array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "87468" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(1) "3" ["brand"]=> string(3) "280" ["headline"]=> string(79) "Hübriiditehnoloogia suunanäitaja Toyota loobub diiselmootoriga sõiduautodest" ["posttime"]=> string(19) "2018-05-02 13:23:18" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(8) "Hübriid" ["counter"]=> string(4) "3303" ["description"]=> string(127) "Toyota lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja..." ["fulltexta"]=> string(3284) "<p>Toyota lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori.&nbsp;</p><p><br></p><p>2017. aasta oli Toyota jaoks Baltimaades murranguline, sest esimest korda ajaloos eelistasid kliendid hübriidajamiga sõiduautosid diiselmootoriga autodele. Eesti, Läti ja Leedu elanike huvi diiselmootoriga sõidukite vastu on viimaste aastate jooksul märgatavalt vähenenud, kütuse- ja keskkonnasäästlike hübriidide nõudlus aga selgelt kasvanud. Seda on toetanud nii Toyota hübriidmudelite valiku laienemine kui ka inimeste teadlikkuse kasv.&nbsp;</p><p><br></p><p>Toyota Baltic ASi tegevjuhi Osvaldo Valentini sõnul viis just hübriidi populaarsuse kasv Toyota revolutsioonilise otsuseni lõpetada sõiduautode puhul diiselmootorite pakkumine.</p><p><br></p><p>"Hübriidi omamine on mugav. Inimesed valivad tavamudeli asemel üha sagedamini hübriidi, sest selle ülalpidamine on lihtne, see on töökindel ja vaikne. Toyota hübriidautot ei pea pistikust laadima, sellel on automaatkäigukast ning madalad hoolduskulud ja kõrge jääkväärtus," ütles Valentini. "Kui inimene on korra hübriidi proovinud, siis ta seda tavamudeli vastu naljalt ei vaheta. Need põhjused on toonud kaasa Toyota hübriidimüügi hüppelise kasvu."</p><p><br></p><p>Inimeste huvi diiselmootoritega sõiduautode vastu väheneb iga aastaga. Kui 2011. aastal oli kõikidest Baltimaades müüdud Toyota sõiduautodest 3% hübriidid, 39% diisel ja 58% bensiinimootoriga, siis eelmisel aastal oli hübriidi eelistajate arv kasvanud 27%-ni. Diisli osakaal moodustas kogu valikust 20% ja bensiinimootor 53%.&nbsp;</p><p><br></p><p>Eestis ületas eelmisel aastal esmakordselt uute Toyota hübriidide müük diiselversioonide müügi, mil hübriidmudelid moodustasid kogu mudelivalikust pea 22%. Menukamatest mudelitest valisid kliendid RAV4 hübriidi, Yaris hübriidi ja Auris hübriidi vastavalt 47%, 45% ja 36%.&nbsp;</p><p><br></p><p>Alates 2018. aastast on Toyota Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis ja RAV4 saadaval ainult bensiini- ja hübriidversioonina. Ainult hübriidautona müüb Toyota mudeleid Prius, Prius+, Prius Plug-ini.</p><p><br></p><p>"Toyota on enam kui 20 aasta jooksul olnud hübriid-elektrisõiduki tehnoloogia teenäitajaks ja meie kliendid säästlikuma autosõidu sõnumikandjaks. Toyota hübriidi on maailmas valinud juba üle 11 miljoni kliendi. Mida suurem hulk inimesi eelistab hübriidi, seda väiksem on autosõidust paiskuv heitmete hulk ja seda enam saame rääkida mõtteviisi muutusest," ütles Valentini.</p><p><br></p><p>Toyota on diiselmootoriga sõidukite valikut Euroopas aasta aastalt vähendanud. Kogu Euroopas moodustab hübriidide müük nüüdseks enam kui 40%, diiselsõidukite osakaal on langenud 10 protsendini. 2016. aastal turule toodud linnamaasturile C-HR diiselversiooni ei loodudki ning ligi 80% kõikides Euroopas müüdud C-HRidest on hübriidid.&nbsp;</p>" } } Hübriiditehnoloogia suunanäitaja Toyota loobub diiselmootoriga sõiduautodest - AutoNet.ee

Toyota lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori. 


2017. aasta oli Toyota jaoks Baltimaades murranguline, sest esimest korda ajaloos eelistasid kliendid hübriidajamiga sõiduautosid diiselmootoriga autodele. Eesti, Läti ja Leedu elanike huvi diiselmootoriga sõidukite vastu on viimaste aastate jooksul märgatavalt vähenenud, kütuse- ja keskkonnasäästlike hübriidide nõudlus aga selgelt kasvanud. Seda on toetanud nii Toyota hübriidmudelite valiku laienemine kui ka inimeste teadlikkuse kasv. 


Toyota Baltic ASi tegevjuhi Osvaldo Valentini sõnul viis just hübriidi populaarsuse kasv Toyota revolutsioonilise otsuseni lõpetada sõiduautode puhul diiselmootorite pakkumine.


"Hübriidi omamine on mugav. Inimesed valivad tavamudeli asemel üha sagedamini hübriidi, sest selle ülalpidamine on lihtne, see on töökindel ja vaikne. Toyota hübriidautot ei pea pistikust laadima, sellel on automaatkäigukast ning madalad hoolduskulud ja kõrge jääkväärtus," ütles Valentini. "Kui inimene on korra hübriidi proovinud, siis ta seda tavamudeli vastu naljalt ei vaheta. Need põhjused on toonud kaasa Toyota hübriidimüügi hüppelise kasvu."


Inimeste huvi diiselmootoritega sõiduautode vastu väheneb iga aastaga. Kui 2011. aastal oli kõikidest Baltimaades müüdud Toyota sõiduautodest 3% hübriidid, 39% diisel ja 58% bensiinimootoriga, siis eelmisel aastal oli hübriidi eelistajate arv kasvanud 27%-ni. Diisli osakaal moodustas kogu valikust 20% ja bensiinimootor 53%. 


Eestis ületas eelmisel aastal esmakordselt uute Toyota hübriidide müük diiselversioonide müügi, mil hübriidmudelid moodustasid kogu mudelivalikust pea 22%. Menukamatest mudelitest valisid kliendid RAV4 hübriidi, Yaris hübriidi ja Auris hübriidi vastavalt 47%, 45% ja 36%. 


Alates 2018. aastast on Toyota Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis ja RAV4 saadaval ainult bensiini- ja hübriidversioonina. Ainult hübriidautona müüb Toyota mudeleid Prius, Prius+, Prius Plug-ini.


"Toyota on enam kui 20 aasta jooksul olnud hübriid-elektrisõiduki tehnoloogia teenäitajaks ja meie kliendid säästlikuma autosõidu sõnumikandjaks. Toyota hübriidi on maailmas valinud juba üle 11 miljoni kliendi. Mida suurem hulk inimesi eelistab hübriidi, seda väiksem on autosõidust paiskuv heitmete hulk ja seda enam saame rääkida mõtteviisi muutusest," ütles Valentini.


Toyota on diiselmootoriga sõidukite valikut Euroopas aasta aastalt vähendanud. Kogu Euroopas moodustab hübriidide müük nüüdseks enam kui 40%, diiselsõidukite osakaal on langenud 10 protsendini. 2016. aastal turule toodud linnamaasturile C-HR diiselversiooni ei loodudki ning ligi 80% kõikides Euroopas müüdud C-HRidest on hübriidid.