Proovisõit - Renault Koleos

2018-03-13 13:00:00

Seoses Renault Koleosega meenub alati kõigepealt üks autondusse täiesti mittepuutuv lugu. Kuid see räägib prantslaslikust kiiksust või omapärast, mille sugemeid pea iga kord sealtkandi autodeltki leida võib. Sestap peatun põgusalt ka sellel. Aasta oli siis 2011 ja Renault korraldas faceliftitud Koleose proovisõite oma Pariisi külje all asuval katsepolügoonil. Lõuna serveeriti ühes modernses hoones, kus lisaks söögile pakuti ka juhtmevaba internetti. Kõik oli kena aga wi-fi kood oli A4 paberil neli rida täiesti suvalisi sümboleid 12 suurusega fondis.  Meid oli seal 30-40 inimest, ilmselt keegi ei viitsinud seda jada kuskile sisestama hakata. Kindlasti oli seal maailma kiireim netiühendus, kuid samas ka täiesti kasutu. Sihuke kummaline juhtumine siis otse Prantsusmaalt.


Eelmise põlve Koleos ise oli kusjuures täiesti sõidetav auto. Kes suutis selle välimusest mööda vaadata, sai tolle aja mõistes igati korraliku linnamaasturi selle sõna kõige otsesemas tähenduses. Jah, seal olid küll mõned kallakute stardi- ja laskumisabid ning ka kergema maastikuga sai auto hästi hakkama, kuid Koleoste peamine leviala jäi ikkagi linnatänavatele. 


Nüüd on aga aastad mööda läinud ning tänavatele jõudnud teise põlvkonna Koleosed. Taaskord ehitatud Nissan Qashqai ja X-Trailiga samale põhjale, kuid välimuses palju intrigeerivam. Renault´i viimastel mudelitel kasutatud kujustusstiil sobib suuremale autole isegi paremini, kui sõiduautodele, sest ruumi, kus disainer saab end välja elada on lihtsalt rohkem. Ja kui esimese põlvkonna autole üritati seda macholikkust vägisi külge pookida, siis uus on pesueht härg juba ilma igasuguste lisanditetagi. Vahepealseil aastail on põhjalikult muutunud ka arusaam interjöörilahendustest ning kohustuslikust nimekirjast pardale kuuluvast mugavusvarustusest ning kui potentsiaalsel ostja rahakott võimaldab pisut loomingulisemat lähenemist, siis Koleose puhul võib kokku segada igati isuäratava koosluse. 


Turvavarustuse nimekirjast leiab liiklusmärke tuvastava süsteemi, sõidureast lahkumise hoiatuse, tulede automaatse ümberlülituse, parkimis- ja pidurdusassistendi, pimenurgaanduri ning loomulikult nõlvalt stardiabi. Muide, see kõik kokku sai Euro NCAP testides ohutuse eest 5 tärni, ehk maksimaalse tulemuse.


Salongi ruumikuse üle ei saa ilmselt keegi kurta. Piisavalt jalaruumi jagub nii ette kui taha. Saadaval on nii esiistmete soojendus, kui ventilatsioon, tagumiste istmete seljatugesid saab alla klappida pagasiruumist ning auto talviseks menetlemiseks saab rooliratta elektri toel soojaks lasta. 


Mootorivalik koosneb kahest diislist töömahtudega 1,6 ja 2,0 liitrit. Võimsused vastavalt 130 ja 175 hobujõudu. Viimased on nelikveolised ning manuaalkasti kõrvale pakutakse ka variaatorkasti X-Tronic. Eelhäälestatud sõiduseadeid on siis kolm: esivedu, automaatne nelikvedu, mis jagab pöördemomenti olenevalt teeoludest ning lõpuks kiiruseni kuni 40 km/h toimetav LOCK, kus moment jagatakse telgede vahel võrdselt. Nagu ka esimese põlve Koleos, suudab uuski auklikust külavaheteest oluliselt enamat, kuid ilmselgelt eelistaks pigem linnatänavatel ja maanteedel sõita. Sellest räägivad nii pehmemapoolsem vedrustus, kui suhteliselt kerge ja tundetu rool. Müraisolatsioon saab oma ülesandega hakkama, enamiku foonist annab tuulemüra, kuid konarlikel teedel ka vedrustus. Aga prantslaslikult autolt võibki pigem mugavusele rõhumist eeldada ning „oh, shit” käepide käigukangi kõrval tundub pigem overkilli kui reaalsest vajadusest lähtuva vidinana. 


Tavaliselt kipub olema nii, et mida suurem ja kallim sõiduk, seda mugavam sellega sõita on. Ja Renault suur maastur pole siin mingiks erandiks. Odavama Koleose hind algab pisut üle 25000 eurost ja kalleima oma küündib koos kogu võimaliku lisavarustusega peaaegu 39000 kanti välja. Tippversiooni Koleos Initiale Paris puhul on praktiliselt kõik, mida Renault sellele mudelile üldse pakub, juba baasvarustusena kaasas, kuid lisaraha eest saab lasta paigaldada klaasist panoraamkatuse, mis on üks äraütlemata hubasust tekitav vidin, metallikvärvi, parkimisassistendi ning talvepaketi koos soojendatava tuuleklaasi, rooliratta ja tagumiste külgmiste istmetega.


Tähtsamad parameetrid tehniliste andmete tabelist: Renault Koleose pikkus ulatub 4673, laius 1843, kõrgus 1678 ning telgede vahe 2705 millimeetrini. Variaatoriga modifikatsioon kiirendab 9,5 sekundiga sajani ning suudab tippkiiruseks näidata 201 km/h. Keskmine kütusekulu kippus ligi 7 liitrini saja kilomeetri kohta, loomulikult sõltub see paljuski juhi tujust, iseloomust ja ajalimiitidest punktist A punkti B jõudmisel. Kütusepaak mahutab 60 liitrit. 


Loomulikult ei puudu ka selle auto juurest need alguses juba mainitud prantslaslikud kiiksud. Aga mine ja avasta need ise. Hoiatan, võivad hakata meeldima!


Sama kategooria uudised

Proovisõit - Nissan Navara Trek-1°

2018-06-19 16:40:12

Proovisõit - Dacia Duster

2018-03-21 21:42:00

Proovisõit - Nissan Leaf

2018-03-17 19:35:00

Proovisõit - Renault Koleos

2018-03-13 13:00:00

Proovisõit - Nissan Qashqai

2018-03-09 12:00:00

Proovisõit - Toyota Land Cruiser

2018-03-05 13:00:00

Proovisõit - Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive

2018-03-03 15:45:36

Proovisõit - Peugeot 308

2018-02-26 10:45:01

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Proovisõit - Ford Edge

2018-02-08 20:51:48

Proovisõit - Maserati Levante

2018-01-15 18:28:25

Proovisõit - Ford Fiesta

2017-12-14 13:06:03

Viimased uudised

Vaata videolt, kuidas maastur küljele keerati

2018-08-20 12:14:19

Jube õnnetus boksiteel

2018-08-20 12:11:50

Ta lendab siiski!

2018-08-20 11:56:42

Täiesti lambist surmaga lõppenud õnnetus

2018-08-20 11:05:03

Reaktiivmootoriga auto crash lõppes tragöödiaga

2018-08-20 10:24:35

Ratturil räigelt vedas

2018-08-18 12:22:47

Laeva lossimine Venemaal

2018-08-17 13:58:27

Kui inimesed oleksid krokodillid

2018-08-17 10:47:06

Kui jätad auto liiga pikalt päikese kätte

2018-08-17 10:38:03

Ränk avarii: üks surnud, teine koomas

2018-08-17 09:58:55

Tuletõrjujate operatiivsus jättis küll kõvasti soovida

2018-08-17 09:22:39

Veoka juht põhjustas ränkraske õnnetuse

2018-08-16 15:50:01

Populaarseimad uudised

Sellel kaameral on tõepoolest hea suumimine

2018-07-27 10:07:58

Kütuse varastamine jõudis uuele tasemele

2018-07-25 13:20:00

Kogu pere plaksust valmis

2018-07-26 13:24:27

Jõgevamaal põrkasid kokku liinibuss ja sõiduauto. 8 vigastatut

2018-08-11 15:05:21

Mida teha, kui auto nagiseb ja mootorist tuleb kummalisi hääli

2018-08-08 14:53:03

Ega juhist vist elulooma enam pole

2018-08-02 12:25:13

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>