array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "82486" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(2) "10" ["brand"]=> string(3) "280" ["headline"]=> string(26) "Proovisõit - Toyota Yaris" ["posttime"]=> string(19) "2017-04-25 20:00:00" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(31) "toyota,Toyota Yaris,proovisõit" ["counter"]=> string(5) "17827" ["description"]=> string(135) "Enamike facelifti läbi teinud autode juures tekib paratamatult selline deja vu tunne – kuskilt sügavast mälusopist ronib välja..." ["fulltexta"]=> string(5255) "<p>Enamike facelifti läbi teinud autode juures tekib paratamatult selline deja vu tunne – kuskilt sügavast mälusopist ronib välja teadmine, et mingil kummalisel moel oled siin juba olnud ja kõik see on juba nähtud. Uus Toyota Yaris on siinkohal erand – kui 2011. aastal valminud kolmanda põlvkonna mudel 2014. aastal koonukohendatud sai, siis monteeriti talle ette just tänasega enam-vähem sarnane ninaosa. Viimastel aastatel on Toyotas aga kõvasti tegeletud 3D maagiaga ning ehk just siin peitub põhjus, miks uus Yaris kuidagi tuttav ei taha ette tulla.</p> <p> </p> <p><br />Yarise esitlusel öeldi, et kokku on autol küljes üle 900 uue detaili ja seadme ning selleks investeeriti ümmarguselt 90 miljonit USA dollarit. Seda siis koos tehniliste täiendustega, sest eesmärgiks oli tõsta turvalisust ning läbi raskuskeskme alandamise, parandada ka juhitavust. Ühtlasi aga kinnitab see fakti, et lähiajal ilmselt päris uut Yarise põlvkonda välja siiski ei lasta. Võib-olla polegi vaja, sest autol läheb turul päris hästi: Baltikumis tervikuna on Yaris 16-protsendilise osaga segmendi liider, Eestis omasuguste seas kolmas, Lätis teine ja Leedus lausa esimesel kohal. Uuendused olid aga vajalikud, sest Toyota poliitika näeb ette nende turvakompleksi Safety Sense võimalikult kiire lisamise kõikidele oma mudelitele. Teadupärast sisaldab see kokkupõrke ennetussüsteemi, kaugtulede automaatset lülitamist, sõidureast lahkumise hoiatust ning liiklusmärkide tuvastust. Paljudel konkurentidel on need juba olemas, ega siis saa ju neist mingit pidi maha jääda.</p> <p> </p> <p><br />Uuele Yarisele pakutakse mitmeid uusi värve ning neid on nüüd võimalik ka kombineerida. Interjööris ongi just värvivalik ja uus 4,2-tollise puutetundliku ekraaniga lustisüsteem ainukesed peamised uuendused.</p> <p> </p> <p><br />Küll aga tuleb Toyota välja uue mootoriga. Esmakordselt pakutakse Yarise kapotialust täitma uut 1,5liitrist bensiinimootorit, mis hakkab asendama senist 1,33 liitrist analoogi. Uue jõuallika juures tuleb peamise momendina mainida, võrreldes eelkäijaga, 12-protsendilist kütusekulu vähenemist. Janu ja CO2 emissiooni alla tõmbamiseks kasutati siin kõige uuemaid tehnoloogiaid - isegi heitgaase hakati sel eesmärgil jahutama! Võimsuseks lubatakse siin 111 hobujõudu ja pöördemomendi tipuks 136 Nm.</p> <p> </p> <p><br />Yarise ülejäänud jõuallikavalik koosneb üheliitrisest kolme silindriga bensiinimootorist, hübriidajamist ning 1,4-liitrisest diislist. Võimsused ja momendid vastavalt 100/111, 69/95 ja 90/205. Diiselmootoriga versioone proovisõiduautode seas polnud, kuid ülejäänu osas määras paljuski just viimati toodud näitajate jada. Vaieldamatult oli kõige sõidetavam uue, 1,5-liitrise mootoriga Yaris, valikus teiseks jätaksin hübriidi ning kolmesilindrilise kõige lõpuks. Viimane komplekteeritakse õnneks manuaalkastiga ning mingigi dünaamika on seetõttu võimalik sellest ka välja meelitada. Kusjuures 1,5-liitrise kütusekulu ületab kõige väiksema oma kõigest umbes poole liitriga saja kilomeetri kohta, moodustades kombineeritud tsüklis 4,8 liitrit. Pealegi vajab kolmesilindriline normaalseks sõiduks hoopiski radikaalsemat lähenemist, mis ökosõidu seisukohalt just kõige targem lähenemine pole.</p> <p> </p> <p><br />Hübriidi osas peab kindlasti esile tooma, et vahel tüütuks muutuv pinin kiirendamisel on peaaegu kadunud. Lisaks paremale müraisolatsioonile vähendati ka vibratsiooni taset. Arvestades, et Baltikumis ongi üle poole müüdavatest Yaristest hübriidid, siis kliendid võiksid uuega kindlasti rahule jääda. Yarise sõiduomadusi võib kirjeldada just sellesama segmendi omadega. Kuna rõhk pannakse pigem turvalisusele, ökonoomsusele ja madalatele omamiskuludele, siis mingit püssi ongi sellest raske eeldada. Maanteedel võtab kiirendamine parasjagu aega, kuid linnasõidul mängivad ju kompaktsed gabariidid parkimiskoha leidmisel omajagu rolli. Paremates varustusastmetes pakutakse ka parkimiskaamerat, seega tagurdamisega ei tohiks probleeme tekkida.</p> <p> </p> <p><br />Muide, kel tõesti soov endale sebida Yaris aga selline võimsam versioon, siis millalgi aasta lõpus peaks valmima 210-hobujõuline Yaris GRMN. Midagi tava-Yarise ja üle aastate jälle WRC sarjas mehetegusid tegeva sõiduki vahepealset. Loomulikult täiesti tänavalegaalne, kuid maskuliinsem versioon. Hetkel veel sellest palju rääkida ei taheta. Teada on vaid võimsus, mootori töömaht (ülelaadimisega 1,8 liitrit) ning kuuekäiguline manuaalkast.</p> <p> </p> <p><br />Toome ära veel peamised positsioonid uue Yarise tehniliste andmete tabelist: pikkus 3945, laius 1695, kõrgus 1510 ja telgede vahe 2510 millimeetrit. Minimaalne pagasiruumi maht 286 liitrit.</p> <p> </p> <p><br />Kel tihti pikki maanteeotsi sõita, sellele ilmselt pole Yaris kõige sobivam sõiduk, kuid pisikese linnaelukana võiks seda siiski arvestatava variandina kaaluda.</p>" } } Proovisõit - Toyota Yaris - AutoNet.ee

Proovisõit - Toyota Yaris

2017-04-25 20:00:00

Enamike facelifti läbi teinud autode juures tekib paratamatult selline deja vu tunne – kuskilt sügavast mälusopist ronib välja teadmine, et mingil kummalisel moel oled siin juba olnud ja kõik see on juba nähtud. Uus Toyota Yaris on siinkohal erand – kui 2011. aastal valminud kolmanda põlvkonna mudel 2014. aastal koonukohendatud sai, siis monteeriti talle ette just tänasega enam-vähem sarnane ninaosa. Viimastel aastatel on Toyotas aga kõvasti tegeletud 3D maagiaga ning ehk just siin peitub põhjus, miks uus Yaris kuidagi tuttav ei taha ette tulla.

 


Yarise esitlusel öeldi, et kokku on autol küljes üle 900 uue detaili ja seadme ning selleks investeeriti ümmarguselt 90 miljonit USA dollarit. Seda siis koos tehniliste täiendustega, sest eesmärgiks oli tõsta turvalisust ning läbi raskuskeskme alandamise, parandada ka juhitavust. Ühtlasi aga kinnitab see fakti, et lähiajal ilmselt päris uut Yarise põlvkonda välja siiski ei lasta. Võib-olla polegi vaja, sest autol läheb turul päris hästi: Baltikumis tervikuna on Yaris 16-protsendilise osaga segmendi liider, Eestis omasuguste seas kolmas, Lätis teine ja Leedus lausa esimesel kohal. Uuendused olid aga vajalikud, sest Toyota poliitika näeb ette nende turvakompleksi Safety Sense võimalikult kiire lisamise kõikidele oma mudelitele. Teadupärast sisaldab see kokkupõrke ennetussüsteemi, kaugtulede automaatset lülitamist, sõidureast lahkumise hoiatust ning liiklusmärkide tuvastust. Paljudel konkurentidel on need juba olemas, ega siis saa ju neist mingit pidi maha jääda.

 


Uuele Yarisele pakutakse mitmeid uusi värve ning neid on nüüd võimalik ka kombineerida. Interjööris ongi just värvivalik ja uus 4,2-tollise puutetundliku ekraaniga lustisüsteem ainukesed peamised uuendused.

 


Küll aga tuleb Toyota välja uue mootoriga. Esmakordselt pakutakse Yarise kapotialust täitma uut 1,5liitrist bensiinimootorit, mis hakkab asendama senist 1,33 liitrist analoogi. Uue jõuallika juures tuleb peamise momendina mainida, võrreldes eelkäijaga, 12-protsendilist kütusekulu vähenemist. Janu ja CO2 emissiooni alla tõmbamiseks kasutati siin kõige uuemaid tehnoloogiaid - isegi heitgaase hakati sel eesmärgil jahutama! Võimsuseks lubatakse siin 111 hobujõudu ja pöördemomendi tipuks 136 Nm.

 


Yarise ülejäänud jõuallikavalik koosneb üheliitrisest kolme silindriga bensiinimootorist, hübriidajamist ning 1,4-liitrisest diislist. Võimsused ja momendid vastavalt 100/111, 69/95 ja 90/205. Diiselmootoriga versioone proovisõiduautode seas polnud, kuid ülejäänu osas määras paljuski just viimati toodud näitajate jada. Vaieldamatult oli kõige sõidetavam uue, 1,5-liitrise mootoriga Yaris, valikus teiseks jätaksin hübriidi ning kolmesilindrilise kõige lõpuks. Viimane komplekteeritakse õnneks manuaalkastiga ning mingigi dünaamika on seetõttu võimalik sellest ka välja meelitada. Kusjuures 1,5-liitrise kütusekulu ületab kõige väiksema oma kõigest umbes poole liitriga saja kilomeetri kohta, moodustades kombineeritud tsüklis 4,8 liitrit. Pealegi vajab kolmesilindriline normaalseks sõiduks hoopiski radikaalsemat lähenemist, mis ökosõidu seisukohalt just kõige targem lähenemine pole.

 


Hübriidi osas peab kindlasti esile tooma, et vahel tüütuks muutuv pinin kiirendamisel on peaaegu kadunud. Lisaks paremale müraisolatsioonile vähendati ka vibratsiooni taset. Arvestades, et Baltikumis ongi üle poole müüdavatest Yaristest hübriidid, siis kliendid võiksid uuega kindlasti rahule jääda. Yarise sõiduomadusi võib kirjeldada just sellesama segmendi omadega. Kuna rõhk pannakse pigem turvalisusele, ökonoomsusele ja madalatele omamiskuludele, siis mingit püssi ongi sellest raske eeldada. Maanteedel võtab kiirendamine parasjagu aega, kuid linnasõidul mängivad ju kompaktsed gabariidid parkimiskoha leidmisel omajagu rolli. Paremates varustusastmetes pakutakse ka parkimiskaamerat, seega tagurdamisega ei tohiks probleeme tekkida.

 


Muide, kel tõesti soov endale sebida Yaris aga selline võimsam versioon, siis millalgi aasta lõpus peaks valmima 210-hobujõuline Yaris GRMN. Midagi tava-Yarise ja üle aastate jälle WRC sarjas mehetegusid tegeva sõiduki vahepealset. Loomulikult täiesti tänavalegaalne, kuid maskuliinsem versioon. Hetkel veel sellest palju rääkida ei taheta. Teada on vaid võimsus, mootori töömaht (ülelaadimisega 1,8 liitrit) ning kuuekäiguline manuaalkast.

 


Toome ära veel peamised positsioonid uue Yarise tehniliste andmete tabelist: pikkus 3945, laius 1695, kõrgus 1510 ja telgede vahe 2510 millimeetrit. Minimaalne pagasiruumi maht 286 liitrit.

 


Kel tihti pikki maanteeotsi sõita, sellele ilmselt pole Yaris kõige sobivam sõiduk, kuid pisikese linnaelukana võiks seda siiski arvestatava variandina kaaluda.