
Toyota plaanib 2020. aasta järel märkimisväärselt suurendada kütuseelemendiga elektriautode (FCEV) ülemaailmset müüki ehk praeguselt 3000 sõidukilt vähemalt 30 000 sõidukini aastas. Sellise kasvu jaoks valmistumiseks tutvustas ettevõte kahe uue suure rajatise plaane: täiesti uus hoone esialgse autotehase läheduses kütuseelemendi patareide masstootmise suurendamiseks ja olemasolevas tehases uue liini lisamine vesiniku kõrgsurvepaakide valmistamiseks. Kütuseelemendi patarei toodab autos vesinikust ja hapnikust elektrit, mis viib FCEV-sid heitevabalt edasi; paakides hoitakse vesinikkütust. Mõlema komponendi masstootmine on oluline süsteemikulude vähendamiseks ning laiema kättesaadavuse tagamiseks, et suurendada edasist kasvu ja FCEV-de müüki.
Tootmisrajatiste laiendamine
Kütuseelemendi patareide tootmise suurendamiseks viib Toyota tootmise praegusest asukohast Honsha tehase hoones Toyota linnas täiesti uude kaheksakorruselisse kõrgtehnoloogilisse rajatisse, mis asub samal territooriumil.
Vesiniku kõrgsurvepaake hakatakse tootma uuel tootmisliinil, mis lisatakse lähedalasuvasse Shimoyama tehasesse (nr 3) Miyoshi linnas (Aichi prefektuuris). Varem toodeti vesinikupaake väiksemas mahus Honsha tehases. Toyota vesinikupaagid on valmistatud eriti tugevast süsinikkiust, mis on loodud pidama vastu tugevatele löökidele.
Vesiniku kõrgsurvepaakide liini ehitus Shimoyama tehases algab kohe, kütuseelemendi patareide uue tootmisrajatise väline osa on juba valmis ja nüüd algab töö interjööriga. Nende hoonete üksikasjad avaldatakse hiljem, eesmärk on alustada tööd 2020. aasta paiku.
FCEV müügi laiendamine uutesse riikidesse ja piirkondadesse
Tehnoloogia poole pealt on kütuseelemendid masstootmiseks valmis. Toyota võttis juhtpositsiooni ja tõi 2014. aasta detsembris turule kütuseelemendiga sedaani Mirai, mida valmistatakse masstootmises. Iga-aastane tootmine ja müük on järjest suurenenud, 2015. aastal toodeti ja müüdi ligikaudu 700 sõidukit, 2016. aastal ligikaudu 2000 sõidukit ning 2017. aastal ligikaudu 3000 sõidukit. Toyota eesmärk on alates 2020. aastatest müüa kogu maailmas vähemalt 30 000 FCEV-d aastas.
Praegu müüakse Miraid 11 riigis: Jaapanis, Ameerika Ühendriikides ja üheksas Euroopa riigis. Miraid demonstreeritakse katse-eesmärkidel praegu Austraalias, Kanadas, Hiinas ja Araabia Ühendemiraatides ning Toyota uurib nõudlust FCEV-de järele, jätkates samal ajal algatuste elluviimist vesinikutaristu arenduse edendamiseks.
Jaapani turul on Toyota eesmärk alates 2020. aastast müüa vähemalt 1000 FCEV-d kuus ja rohkem kui 10 000 sõidukit aastas.
Kaubandusliku poole pealt alustas Toyota 2017. aasta veebruaris kütuseelemendiga busside müümist Tokyo prefektuurivalitsusele ning müüs 2018. aastal kolm lõplikku versiooni nimega Sora. Toyota plaanib Tokyo 2020. aasta olümpia- ja paraolümpiamängude eel müüa vähemalt 100 sellist bussi.
Edaspidi laiendab Toyota oma FCEV tootevalikut ja jätkab FCEV-de atraktiivsuse suurendamist, langetades nende hinda. Lisaks jätkab Toyota koostööd Toyota Groupi ja teiste ettevõtetega, et töötada välja vesiniku tarnimise taristu ja luua vesiniku tarneahel vähese süsinikuheitega. Nende ja muude algatuste abil aitab ettevõte pidevalt kaasa vesinikupõhise ühiskonna loomisele.


