p><p>Režiime saab valida R-Link 2 tahvelarvuti puuteekraani kaudu. R.S. Drive nupuga saab valida&nbsp; Sport (lühike vajutus) ja Race (nuppu tuleb pikemalt all hoides) režiime.&nbsp;</p><p><br></p><p>Tehnoloogiat kasutades mitmekülgsemaks</p><p><br></p><p>Uus Renault Megane R.S. on silmapaistvalt kiire, kuid samas ka hämmastavalt mitmekülgne sportauto, mis sobib väga hästi igapäevakasutusse.&nbsp;</p><p><br></p><p>Et pakkuda sõitjatele maksimaalset mugavust ja ohutust, kuuluvad varustusse kõik Renault Megane'i tehnoloogiad:&nbsp;</p><p>*Eraldi tööle lülitatav värviline tuuleklaasinäidik, mis kuvab sõidukiirust, navigeerimis- ja juhiabisüsteemide infot;&nbsp;</p><p>*Tosinkond juhiabisüsteemi (ADAS), teiste hulgas adaptiivne kiirushoidik (ACC), aktiiv-hädapidurdussüsteem (AEBS), ohutu pikivahe hoiatus (DW), ülekiirushoiatus koos liiklusmärkide tuvastamisega (OSP ja TSR), pimenurgahoiatus (BSW), tagurduskaamera ja käed vabad parkimine (Easy Park Assist).&nbsp;&nbsp;</p><p>*R-Link 2 puuteekraaniga tahvelarvuti – horisontaalse 7-tollise või vertikaalse 8,7-tollise ekraaniga – mille abil saab juhtida kogu auto varustust: aktiveerida juhiabisüsteeme, valida MULTI-SENSE režiime, R.S. Monitor jne.&nbsp;</p><p>*Koos Bose® inseneridega loodud helisüsteem – sh keskkõlar ees, kaheksa kõlarit mujal salongis ja bassikõlar pakiruumis – tagab täpse, selge ja tasakaalus heli.</p><p><br></p><p>5 EDC käigukastiga.</p>" } } Uus Renault Megane R.S. - AutoNet.ee

Uus Renault Megane R.S.

2018-01-19 15:36:57

Pressiteade. Sportliku sõidu entusiastid on innukalt oodanud uut Renault Megane R.S.-i, mida esmaesitleti 2017. aasta septembris Frankfurt autonäitusel. Uue Megane R.S.-i eesmärk on olla – nagu selle eelkäijadki – C segmendi „kuumade luukpärade” tipptegija. Seepärast kasutatakse kolmandas põlvkonnas täiel määral Renault Spordi kogemusi ning kirge. 


Oma jõulise disaini ja kiirusele seatud fookusega ei tee uus Renault Megane R.S. mingit saladust oma mootorisporditaustast, pakkudes sõidunaudingut nii maanteel kui ka ringrajal.

 

*Efektiivsuse, elavuse, stabiilsuse ja mugavuse ühendav veermik on kombineeritud  4CONTROL nelikroolimise ja amortisaatorite hüdrauliliste löögisummutitega; 

* Renault Sport Carsi ja Renault Sport Racingu inseneride koostöös sündinud uue põlvkonna 1,8-liitrine turbomootor võimsusega 280 hj ja 390 Nm; 

*Valikusse kuulub neli versiooni, mille hulgast leiab sobiva igaüks. Valikus on kaht tüüpi käigukastid (manuaal ja EDC) ja kaks veermikku (Sport ja Cup); 

*Kõrgtehnoloogiline varustus nagu R.S. Vision, MULTI-SENSE ja R.S. Monitori uus versioon. 


"Alates 2003. aastal esitletud esimese põlvkonna Megane R.S.-ist oleme me aina parema dünaamika ja rohkema tehnoloogiaga pakkunud üha suuremat sõidunaudingut, tegemata kompromisse  auto sobivuses igapäevakasutuseks… 2009. aastal turule jõudnud Megane III R.S. on tänaseks saanud tõeliseks legendiks, mille asendamine oli kogu meie meeskonnale tõeline väljakutse. Oleme uhked, et suutsime teha auto, mis on kurvides veelgi parem – suuresti tänu uuele 4CONTROL süsteemile. 4CONTROL muudab auto kitsastes kurvides väledamaks ning kiiretes kurvides stabiilsemaks nii tavateedel kui ka ringrajal. Võttes eeskuju margi külluslikust mootorispordipärandist, on uus Renault Megane R.S. mõeldud inimestele, kes suhtuvad autodesse kirega ja kes armastavad nendega sõita. Ning tänu oma mitmekülgsusele sobib ta täiuslikult ka igapäevakasutusse." 

Patrice Ratti, Renault Sport Carsi tegevjuht

 

"Lüües 2017. aastal auto arenduse juures kaasa, olen Renault Megane R.S.-i saadiku tiitli üle  väga uhke. Mul oli võimalus seda autot testida erinevatel ringradadel – Monacos, Montlhéry's ja Spa-Francorchamps's – ja aitos kasutatud uued tehnoloogiad avaldasid mulle muljet. 4CONTROL on efektiivsust hindavale juhile tõeline täitunud unistus: see süsteem lisab üheaegselt nii vilkust kui ka stabiilsust. Kahju, et vormel 1-s on nelikroolimine keelatud!"  

Nico Hülkenberg, Renault Sport Formula One Teami piloot ja Renault Sport Carsi saadik. 

 

Veermik, mis ühendab kiiruse, elava juhitavuse ja stabiilsuse


4CONTROL tehnoloogia: segmendis ainulaadne


Megane III R.S.-i juhitavus oli väga kõrgel tasemel, kuid veermiku- ja vedrustussüsteemide insenerid on uue Megane R.S.-iga läinud veelgi kaugemale, võttes kasutusele 4CONTROL tehnoloogia. 


Sport ja Cup veermiku puhul standardvarustusse kuuluv 4CONTROL nelikroolimine on kompaktsete sportautode klassis esmakordne. Renault Spordi eksperdid on 4CONTROL süsteemi spetsiaalselt seadistanud võimsale ja kiirele sportautole. 


Tulemusena on sõidukogemus veelgi vahetum, jättes mulje, et auto on teele otsekui liimitud. 4CONTROL tagab väleduse kitsastes kurvides ja mulje tavaldava stabiilsuse suure kiirusega läbitavates kurvides:


*Madalal kiirusel pööravad tagumised rattad esimeste ratastega vastupidises suunas maksimaalse nurgaga 2,7 kraadi. 4CONTROL süsteemi eelised tulevad eriti hästi välja teravama juhitavusena kurvilistel teedel, pakkudes 20% võrra vahetumat roolimist. Valitud seadistused tagavad kiirema kurvidesse sisenemise ja esiveolise auto kohta seninägematult lõbusa juhitavuse.

*Suurematel kiirustel pööravad tagarattad esiratastega samas suunas, pöördenurk on piiratud ühe kraadiga. Optimaalselt pööravad tagarattad võimaldavad nautida suuremat stabiilsust ja lõõgastavat, kuid samas sportlikku sõidustiili.

*Muutus toimub kiirusel 60 km/h, Race sõidurežiimis 100 km/h. Erinevuse põhjuseks on see, et Race režiim on mõeldud kasutamiseks ringradadel ja seal on kurvikiirused suuremad kui mujal. 4CONTROL aitab juhtidel hoida autot õigel trajektooril ja kurvi läbimisel alustada gaasi lisamist võimalikult vara.

 

4CONTROL kiirusel alla 60 km/h (alla 100km/h RACE režiimis)  ja 4CONTROL kiirusel üle 60 km/h (üle 100km/h RACE režiimis) 


Tugevad põhikomponendid kõigis põlvkondades

 

Alates 2004. aastal esitletud Megane R.S.-i esimesest põlvkonnast räägib Renault Spordi panusest neile omane sõltumatute käändtelgedega esivedrustus. Esmalt autosporti mõelduna võeti sõltumatute käändtelgedega esivedrustus kasutusele ka võimsates esiveolistes autodes, eriti koos piiratud libisemisega diferentsiaaliga. 


Uue Megane R.S.-i esivedrustust on täielikult muudetud, et kohandada selle geomeetriat 19-tolliste rataste laiusega ja lisada jäikust. 


Uus Renault Megane R.S. on saadaval kaht tüüpi veermikuga: Sport ja Cup. See annab klientidele võimaluse valida erineva vedrustuse seadistuse (vedrud, amortisaatorid, pukside ja stabilisaatorvarva jäikus) ja juhitavuse vahel. 


Uue Megane R.S.-i Sport veermik on teedel võimalikult tõhus, see pakub uutmoodi mitmekülgsust igal pinnasel, muu hulgas ka kõige kehvema kattega ja kõige ebatasemal teel. Selle tagavad uued amortisaatorid ja elektrooniliselt juhitav pöördemomendi jaotamine: kasutades vedavate rataste pidureid, vähendab see süsteem alajuhitavust ja parandab haarduvust kurvidest väljumisel.


Cup veermik on mõeldud intensiivseks sportlikuks kasutamiseks ja kohandatud ringradadel sõitmiseks. Cup veermik on 10% jäigemate amortisaatoritega ja uue mehaanilise Torsen® piiratud libisemisega diferentsiaaliga. Eelmise põlvkonnaga võrreldes on selle tööparameetreid muudetud. Uus diferentsiaal parandab juhitavust kõikides oludes: 

*Aeglustusel tähendab nõrgem lukustus (Megane III R.S.-il 30%, nüüd 25%), et kurvidesse sisenemine on täpsem; 

* Kiirendusel parandab tugevam lukustus (Megane III R.S.-il 38%, nüüd 45%) haarduvust ja vähendab alajuhitavust – esiveoliste sõidukitega paratamatult kaasas käivat nähtust.


Megane III R.S.-il palju kiitust teeninud pidureid on veelgi arendatud. Uue Megane R.S.-i pidurid on võimsamad, vastupidavamad ja seega sisendavad juhile rohkem kindlust. Esimeste piduriketaste läbimõõtu on suurendatud 355 millimeetrini (eelmise põlvkonnaga võrreldes +15mm).  


Cup veermiku puhul on lisana võimalik valida kahest materjalist kombineeritud (alumiinium/malm) pidurikettad, mille mass on ühe ketta kohta 1,8 kilo võrra madalam ning mille jahutus on intensiivsel kasutamisel tõhusam. Piduripedaali tunnetust on seadistatud täpsemaks, see võimaldab autot, eriti ringrajal, paremini kontrollida.


Neli survehüdraulilist löögisummutit


Teine uue MeganeR.S.-i veermiku uudis on peidetud vedrustusse. Renault Sport on panuseid taaskord tõstnud, paigaldades kõigile neljale amortisaatorile survehüdraulilised löögisummutid.


Seda rallispordist inspireeritud tehnoloogiat saab iseloomustada kui "amortisaatorit amortisaatoris". Kui amortisaatori käigu lõpp läheneb, summutab ratta liikumist teine kolb. Hajutades energiat seda rattale üle kandmata – nagu tavaline löögisummuti teeks – aitavad survehüdraulilised löögisummutid vältida igasuguseid tagasilöögi- ja võnkenähtuseid, tagades optimaalse rehvi-maapinna kontakti. 


Lahendus pakub suuremat mugavust tavasõidul (ületades näiteks kiirustõkkeid, löökauke jms) ja vähendavad suurel kiirusel tekkivaid juhitavust halvendavaid nähtusi:  

*Sport veermikuga on sportlikkus ühendatud klassi parima kasutusmugavusega, sportlik sõit on tehtud lihtsaks; 

*Cup veermik on mõeldud veelgi sportlikumaks sõiduks, vedrustuse töös esinevad kõrvalekalded on minimeeritud.

 

Megane R.S.: 15 aastat tipus!


2003. aasta Frankfurdi autonäitusel esitletud Megane II R.S. laiendas Renault' sportautode valikut. Teedele ja müügisalongidesse jõudis 225hobujõuline ja juba ka sõltumatute käändtelgedega esivedrustusega kiire luukpära järgneval aastal. 


2005. aastal toodi avalikkuse ette radikaalsema vedrustusega Trophy versioon. Kaks aastat hiljem jõudis F1 Team R26-le – mis loodi Renault' maailmameistritiitlite tähistamiseks – piiratud libisemisega diferentsiaal. 


Megane II R.S. seiklus lõppes stiilselt 2008. aastal erimudeliga R26.R. Tervelt 123 kg kergemana põrmustas see Nürburgringi Nordschleife seeriaautode rajarekordi ajaga 8:17. 


Kolmanda põlvkonna Megane võttis teatepulga üle 2009. aastal 250hobujõulise mootori ja veelgi isikupärasema ja jõulisema disainiga, näidates esmakordselt ka F1-stiilis alaspoilerit esimesel kaitseraual. 


Megane III R.S.-i karjäär arenes erimudelite ning disainialaste muutustega kuni 2016. aastani. 2011. aastal avaldas maailmale muljet selle 265hobujõuline Trophy versioon, sõites Nürburgringil välja uue rekordi (8:07.97). Aeg parandasid veelgi 275 Trophy ja Trophy-R (2014).  Viimati mainituga lõi Laurent Hurgon Nordschleife'il ka kaheksa minuti piiri, kolmanda rekordina läks kirja 7:54.36.


Esimese kahe põlvkonna Megane R.S.-e müüdi Euroopas, Jaapanis, Austraalias, Lõuna- Aafrikas ja mujal kokku üle 53 000 auto. Nüüd jätkab edulugu 2017. aasta Monaco Grand Prix'l esitletud uus Renault Megane R.S..


Uue põlvkonna mootorid ja käigukastid 


Renault-Nissani liidu sünergiast sündinud 1,8-liitrine turbomootor

 

Uus Renault Megane R.S. on varustatud 1,8-liitrise otsesissepritsega turbomootori uue versiooniga, mis on sündinud Renault-Nissani Liidu sünergiast. Selle versiooni maksimaalne võimsus on 280 hj (205 kW) 6000 p/min ja maksimaalne pöördemoment 390 Nm 2400 – 4800 p/min. Tegu on oma klassi ühe suurema pöördemomendiga autoga, mis annab suure panuse sõidunaudingusse ja -mugavusse. 


Eesmärgiks seatud näitajate saavutamiseks konstrueerisid Renault Spordi insenerid uue, tugevdatud plokikaane ja efektiivsema jahutuse, mis hajutab kuumust kohe põlemiskambri kõrval. Mootori konstruktsioon usaldati parimate Renault Sport Carsi, Renault Sport Racingu ja Renault Technocentre1 spetsialistide hooleks. Kasutades arvutuste ja simulatsioonide tegemiseks Viry-Châtillon' keskuse võimalusi, suudeti arendustöö lõpetada vaid kuue kuuga. 


Ühtlasi keskenduti Twin Scroll turbolaadurile, mida kasutas juba Megane III R.S. See tehnoloogia parandab pöördemomenti madalatel pööretel. 


Et tõsta mootorisse jõudva jaheda õhu hulka, muudeti sisselaset: lisati teine õhuvõtuava ja uus, suurem õhufilter. 


Et uue Megane R.S.-i mootori näitajad veelgi kõrgemale tasemele viia, töödeldi selle pindu tehnoloogiatega, mis on tuntud superautode maailmast: näiteks kasutati DLC-d (Diamond Like Carbon) klapiajamis ja Mirror Bore Coatingut silindrihülssidel. 


Uue Megane R.S.-i kettajamiga modernne mootor on ka vähese CO2 heitmega ja ökonoomne (võrreldes Megane III R.S.-iga vastavalt CO2 heide -11% ja kütusekulu -8%). 

 

*1  Renault' Engineering Centre 


"Trophy" versioon 2018. aasta lõpuks


Aasta lõpuks toob Renault Sport turule "Trophy" versiooni, mille võimsus on tõstetud 300hobujõuni ja maksimaalne pöördemoment 400 Nm-ni. Selle mudeli standardvarustusse kuuluvad Cup veermik, 19-tollised veljed ja kahest materjalist kombineeritud pidurikettad.


Manuaal- või EDC käigukast: klienti valikutega hellitades


Megane III R.S.-i kõrgelt kiidetud kuuekäiguline manuaalkäigukast on kasutusel ka uuel Megane R.S.-il. 


Lisavarustusena pakutakse nüüd ka kuuekäigulist EDC topeltsiduriga käigukasti. Et garanteerida täielik töökindlus, on EDC-d – mis on tuttav juba paljudelt Renault' mudelitelt – sportauto mootori pöördemomendi ja kõrgete pöörete talumiseks tugevdatud. 


Et saavutada nõutavad kiirenduse, möödasõidukiirenduse ja maksimaalse kiiruse näitajad, valisid Renault Spordi insenerid ka uued ülekanded ja käiguvahetusajad, mis muutuvad MULTI-SENSE režiimidega ja mille hulgast leiab sobiva iga sõidustiili jaoks. 


EDC käigukastiga käivad koos võidusõiduautolikud roolile paigutatud käiguvahetuslabad. Käiguvahetuse kiirus sõltub MULTI-SENSE režiimist:  

*Comfort ja Normal: sujuvamad käiguvahetused;

*Sport: kiiremad käiguvahetused ja võimendatud mootori hääl;

*Race: efektiivsus, kuid kompromissideta mugavuses, veelgi kiiremad käiguvahetused. 


Sport ja Race režiimides pakub EDC käigukast ka järgmisi funktsioone: 

*Kui käigukast on manuaalrežiimis, võimaldab Multi-Change Down pidurdamisel väga kiiret käikude järjestikust allavahetamist. Selleks tuleb all hoida vasakpoolset käiguvahetuslaba. See tagab, et järgmise kurvi läbimiseks on alati kasutusel kõige sobivam käik.

 *Launch Control: sidur ja turbo pannakse ennetavalt valmis, et kohaltvõtud käiksid sama kiiresti nagu võidusõiduautoga. Sport režiimis tagab veojõukontroll ka libedal pinnasel parima võimaliku haardumise.


Kui disain tähendab ka dünaamikat… 


Laiem rööbe ja mootorispordist tuntud lahendused


Uue Megane R.S.-i disain on väljendusrikas ja sportlik: et auto pakuks dünaamikat igas väikeseski detailis! Võrreldes Megane GT-ga on esimesi külgtiibu laiendatud 60 ja tagumisi 45 millimeetrit. R.S. on GT-st ka 5 millimeetri võrra madalam ning koos uute 18- või 19-tolliste velgedega on auto saanud uued proportsioonid, mis muudavad selle väliselt agressiivsemaks.


Võimsat disaini täiendavad paljud mootorispordist tuntud lahendused, mis paigutavad uue Megane R.S.-i automaatselt eriti võimekate autode hulka:

*Esimese kaitseraua lai õhuvõtuava ja Renault Spordile omane F-1 stiilis spoiler, mis vihjab margi osalemisele vormel 1-s. Spoileri Gun Metal Grey hall satiinviimistlus on kontrastne kere kõrgläikega;

*Spetsiaalne 3D kärjemustriga Renault Spordi esivõre;

*Uuest Renault Megane'ist inspireeritud skulptuursete ja sensuaalsete joontega profiil, mida rõhutavad R.S.-i laiem rööbe ja laiemad tiivad; 

*Külgtiibadel esirataste taga asuvad õhusuunajad, mis optimeerivad õhuvoolu läbi rattakoobaste; 

*Spetsiaalsed lävekarbid ühendavad visuaalselt auto esimese ja tagumise osa; musta värvi liist, mis meenutab vormel 1 autot;

*Uus, kitsam ja kere värvi tagaspoiler tagab parema aerodünaamika. Vertikaalsed ventileerimisavad rõhutavad auto laiust ja annavad aerodünaamikasse lisapanuse, optimeerides külgsuunalisi õhuvoole; 

*Tagumise kaitsrauaga integreeritud difuusor ja Megane R.S.-i tunnusjooneks olev kaitseraua keskel asuv väljalaskesüsteemi ots, mida ilmestab dekoratiivne viimistlus;

*Eelmise põlvkonnaga võrreldes efektiivsem difuusor. Ühelt poolt muudab see aerodünaamiline element disaini sportlikumaks, teisalt lisab survejõudu;

 *Brembo® pidurisadulad: Cup veermiku korral punased ja seetõttu entusiastidele koheselt äratuntavad.   


Tonic Orange: särav ja dünaamiline värv!


Uus Megane R.S. paistab silma ka tunnusvärviga: oranžiga Tonic Orange, mis täiendab Renault Spordi värvipaletti. Sarnaselt Renault Spordi Sirius Yellow kollasele on uus värv erilise läikega ning peegeldab valgust tavalisest efektsemalt, tuues paremini esile auto profiili.


Sõitjateruumi resoluutne sportlikkus on ilmne igas detailis:  

*Kokpiti-meeleolu loovad integreeritud peatugedega sportistmed ees;  

*Kaks polstritüüpi (kangas ja Alcantara®2);

*Punased õmblused süsimustal-hallil viimistlusel3 annavad salongile otsustavalt sportliku ilme; 

*Alumiiniumist pedaalikatted ja spetsiaalne käigukang. Istmete materjali ja kuju valimisel keskenduti põhjalikult parima kombinatsiooni leidmisele igapäevase kasutusmugavuse ja ringrajasõidul tarviliku toekuse vahel.

 

Palencia tehase tootmisvõimekus


Madridist 235 kilomeetri kaugusel loodes asuvas Renault' Palencia tehases on alates 1995. aastast toodetud üle nelja miljoni Megane'i. Tänu hiljutistele stantsimis-, kerekooste- ja värvimisosakonda  ning koosteliini tehtud investeeringutele vastab tehas uue Megane R.S.-i valmistamise nõuetele.  Esitiivad ja laiendatud küljedetailid sobituvad kerega ilma lisadetailideta, parandades nii tajutavat kvaliteeti.

                                                                 

*2 Sõltuvalt riigist. *3 Välja arvatud katuseluugiga versioonid. 


Kasutades tehnoloogiat, et lisada kiirust 


R.S. Monitor: kiirem ja võimsam


Täiesti uue, senisest kasutajasõbralikuma ülesehituse ning laiendatud funktsioonidega telemeetria- ja infosüsteem R.S. Monitor pakub uue Megane R.S.-i juhtidele uuel tasemel kogemust. Valikusse kuulub kaks versiooni: 

* Auto tellimisel valikuvõimaluste hulka kuuluv R.S. Monitor kogub ja summeerib umbes neljakümne autosse paigutatud anduri infot. Tänu sellele saab R-Link 2 puuteekraanil reaalajas kuvada väga erinevat infot: kiirendust, pidurdamise näitajaid, rooli nurka, 4CONTROL süsteemi teavet, temperatuure, rõhkusid jpm.

* Selles segmendis esmakordsena võimaldab R.S. Monitor Expert filmida oma sõitu ning seejärel lisada videole telemeetriaandmeid, saades suurepäraseid nö laiendatud reaalsusega videod. Need videod täiustavad uue Megane R.S.-i kasutuskogemust ning neid saab iOS ja Android nutitelefonidel töötavate rakenduste abil koheselt jagada sotsiaalmeedias.


Ning kui soovite R.S. Monitor Experdilt veelgi enamat, võib salvestatud andmed üle kanda R.S. Replay kodulehele. Seal saab oma sõitu vaadata, läbitud ringe viimse detailini analüüsida ning võrrelda teiste Renault Spordi kogukonna liikmete sõitudega.


R.S. Vision: eriti võimekas valgustus Renault Spordilt


Clio R.S.-il tutvustatud R.S. Vision mitmiklefektor-LED valgustus kuulub uue Megane R.S.-i standardvarustusse. Ruudulipust inspireeritud disainiga tuled on integreeritud esimese kaitserauaga ja nende vahel asub F1 stiilis spoiler. Antud segmendis on sellised tuled unikaalsed. R.S. Vision pakub võimsat ja efektiivset valgustust, mis sobib hästi kokku uue Megane R.S.-i teiste omadustega. Tulede iga plokk koosneb üheksast LED elemendist, mille abil pakub see süsteem nelja funktsiooni: gabariidituled, kurvituled, udutuled ja kaugtuled. Kaugtulede funktsioon täiendab Full-LED tehnoloogiaga põhilaternate oma, viies valgusulatuse 460 meetrini4 (+17% võrreldes Megane III R.S.-iga). C-kujuline valgussignatuur hõlmab esmakordselt ka suunatulesid.

                                                                          

 *4 Mõõdetuna üheluksise valgustugevuseni: inimsilma võimekuse piirini.


MULTI-SENSE: varieeri oma sportautoelamust


Kohandades mootori reageerimist, gaasipedaali juhtprogrammi, käiguvahetust5 ja roolisüsteemi tööd, võimaldab MULTI-SENSE süsteem juhtidel muuta oma sõiduelamust vastavalt oludele ja maitsele. Valikus on viis sõidurežiimi:

*Comfort: mootori ja käigukasti seadistused5 vähendavad kütusekulu; 

*Normal: hea kompromiss mugavuse, akustika ja ohutuse vahel, ESP rakendumine on seadistatud vastavalt tavasõidu nõuetele; 

*Sport: sportlikum iseloom, mootori kiirem reageerimine ja valjem hääl, jäigem rool, ESP hakkab tööle hiljem; 

*Race: mõeldud ringrajale, ESP on täielikult välja lülitatud. 4CONTROL süsteemi seadistusi muudetakse elavamat juhitavust silmas pidades;

*Perso: see režiim võimaldab juhtidel muuta erinevate tehnoloogiate ja juhiabisüsteemide (ADAS)  seadistusi.


Režiime saab valida R-Link 2 tahvelarvuti puuteekraani kaudu. R.S. Drive nupuga saab valida  Sport (lühike vajutus) ja Race (nuppu tuleb pikemalt all hoides) režiime. 


Tehnoloogiat kasutades mitmekülgsemaks


Uus Renault Megane R.S. on silmapaistvalt kiire, kuid samas ka hämmastavalt mitmekülgne sportauto, mis sobib väga hästi igapäevakasutusse. 


Et pakkuda sõitjatele maksimaalset mugavust ja ohutust, kuuluvad varustusse kõik Renault Megane'i tehnoloogiad: 

*Eraldi tööle lülitatav värviline tuuleklaasinäidik, mis kuvab sõidukiirust, navigeerimis- ja juhiabisüsteemide infot; 

*Tosinkond juhiabisüsteemi (ADAS), teiste hulgas adaptiivne kiirushoidik (ACC), aktiiv-hädapidurdussüsteem (AEBS), ohutu pikivahe hoiatus (DW), ülekiirushoiatus koos liiklusmärkide tuvastamisega (OSP ja TSR), pimenurgahoiatus (BSW), tagurduskaamera ja käed vabad parkimine (Easy Park Assist).  

*R-Link 2 puuteekraaniga tahvelarvuti – horisontaalse 7-tollise või vertikaalse 8,7-tollise ekraaniga – mille abil saab juhtida kogu auto varustust: aktiveerida juhiabisüsteeme, valida MULTI-SENSE režiime, R.S. Monitor jne. 

*Koos Bose® inseneridega loodud helisüsteem – sh keskkõlar ees, kaheksa kõlarit mujal salongis ja bassikõlar pakiruumis – tagab täpse, selge ja tasakaalus heli.


5 EDC käigukastiga.


Sama kategooria uudised
Populaarseimad uudised