array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "86795" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "276" ["headline"]=> string(23) "Proovisõit - Subaru XV" ["posttime"]=> string(19) "2018-02-16 15:33:47" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(21) "Subaru XV,proovisõit" ["counter"]=> string(4) "1013" ["description"]=> string(128) "Ausalt öeldes tuli läinud aasta lõpus info Subaru XV kõige turvalisema linnmaasturi staatuse väljateenimise kohta paraja..." ["fulltexta"]=> string(5871) "<p>Ausalt öeldes tuli läinud aasta lõpus info Subaru XV kõige turvalisema linnmaasturi staatuse väljateenimise kohta paraja üllatusena. Muidugi väidab ju iga tootja, et tema peamiseks eesmärgiks on oma ostjatele ohutu liiklemise tagamine, kuid aastaid on vastavas vallas olnud tegijad hoopis sellised gigandid nagu Volvo, Lexus, Audi ja kes kõik veel. Ja nüüd siis see pisike Subaru. Pealegi veel XV-ga – autoga, mille äsja turule jõudnud teine põlvkond sarnaneb esimesele, noh mitte päris nagu kaks tilka vett, kuid siiski üsnagi.&nbsp;</p><p><br></p><p>Aga fakt jääb faktiks ning kokkupõrketestide tulemused panid uue järjekorra paika. Seega tuleb välja, et Subaru jutt turvalisusest polegi lihtsalt mullipuhumine vaid asjal on ka reaalne sisu taga. Ja tõika, et XV sai nii kõrgelt hinnatud, tasub konkurentidel tõsiselt võtta: teise põlve Subaru linnamaastur ehitati uuele platvormile, mille saavad tulevikus endale ka vähemalt Forester ja Impreza. Kokkupõrketestides näitas värske XV tervelt 40 protsenti paremat võimet lööki summutada ning ka üldine koondhinne lubas pjedestaali kõrgem koht kartmatult sisse võtta.</p><p><br></p><p>Uus XV on endisest pisut suurem ja tehnoloogilisem. Kui esimese põlvkonna isend oli pigem paisutatud ja kõrgemale tõstetud Impreza, siis uut võib täie õigusega pidada juba täiesti isesesvaks mudeliks. Mida siis siin uut on? Esimesena tasub muidugi ära mainida stereokaameral baseeruv EyeSight turvakompleks. Sellesse paketti integreeriti adaptiivne püsikiirushoidik, sõidurajal püsimise assistent, pidurdusassistent jpms. Kokkuvõttes on tegu lahendusega mis suudab tuvastada nii autosid, mootorrattaid, kui jalakäijaid ning ohuolukorras auto ka täiesti kinni pidada. Aga uued on ka rooli soojendus, lustisüsteem, püsikiirushoidik, veojõukontroll jne.</p><p><br></p><p>Tehniliselt poolelt räägime kahest bensiinimootorist, Subarule iseloomulikult on need bokserid, ehk lamamootorid. Töömahud 1,6 ja 2,0 liitrit. Võimsused vastavalt 114 ja 156 hobujõudu, momenditipud küünivad 150 ja 197 Nm-ni. Käigukastiks jätkuvalt variaator, millele elektrooniliselt tekitatakse 7 astet. Muide, kaheliitrine jõuallikas oli ka vanal XV-l, kuid siinkohal räägime siiski peaaegu uuest, kus ligi 80 protsenti detailidest on päris uued või vähemalt kohendatud. Võimsusele lisandus 6 hobujõudu, kuid kaalust kukkus 12 kilogrammi. Arvestades millise vaevaga tänapäeval kütuseökonoomia nimel sõidukitelt lisakaalu roogitakse, on tegu vägagi muljetavaldava tulemusega.&nbsp;</p><p><br></p><p>Kõik XV-d on nelikveolised. Maastikupakett X-Mode kuulub samuti baasvarustusse. Viimane kujutab endast veojõu jagamisel elektroonika ja pidurite abil lukustava differentsiaali imitatsiooni, kuid täiesti toimib ja seda ka laskumisabina järsemate kallakute võtmisel. Momendi jaotust kontrollitakse ja jagatakse ka tavalisel maanteesõidul, kus vastavad abilised jälgivad rataste haarduvust ja kiirust, tagamaks kurvide läbimine kõige ohutumal moel.&nbsp;</p><p><br></p><p>XV interjööri on samuti kõrgelt hinnatud, seda peetakse mõningate allikate poolt lausa 10 parema sekka kuuluvaks. Arenguruumi muidugi veel on, kuigi tõepoolest tuleb tunnistada, et viimase kümnekonna aastaga on Subarus jäiga ja koleda plastiku asemel üha rohkem ja rohkem pehmemaid ja silma rõõmustavamaid materjale kasutusele võetud. Ruumikust on ees kõvasti, tagumises reas jäävad pikemad tegelased pisut hätta. Harju keskmised istmed kannatavad tegelikult sõita küll, kuid pikemad maastikuotsad tüütavad tagumised reisijad kindlasti millalgi ära, seda enam, et auto vedrustus on pigem jäigapoolsem.&nbsp;</p><p><br></p><p>Sõiduelamust pakub uus XV aga küllaga. Meeldiva üllatusena suudeti variaatorkasti kõrged pöörded kiirendamisel kuidagimoodi allapoole tuua. Seda jubedat undamist, mis sellise sõlmega varustatud autod tavaliselt pakuvad, siin ei tundnud. Edasiarendatud müraisolatsioon võimaldab autost rõõmu tunda ka siis, kui raadio ei ole sisse lülitatud ning kuigi lõpuni mugav isteasend jäigi leidmata võib üldkokkuvõttes sõitu selle Subaruga kahtlemata positiivseks elamuseks pidada.&nbsp;</p><p><br></p><p>Hea uudis on muidugi lisavarustuse valikute langetamisel, sest tipmises varustusastmes on kõik juba pardal ning eraldi raha võib välja käia vaid metallikvärvi ja autoapteegi eest. Lihtne.</p><p><br></p><p>Tähtsamad read Subaru XV tehniliste andmete tabelist: pikkus 4465, laius 1800, kõrgus 1615, telgede vahe 2665 millimeetrit. Kusjuures kliirens on tervelt 221 millimeetrit, mis räägib korralikust suutlikusest muhkudest ja lohkudest üle- ja läbisõidul. Pagasiruumi maht 385 liitrit ning maha käänatud seljatugede korral kuni 1240 liitrit. Esimesel sillal kasutatakse McPhersoni ja tagumisel topeltõõtshark tüüpi vedrustusi. Tühimass 1459 ja täismass 1940 kilogrammi. Subaru XV-ga lubatakse vedada kuni 1400 kilogrammist haagist.&nbsp;</p><p><br></p><p>XV kütusekulu konkreetsel kaheliitrise mootoriga proovisõiduautol peaks paberite järgi linnas ulatuma 8,7 ja maanteel 5,8 liitrini. Mõistagi on see number alati ülimalt subjektiivne, kuid kui mõistlikul kasutamisel arvestada liitri jagu kõrgema tulemusega, siis reaalne tulemus kuskil sealkandis ongi. Paigalt sajani suudab selline XV kiirendada 10,4 sekundiga.</p><p><br></p><p>Uue Subaru XV hinnad algavad ümmarguselt 23 000 ja küündivad 32 000 euroni välja. Lühike kokkuvõtlik hinnang: täitsa sõidetav auto.&nbsp;</p>" } } Proovisõit - Subaru XV - AutoNet.ee

Proovisõit - Subaru XV

2018-02-16 15:33:47

Ausalt öeldes tuli läinud aasta lõpus info Subaru XV kõige turvalisema linnmaasturi staatuse väljateenimise kohta paraja üllatusena. Muidugi väidab ju iga tootja, et tema peamiseks eesmärgiks on oma ostjatele ohutu liiklemise tagamine, kuid aastaid on vastavas vallas olnud tegijad hoopis sellised gigandid nagu Volvo, Lexus, Audi ja kes kõik veel. Ja nüüd siis see pisike Subaru. Pealegi veel XV-ga – autoga, mille äsja turule jõudnud teine põlvkond sarnaneb esimesele, noh mitte päris nagu kaks tilka vett, kuid siiski üsnagi. 


Aga fakt jääb faktiks ning kokkupõrketestide tulemused panid uue järjekorra paika. Seega tuleb välja, et Subaru jutt turvalisusest polegi lihtsalt mullipuhumine vaid asjal on ka reaalne sisu taga. Ja tõika, et XV sai nii kõrgelt hinnatud, tasub konkurentidel tõsiselt võtta: teise põlve Subaru linnamaastur ehitati uuele platvormile, mille saavad tulevikus endale ka vähemalt Forester ja Impreza. Kokkupõrketestides näitas värske XV tervelt 40 protsenti paremat võimet lööki summutada ning ka üldine koondhinne lubas pjedestaali kõrgem koht kartmatult sisse võtta.


Uus XV on endisest pisut suurem ja tehnoloogilisem. Kui esimese põlvkonna isend oli pigem paisutatud ja kõrgemale tõstetud Impreza, siis uut võib täie õigusega pidada juba täiesti isesesvaks mudeliks. Mida siis siin uut on? Esimesena tasub muidugi ära mainida stereokaameral baseeruv EyeSight turvakompleks. Sellesse paketti integreeriti adaptiivne püsikiirushoidik, sõidurajal püsimise assistent, pidurdusassistent jpms. Kokkuvõttes on tegu lahendusega mis suudab tuvastada nii autosid, mootorrattaid, kui jalakäijaid ning ohuolukorras auto ka täiesti kinni pidada. Aga uued on ka rooli soojendus, lustisüsteem, püsikiirushoidik, veojõukontroll jne.


Tehniliselt poolelt räägime kahest bensiinimootorist, Subarule iseloomulikult on need bokserid, ehk lamamootorid. Töömahud 1,6 ja 2,0 liitrit. Võimsused vastavalt 114 ja 156 hobujõudu, momenditipud küünivad 150 ja 197 Nm-ni. Käigukastiks jätkuvalt variaator, millele elektrooniliselt tekitatakse 7 astet. Muide, kaheliitrine jõuallikas oli ka vanal XV-l, kuid siinkohal räägime siiski peaaegu uuest, kus ligi 80 protsenti detailidest on päris uued või vähemalt kohendatud. Võimsusele lisandus 6 hobujõudu, kuid kaalust kukkus 12 kilogrammi. Arvestades millise vaevaga tänapäeval kütuseökonoomia nimel sõidukitelt lisakaalu roogitakse, on tegu vägagi muljetavaldava tulemusega. 


Kõik XV-d on nelikveolised. Maastikupakett X-Mode kuulub samuti baasvarustusse. Viimane kujutab endast veojõu jagamisel elektroonika ja pidurite abil lukustava differentsiaali imitatsiooni, kuid täiesti toimib ja seda ka laskumisabina järsemate kallakute võtmisel. Momendi jaotust kontrollitakse ja jagatakse ka tavalisel maanteesõidul, kus vastavad abilised jälgivad rataste haarduvust ja kiirust, tagamaks kurvide läbimine kõige ohutumal moel. 


XV interjööri on samuti kõrgelt hinnatud, seda peetakse mõningate allikate poolt lausa 10 parema sekka kuuluvaks. Arenguruumi muidugi veel on, kuigi tõepoolest tuleb tunnistada, et viimase kümnekonna aastaga on Subarus jäiga ja koleda plastiku asemel üha rohkem ja rohkem pehmemaid ja silma rõõmustavamaid materjale kasutusele võetud. Ruumikust on ees kõvasti, tagumises reas jäävad pikemad tegelased pisut hätta. Harju keskmised istmed kannatavad tegelikult sõita küll, kuid pikemad maastikuotsad tüütavad tagumised reisijad kindlasti millalgi ära, seda enam, et auto vedrustus on pigem jäigapoolsem. 


Sõiduelamust pakub uus XV aga küllaga. Meeldiva üllatusena suudeti variaatorkasti kõrged pöörded kiirendamisel kuidagimoodi allapoole tuua. Seda jubedat undamist, mis sellise sõlmega varustatud autod tavaliselt pakuvad, siin ei tundnud. Edasiarendatud müraisolatsioon võimaldab autost rõõmu tunda ka siis, kui raadio ei ole sisse lülitatud ning kuigi lõpuni mugav isteasend jäigi leidmata võib üldkokkuvõttes sõitu selle Subaruga kahtlemata positiivseks elamuseks pidada. 


Hea uudis on muidugi lisavarustuse valikute langetamisel, sest tipmises varustusastmes on kõik juba pardal ning eraldi raha võib välja käia vaid metallikvärvi ja autoapteegi eest. Lihtne.


Tähtsamad read Subaru XV tehniliste andmete tabelist: pikkus 4465, laius 1800, kõrgus 1615, telgede vahe 2665 millimeetrit. Kusjuures kliirens on tervelt 221 millimeetrit, mis räägib korralikust suutlikusest muhkudest ja lohkudest üle- ja läbisõidul. Pagasiruumi maht 385 liitrit ning maha käänatud seljatugede korral kuni 1240 liitrit. Esimesel sillal kasutatakse McPhersoni ja tagumisel topeltõõtshark tüüpi vedrustusi. Tühimass 1459 ja täismass 1940 kilogrammi. Subaru XV-ga lubatakse vedada kuni 1400 kilogrammist haagist. 


XV kütusekulu konkreetsel kaheliitrise mootoriga proovisõiduautol peaks paberite järgi linnas ulatuma 8,7 ja maanteel 5,8 liitrini. Mõistagi on see number alati ülimalt subjektiivne, kuid kui mõistlikul kasutamisel arvestada liitri jagu kõrgema tulemusega, siis reaalne tulemus kuskil sealkandis ongi. Paigalt sajani suudab selline XV kiirendada 10,4 sekundiga.


Uue Subaru XV hinnad algavad ümmarguselt 23 000 ja küündivad 32 000 euroni välja. Lühike kokkuvõtlik hinnang: täitsa sõidetav auto. 


Populaarseimad uudised