Proovisõit - Toyota Land Cruiser

2018-03-05 13:00:00

Toyota suure maasturi slogan võiks vabalt olla umbes selline: „lollikindel nagu Land Cruiser”. Kuigi lollid on haruldaselt leidlikud, siis Land Cruiser annab endast parima, et nende mõju maailmale, oma võimaluste piires, maksimaalselt kahandada. 


Indeksit 150 kandev Land Cruiser sisenes siia ilma juba 2009. aastal ning sai kerge koonuka, ehk facelifti 2014. Täiesti ebatraditsiooniliselt aga tullakse nüüd veelkord välja ühe põhjaliku uuendusega, mitte juba täiesti uue põlvkonna isendiga. Põhjuseid otsesõnu ei mainita, kuid võib üldises plaanis aimata: mootorid, õigemini nende vastavus keskonnanõuetele ning arenguhüppe teinud turvalisus – ja mugavuselektroonika. Ühtlasi tekkis hea võimalus kõpitseda sõiduomaduste kallal, muutes nauditava auto veelgi paremaks.


Sõna „nauditav” tuleb siin muidugi õiges kontekstis mõista – siililegi selge, et maasturist sportautot pole ning Toyota vihjab sellele täiesti üheselt ka mootorivalikuga, kuhu Euroopas kuulub vaid 2,8-liitrine D-4D diisel, mille 177 hobujõule sekundeerib 450 Nm pöördemomenti variaatorkasti ja 420 Nm manuaali puhul. Viimast pakutakse küll vaid ühes varustusastmes. Pidev nelikvedu on aga kõigil. Ehk teisiti öeldes, maanteel saab Land Cruiser hakkama – sõit on pehme, ehk liigagi pehme, kuid eelhäälestatud sõiduseadeid valides saab seda ka jäigemaks muuta. Möödasõite aga tuleb nende ohutuks läbiviimiseks pisut ette planeerida. Kurviliste teede tarbeks tasuks oma autole  kindlasti reguleeritavad stabilisaatorvardad ja kineetilis-dünaamiline vedrustus külge tellida, sest need muudavad sõiduomadusi arvestatavalt.


Maastikul on Land Cruiser aga absouluutne crème de la crème. Selleks tuleb muidugi omada Multi-Terrain maastikupaketiga autot, kuid võib julgelt väita, et need, kes seda kunagi proovinud pole, ei tea ka Land Cruiserist suurt midagi. See auto lihtsalt läheb igalt poolt läbi. Pole vahet millisel pinnasel või millistes kliimaoludes. Ja kui muidu ei saa või ei julge, siis Crawl Control tuleb appi, seda kas ronimisel või laskumisel jättes juhi hooleks vaid rooli keeramise. MTS maastikupakett on väga keeruline kompleks erinevaid andureid ja tehnilisi lahendusi, mis kõik kokku moodustavad väga isuäratava kompoti. Kui liidame siia juurde mugava ja luksusliku sõitjateruumi, siis ei tasu imestada nähes mudas müttamas ka mustades ülikondades lipsustatud tegelasi.


Selle maasturi suutlikusest võib olla raske aru saada seda ise kogemata. Seega, kõigil, kel juba on Land Cruiser või plaanivad seda osta ja pole sellega külavaheteelt kaugemale pööranud, siis tehke endale kingitus. Minge metsa, kividele, karjääri ja võtke vastu kõik see, mida auto pakkuda suudab. Kinkige endale see unustamatu kvaliteetaeg! Land Cruiseri puhul on see täiesti must do.


Julgust selleks võib ammutada ka tehniliste andmete vastavalt realt, mis lubab pealesõidunurgaks 32, maksimaalseks ületatavaks tipunurgaks 22 ja mahasõidunurgaks 25 kraadi. Aga kõik see on köömes võrreldes 42 kraadise tõusunurga ja sama suure külgkaldega. Lühidalt öeldes ülimalt äge. 


Muidugi tasub enne testimist kõik võimalused endale kõigepealt selgeks teha, sest nagu ülalpool juba mainitud suudavad leidlikud lollid ka Land Cruiseril kinni jääda. Aga kuniks asjale mõistusega läheneda, ei tohiks küll midagi hullu juhtuda. 


Ja last but not least – maasturile on alles jäetud traditsiooniline käsipidur. Ausalt öeldes polegi varem millegi nii napaka peale tulnud, et püüda ligi kolmetonnise autoga lumel külg ees sõita, kuid soodsate olude ja käsipiduri olemasolul tasus ju proovida. Noh, võib ju vaielda kumb on parem, kas jalgpall või seks – üks on selge: lumes Land Cruiseriga driftimine jätab jalgpalli igatahes kaugele maha. Täiesti sõltuvust tekitav tegevus. Justkui elektroonikagi nautinuks seda täiega, sest  ei mingit tuntavat piiramist ei järgnenud kuni olukordadeni, kus asi tõepoolest käest ära läks. 


Muudest uutest varustustest rääkides sai uuenenud Land Cruiser külge loomulikult Toyota viimase Safety Sense turvasüsteemid, mis teadupärast koosneb kaugtulede automaatsest lülitamisest, adaptivsest püsikiirushoidikust,  kokkupõrke ennetussüsteemist, liiklusmärkide tuvastamisest ning sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteemist. Osa uut elektroonikat puudutab ka maastikupaketti ja maanteel sujuvama ja turvalisema sõitmise tagamist.


Sõitjateruumi kujustus ja materjalivalik on head. Ruumi jagub nii ette, kui taha. Kõrgemates varustuastmetes Toyota Touch2 & Go multimeediasüsteemi koos JBL helisüsteemiga. Esimesed istmed soojenduse ja ventilatsiooniga. Tagumised soojendusega. Esimesed istmed võiksid ehk olla suurema küljetoega, eriti just maastikul hullamise tarbeks. Kliendi soovil saab autosse paigaldada ka kolmanda istmerea. 


Kogemust Land Cruiseriga kokku võttes tuleb taaskord nentida, et sellest autost on päris raske end välja rebida ning kuigi ise ei ole üldse maasturiinimene, siis iga kord tekib küsimus: aga äkki?


Lisaks veel mõned andmed tehnilisest tabelist. Toyota Land Cruiseri pikkus on 4840, laius 1885, kõrgus 1890 ja telgede vahe 2790 millimeetrit. Huvitaval kombel tundub see auto ise küll palju suurem. Raamile ehitatud masina keskmiseks kütusekuluks lubatakse 7,4 liitrit saja kilomeetri kohta, mis on ilmselge alahindamine ning mille reaalsem tulem oleks liitri-pooleteise jagu kõrgem. Kiirendus 0 – 100 km/h võtab aega minimaalselt 12,1 sekundit, tippkiirus küünib 175 km/h. Piduriteta haagise mass kuni 750 ja piduritega kuni 3000 kilogrammi. Hinnad algavad 45200 eurost.



Sama brändi uudised

Selgus Baltikumi tarim Toyota varuosade spetsialist

2018-06-22 11:16:40

Mais kasvas uute sõiduautode müük tagasihoidlikumalt

2018-06-06 09:39:11

Ott Tänak ja Martin Järveoja stardivad Rally Estonial Toyota WRC autoga

2018-05-30 09:21:25

Toyota on jätkuvalt kõige väärtuslikum automark, Mercedes tõusis teiseks

2018-05-29 11:00:00

Toyota plaanib suurendada kütuseelementide patareide ja vesinikupaakide masstootmist kümme korda

2018-05-29 09:19:00

Video: Prius sai 6,2-liitrise V8 mootori

2018-05-28 11:00:00

Toyota hakkas vesinikbusse tootma

2018-05-15 22:00:00

Aprillis kasvas uute sõiduautode müük ligi kümme protsenti

2018-05-04 09:31:28

Toyota head pakkumised

Toyota PROACE'i eripakkumine

Uue AYGO tutvumispakkumine

C-HR 2018 kampaaniapakkumine

Meie valime vaikuse, mugavuse ja innovatsiooni

Toyota C-HR ja RAV4 pakkumine

RAV4 kampaaniapakkumine

Uue Toyota Land Cruiseri pakkumine*

Corolla kampaaniapakkumine

Priuse kampaaniapakkumine

Uue GT86 tutvumispakkumine

Avensis Executive Limited Edition kampaaniapakkumine

PROACE VERSO kampaaniapakkumine

PROACE'i kampaaniapakkumine

Toyota Yaris Hybrid kampaaniapakkumine

Aurise kampaaniapakkumine

Auris Touring Sports kampaaniapakkumine

Suvepuhkuse pakett alates 350 €

Toyota suvised tooted alates 7 €

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Suurenda
<
>