Proovisõit - Volvo XC60
2017-12-07 18:46:00

Volvo keskmine linnamaastur XC60 tekitab koheselt omapärase deja vu tunde, et mingi ime läbi oled sellises autos juba istunud. Püüdes siis mõista, et kuidas see võimalik oleks, jõuad lõpuks järeldusele, et see on ju Volvo. Lihtsalt Volvo – mugav, mõnus, ilus, käepärane ja mis kõik veel. Ja nad kõik on selliseid. Juba esimest uue disainikeelega Volvot testides tekkis kohe teadmine, et selline peaks kindlasti ka endal olema. Paraku suudavad väga paljud inimesed Volvode häid omadusi hinnata ning kui otsid lisaks suurepärasusele lisaks veel omapärasust ning kui võtad liikluses vaevaks lugeda palju neid haamrikujuliste esituledega autosid vastu sõidab, tuleb must masendus peale – neid on palju, väga palju. Kuid ega see polegi viimase paari aasta saavutus, ka eelmise põlve Volvod, eriti just XC60-d tõusid vaata, et rahvaauto staatusesse. Mis ühtlasi tähendab seda, et uuelt oodatakse veelgi paremat sooritust.
Ainest muidugi on. Jõuliselt macholik esivõre koos tuledega sobivad sellele crossoverile pea ideaalselt. Isegi tagaosas, kus muidu tavaliselt disaineritel igasugune ind otsa lõpeb, on parema tulemuse saavutamiseks mängitud tulede ja kroomliistudega. Sees hakkavad kohe silma kvaliteetsed viimistlusmaterjalid ning maitsekas disain. Aga põhiline on siin siiski mugavus – istmed sobivad hästi, kõikjal kuhu toetad on pehmed pinnad ning rooliratas istub väga hästi käes.
Uue põlvkonna Volvod on teinud suure hüppe ka turvalisuses. Vanasti peeti Volvosid kõige turvalisemaks autodeks maailmas. Kui mõne Rootsis elava rootslase käest küsida, miks ta Volvoga sõidab, on alati esimene vastus, et see on turvaline auto. Vahepealseil aastail aga kiirenes turvalahenduste väljatöötamine plahvatuslikult ning ettevõttele endale saabusid just mitte kõige helgemad ajad ning kättevõidetud edumaa selles vallas anti käest. Lihtsalt teised jõudsid järele. Uute Hiina omanike käe all, õigemini küll nende investeeritud rahadega, sest õnneks jätkus neil oidu enamus arendustegevusest siiski Rootsi jätta, võetakse oma juhtiv positsioon kindlasti uuesti sisse. Samuti paistavad siin arengud isejuhtivate autode suunas: XC60 suudab täiesti arvestatava maa ilma juhita maha sõita. Jaa, ta saab aru küll, et keegi rooli ei hoia, kuid just nagu halvas abielus: karjub, aga paneb edasi. Kuni ühel hetkel jõuab järelduseni, et juht on kas teadvusetu, oma kohalt lahkunud või hoopis maha surnud ning alustab hoo pidurdamist.
Siinkohal tuleb paraku taas pöörduda viimasele ajal tihti kõlanud soovituse juurde, et auto kõikidest omadustest soti saamiseks tasub kindlasti pöörduda koolitatud müügimehe poole. Seda kasvõi kogu varustuse ampluaa määramiseks, sest ka lisade nimekiri on sedapuhku eriti pikk. Ühest küljest on muidugi kena saada kõik meelepärane pardale valitud, kuid teisalt tuleb arvestada päris korraliku väljaminekuga.
Kogu mootorivalik koosneb vaid kaheliitrise töömahuga neljasilindrilistest agregaatidest. Bensiini põletavad arendavad 250, 310 või 407 hobujõudu (viimane neist on pistikhübriid), diislid 190 või 235 hobujõudu. Kõik pakutavad XC60-d on nelikveolised ning varustatud 8-astmelise automaatkäigukastiga.
Vedrustus, antud juhul adaptiivne, on ehk liiga pehme. Tundub, et auto peamiseks sõidualaks ongi ette nähtud linn, sest ka sportlikumas sõiduseades kaldub kere kiiretes kurvides märgatavalt. Samas võimaldab see vedrustus kliirensit 40 millimeetri võrra tõsta. Müraisolatsioon saab seekord maksimumhinde, sest diiselmootori surin jäi ka kiirendades üsnagi tagasihoidlikuks. Summa summarum oli sõidukogemus XC60-ga positiivne.
Mahutavuselt jääb uus Volvo keskmike sekka. Tõsi, sõitjatele on ruumi ohtralt, seda nii ees, kui taga. Küljetuge jätkub isegi tagumistele istmetele, välja arvatud keskmine. Ilmselgelt oodatakse autosse kuni nelja sõitjat. Pagasit mahub pardale 505 liitrit, seljatugesid maha käänates kokku 1432 liitrit. Teise istmerea seljatugede menetlemiseks on vastavad nupud pagasiruumis olemas.
Kerge pilk tehniliste andmete tabelisse. Volvo XC60 pikkuseks öeldakse 4688, laiuseks 1902, kõrguseks 1658 ning teljevaheks 2685 millimeetrit. Rööbe ees 1668 ja taga 1673 millimeetrit. Esimene ülend 872 ning tagumine 951 millimeetrit.
Muidugi on asjal ka pisut kurvem pool ja see on hind. Kõige odavama XC60 eest küsitakse 45 450 eurot, kalleima puhul ulatub see juba pisut üle 65 000. Aga see pole sugugi veel kõik. Nipet-näpet lisavarustust juurde ja auto hind võib lupsti kasvada pea 30 000 euro võrra. Siin peab igaüks ise oma väikese sisemise moment of reflectioni.
Kokkuvõttes on uue Volvo XC60 näol tegu vägagi sõidetava autoga. Kui hinnatase tundub allaneelatav, siis võib julgelt soovitada head teed müügisalongi.

















































































