array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "86960" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "268" ["headline"]=> string(43) "Proovisõit - Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive" ["posttime"]=> string(19) "2018-03-03 15:45:36" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(41) "Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive,proovisõit" ["counter"]=> string(4) "1450" ["description"]=> string(127) "Seati positsioneeritakse Volkswageni kontsernis kui nooremale sihtgrupile mõeldud autotootjat. Kas Leon Cupra on just neile..." ["fulltexta"]=> string(5400) "<p>Seati positsioneeritakse Volkswageni kontsernis kui nooremale sihtgrupile mõeldud autotootjat. Kas Leon Cupra on just neile loodud, mine võta kinni, kuid eks iga sõitja soovi, et tema hoolealune oleks ka mõneks äkilisemaks liigutuseks võimeline ja vähe on üldse autosid millele mõned täiendavad hobujõud mööda külgi maha jookseks.</p><p><br></p><p>Cupra, nagu kõik Seatiga kokkupuutunud autosõbrad teavad, tähistab mudelite tippversioone. Leoni mõistes on tegu emakontserni kaheliitrise turbomootori edasiarendusega, mis kokkuvõttes annab välja 300 hobujõudu ja 380 Nm pöördemomenti. Viimane on saadaval vahemikus 1800 – 5500 p/min. Ülemäärases elastsuse jõuallikat muidugi süüdistada ei saa, kuid mudelile valitud kuuekäiguline DSG suudab pöörded täiesti sõidetavas kõrguses hoida.&nbsp;</p><p><br></p><p>300 hobujõudu on muidugi 300 hobujõudu. Enam, kui mistahes teisel seeriatootmises oleval Seatil. Paigalt sajani süstimiseks vajatakse minimaalseimal juhul kõigest 4,9 sekundit, mida mistahes tavakasutuses oleva sõiduki kohta on ikka meeliülendavalt vähe. Siin aga nõuab üks väike nüanss pikemat lahtiseletamist. Leon Cuprat pakutakse kolmes erinevas keretüübis: kolme- ja viieukseline luukpära ning universaal. Esimesed kaks on esiveolised sõidukid ning nende kiirenduse aeg on ka sekundikese võrra nadim. Universaalil aga veavad kõik neli ratast ning on seetõttu sprindis võimekam.&nbsp;</p><p><br></p><p>Selline igapäevasportauto peab olema hästi häälestatav, sest ehk vaid üksikud indiviidid võtavad igapäevast tööle sõitmist kui F1 või WRC etappi, kus mistahes foori tagant tuleb kummide vilinal ja suitsupahvakut maha jättes minema pühkida. Pealegi, kõik teised liiklejad vihkavad selliseid ja ka pidev politseinikele silma jäämine pole ilmselgelt kõige õigem lähenemine. Seega, tavaolukorras peaks saama oma autoga rahulikult liigelda ja Cupra omadusi kasutada siis, kui silmist juba cupra täiega välja lööb. Seat pakub selleks välja mitmed eelhäälestatud seadistusi. Kõige rahulikum on Comfort, sellele järgnevad Sport, Cupra ja lõpuks veel ka Individual. Esimese kolmega on ilmselt kõik arusaadav, kuid ilmselt just Individual on see seade, millega auto täiesti endale meelepäraseks timmida. Samas ega ka Comfort autot lõpmatuseni uimaseks ei muuda ning pakub küllaga feelingut siingi. Cupra lööb muidugi kõik punasesse:&nbsp; pöörded ei kuku enam alla 3500, vedrustus kangestub, roolisüsteemi ja gaasipedaali tundlikkused kasvavad, käiguvahetus kiireneb, kellade taustad värvuvad punaseks, lustisüsteemi ekraanilt vaatavad vastu õlitemperatuuri, turbo rõhu ja G-jõudude näidud. Ahjaa, ka auto hääl muutub kõvasti kuraasikamaks. Kummalisel kombel aga ei haaku hääletooni muutus päris alati tahhomeetri seieri liikumisega. Jah, see tuleb siiski kõigest kõlaritest. Ehk ongi nii isegi parem, sest ega ümbritsev maailm ei pea ju teadma, kui laes kiirelt kurviliselt teelt tulnud sõitja adrenaliin parasjagu on ning las jääb see saadud cupra-emotsioon siiski vaid autosse sisse.&nbsp;</p><p><br></p><p>Emotsiooni pakub see auto täie raha eest. Kiirendab hästi, pidurdab veelgi paremini ja rataste haakumisvõime teega ületab kõiki ootusi. Ja kui mõtled, et tegu on täiesti tavalise rahvaauto tippversiooniga, siis tekib küsimus, et miks selliseid nii vähe toodetakse?</p><p><br></p><p>Tegelikult pole ju selleks palju vaja. Kui vaatame Leon ST-d, siis tavalist ja Cuprat eristavad väljast vaid suuremad õhuvõtuavad, punased pidurisadulad, topelt summutiotsikud ning loomulikult Cupra logod. Sees on suurim muutus sportlikum rooliratas ja kogu lugu. Hind ka muidugi. Kui tavalise bensiinimootoriga Leon ST, kalleimas varustusastmes, saab kätte ca 25 000 euro eest, siis Cupra eest küsitakse ümmarguselt 31 000 eurot. Aga viimasel on ka nelikvedu. Seega vahe ei olegi nii üüratult suur.&nbsp;</p><p><br></p><p>Nagu juba mainitud, pakub Leon ST Cupra peale täiendava võimsuse ka kõike muud, mida üks tavaline universaalkerega Leon pakub – piisavalt ruumikust nii sõitjatele, kui pagasile, mugavust ja turvalisust.&nbsp;</p><p><br></p><p>Võtame ette tehniliste andmete tabeli: Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive pikkuseks on 4282, laiuseks 1816, kõrguseks 1459 ja telgede vaheks 2636 millimeetrit. Pakiruum mahutab 550 ja kütusepaak 55 liitrit. Tühimass ümmarguselt poolteist tonni. Kütusekuluks linnas lubatakse 9,1; maanteel 6,1 ja kombineeritult 7,2 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta. Kusjuures kummalisel kombel see enam-vähem vastab ka tegelikkusele. Saamaks keskmise kulu linnas üle 10 liitri sajale, tuleb ikka päris korralikult gaasipedaali litsuda.&nbsp;</p><p><br></p><p>Ilmselt sobib Leon Cupra kõige paremini neile, kes lisaks oma igapäeva liiklemistele käivad vahel end ka mõnel ringrajal välja elamas. Seat pakub seda edukalt teha ühe ja sama autoga.</p><p><br></p><p>Muide, Cupra lüüakse nüüd lausa eraldi kaubamärgiks. See annab aluse loota veelgi ägedamaid adrenaliinipumpasid. Elame-näeme.&nbsp;</p>" } } Proovisõit - Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive - AutoNet.ee

Seati positsioneeritakse Volkswageni kontsernis kui nooremale sihtgrupile mõeldud autotootjat. Kas Leon Cupra on just neile loodud, mine võta kinni, kuid eks iga sõitja soovi, et tema hoolealune oleks ka mõneks äkilisemaks liigutuseks võimeline ja vähe on üldse autosid millele mõned täiendavad hobujõud mööda külgi maha jookseks.


Cupra, nagu kõik Seatiga kokkupuutunud autosõbrad teavad, tähistab mudelite tippversioone. Leoni mõistes on tegu emakontserni kaheliitrise turbomootori edasiarendusega, mis kokkuvõttes annab välja 300 hobujõudu ja 380 Nm pöördemomenti. Viimane on saadaval vahemikus 1800 – 5500 p/min. Ülemäärases elastsuse jõuallikat muidugi süüdistada ei saa, kuid mudelile valitud kuuekäiguline DSG suudab pöörded täiesti sõidetavas kõrguses hoida. 


300 hobujõudu on muidugi 300 hobujõudu. Enam, kui mistahes teisel seeriatootmises oleval Seatil. Paigalt sajani süstimiseks vajatakse minimaalseimal juhul kõigest 4,9 sekundit, mida mistahes tavakasutuses oleva sõiduki kohta on ikka meeliülendavalt vähe. Siin aga nõuab üks väike nüanss pikemat lahtiseletamist. Leon Cuprat pakutakse kolmes erinevas keretüübis: kolme- ja viieukseline luukpära ning universaal. Esimesed kaks on esiveolised sõidukid ning nende kiirenduse aeg on ka sekundikese võrra nadim. Universaalil aga veavad kõik neli ratast ning on seetõttu sprindis võimekam. 


Selline igapäevasportauto peab olema hästi häälestatav, sest ehk vaid üksikud indiviidid võtavad igapäevast tööle sõitmist kui F1 või WRC etappi, kus mistahes foori tagant tuleb kummide vilinal ja suitsupahvakut maha jättes minema pühkida. Pealegi, kõik teised liiklejad vihkavad selliseid ja ka pidev politseinikele silma jäämine pole ilmselgelt kõige õigem lähenemine. Seega, tavaolukorras peaks saama oma autoga rahulikult liigelda ja Cupra omadusi kasutada siis, kui silmist juba cupra täiega välja lööb. Seat pakub selleks välja mitmed eelhäälestatud seadistusi. Kõige rahulikum on Comfort, sellele järgnevad Sport, Cupra ja lõpuks veel ka Individual. Esimese kolmega on ilmselt kõik arusaadav, kuid ilmselt just Individual on see seade, millega auto täiesti endale meelepäraseks timmida. Samas ega ka Comfort autot lõpmatuseni uimaseks ei muuda ning pakub küllaga feelingut siingi. Cupra lööb muidugi kõik punasesse:  pöörded ei kuku enam alla 3500, vedrustus kangestub, roolisüsteemi ja gaasipedaali tundlikkused kasvavad, käiguvahetus kiireneb, kellade taustad värvuvad punaseks, lustisüsteemi ekraanilt vaatavad vastu õlitemperatuuri, turbo rõhu ja G-jõudude näidud. Ahjaa, ka auto hääl muutub kõvasti kuraasikamaks. Kummalisel kombel aga ei haaku hääletooni muutus päris alati tahhomeetri seieri liikumisega. Jah, see tuleb siiski kõigest kõlaritest. Ehk ongi nii isegi parem, sest ega ümbritsev maailm ei pea ju teadma, kui laes kiirelt kurviliselt teelt tulnud sõitja adrenaliin parasjagu on ning las jääb see saadud cupra-emotsioon siiski vaid autosse sisse. 


Emotsiooni pakub see auto täie raha eest. Kiirendab hästi, pidurdab veelgi paremini ja rataste haakumisvõime teega ületab kõiki ootusi. Ja kui mõtled, et tegu on täiesti tavalise rahvaauto tippversiooniga, siis tekib küsimus, et miks selliseid nii vähe toodetakse?


Tegelikult pole ju selleks palju vaja. Kui vaatame Leon ST-d, siis tavalist ja Cuprat eristavad väljast vaid suuremad õhuvõtuavad, punased pidurisadulad, topelt summutiotsikud ning loomulikult Cupra logod. Sees on suurim muutus sportlikum rooliratas ja kogu lugu. Hind ka muidugi. Kui tavalise bensiinimootoriga Leon ST, kalleimas varustusastmes, saab kätte ca 25 000 euro eest, siis Cupra eest küsitakse ümmarguselt 31 000 eurot. Aga viimasel on ka nelikvedu. Seega vahe ei olegi nii üüratult suur. 


Nagu juba mainitud, pakub Leon ST Cupra peale täiendava võimsuse ka kõike muud, mida üks tavaline universaalkerega Leon pakub – piisavalt ruumikust nii sõitjatele, kui pagasile, mugavust ja turvalisust. 


Võtame ette tehniliste andmete tabeli: Seat Leon ST Cupra DSG 4Drive pikkuseks on 4282, laiuseks 1816, kõrguseks 1459 ja telgede vaheks 2636 millimeetrit. Pakiruum mahutab 550 ja kütusepaak 55 liitrit. Tühimass ümmarguselt poolteist tonni. Kütusekuluks linnas lubatakse 9,1; maanteel 6,1 ja kombineeritult 7,2 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta. Kusjuures kummalisel kombel see enam-vähem vastab ka tegelikkusele. Saamaks keskmise kulu linnas üle 10 liitri sajale, tuleb ikka päris korralikult gaasipedaali litsuda. 


Ilmselt sobib Leon Cupra kõige paremini neile, kes lisaks oma igapäeva liiklemistele käivad vahel end ka mõnel ringrajal välja elamas. Seat pakub seda edukalt teha ühe ja sama autoga.


Muide, Cupra lüüakse nüüd lausa eraldi kaubamärgiks. See annab aluse loota veelgi ägedamaid adrenaliinipumpasid. Elame-näeme. 


Populaarseimad uudised